לעשות, לטעות, לתקן – איך עושים דיגיטל ב-zap

70 מליון ש"ח. זה סכום המכירות אליו הגיעה הפעילות של ShoppingIL בחודש שעבר. זה אולי נראה כאילו הדיגיטל היה פה מאז ומעולם. בארץ הוא רק מתחיל להבשיל. ב-zap זיהו את זה היטב וחברו לגוגל כדי להרים את הפעילות גם השנה. כל זה, תוך כדי פעילות מתחת לפני השטח של חידוש אתר zap השוואת מחירים. ראיינו את ליאת סדן, מנהלת את השיווק והפיתוח העסקי של zap השוואת מחירים על העבודה שלה וצורת העבודה היחודית בחברה. 

ליאת סדן

אתר zap השוואת מחירים כולל מיליון וחצי מוצרים, 750 קטגוריות , 1,500 חנויות ומיליון גולשים בחודש. תכפילו את זה ב-15 שנה ותתחילו להבין את כמויות הדאטה שעמדו לרשות ליאת סדן, בתחילת תהליך החידוש של אתר zap. היא בכלל גילתה את המסחר האלקטרוני במהלך רילוקשיין במינכן. ההתרגשות של קבלת חבילה תוך פחות מ-24 שעות מרגע ההזמנה ישירות הביתה, היתה גדולה. היא הבינה שזו חוויה שהיא חייבת להיות חלק ממנה.

היי ליאת, ספרי קצת על התפקיד שלך ב-zap. אילו תחומים נמצאים באחריותך?

היום אני מנהלת את השיווק והפיתוח העסקי של zap השוואת מחירים, שתחת אחריותה נמצאים ורטיקליים נוספים בתחום התיירות , מזון ותוכן (Wisebuy ).
האחריות שלי מתחילה יחד עם המסע של הגולשים. כשהם מחפשים אותי תמיד אהיה ראשונה, כשהם צריכים משהו אני תמיד אתן את התשובה הנכונה והראשונה, כאשר הם מגיעים אלינו יוכלו למצוא בקלות כל דבר, לקבל ערך מוסף וליהנות משיטוט אצלי באתר.
זה באחריותי לדאוג שהגולשים ירצו לחזור, ימליצו לאחרים ואף יהיו מעורבים באתר (על ידי השארת חוות דעת ועוד).
אני מחפשת ברמה יומיומית איך ניתן להגדיל את הערך המוסף הן לגולש והן לחנויות שמקבלות מאיתנו שירות יומיומי. במילים אחרות :אסטרטגיה, מיתוג, תקשורת שיווקית, SEO ,SEM, דאטה, פרפורמנס ומונטיזציה.

ספרי קצת על מה אתם עובדים היום ב-zap
הפרויקט שאני עושה עכשיו עם ריל קומרס כולל מתיחת פנים לאתר zap השוואת מחירים. האתר קיים כ-15 שנה ועבר מספר שינויים במהלך השנים. היום אנחנו רוצים להעביר את האתר כך שיתאים יותר לתקופה בה אנו חיים , ידגיש את הערכים המוספים שאנחנו יכולים לספק וכמובן להתאים יותר לצרכן הדיגיטלי של שנת 2019. אנחנו בעיצומו של הפרויקט , ניצני הפרויקט יתחילו לצאת בחודשיים הקרובים.
מדובר באתר מדהים שנכנסים אליו כל חודש מעל 11 מיליון גולשים. הם מכירים אותו, אוהבים אותו ובעיקר רגילים אליו. האתגר הוא לייצר שינוי שיביא לתוצאות טובות עוד יותר ולגרום לגולש לקבל שינויים מבלי שירגיש שאנחנו "משנים לו הרגלים" ובאמת נותנים לו ערך מוסף.

תהליך העבודה על חידוש אתר zap השוואת מחירים

מה את יכולה לספר לנו על הפעילות של ShoppingIL ש-zap מקדמת?
השוק הישראלי התרגל בשנים האחרונות לימי מכירות דיגיטליים בהתאם לפעילות שקיימת בשוק הבינלאומי: חג הרווקים הסיני, cyber Monday ו- Black Friday. בשנים האחרונות Google יצרה יום מכירות ישראלי שנקרא ShoppingIL. הפעילות הישראלית לא הייתה מוכרת והקהל הישראלי לא הגיע בהמוניו. בשנה שעברה חברנו ל-Google מתוך החלטה לעודד את בעלי העסקים הישראלים הפועלים בעולמות המסחר האלקטרוני ולקדם אותם ואת המודעות אליהם. כל הפעילות היא פעילות חינמית עבור העסקים ומאידך zap ו-Google משקיעים משאבים רבים כדי להביא להצלחת הפעילות. העסקים שלוקחים בה חלק מגיעים מתחומים שונים ומגוונים: חשמל ואלקטרוניקה, ספורט, עיצוב לבית ולייף סטייל, אופנה ועוד. הפורמט יצר הד גדול בקרב הגולשים בישראל וזכה לתשומת לב רבה מאוד ולכן השנה המשכנו במסורת.

תני קצת נתונים של מאחורי הקלעים. מה את יכולה לחשוף?
כל הפעילות נמשכת רק 48 שעות. לפי נתונים שלנו ושל Google, במהלך היומיים האלו ביקרו כמיליון גולשים ושווי העסקאות הכולל מוערך בכ-70 מליון שקלים. מדובר למעשה בגידול של 30% בפעילות לעומת השנה שעברה.
הקמנו פלטפורמת ייעודית שאיגדה כ- 8,000 מבצעים נבחרים של 1,400 בתי עסק ישראלים. 80% מהם היו עסקים קטנים ובינוניים שקיבלו במה חינמית עם חשיפה מאוד גבוהה. מוצרים שמיוצרים בארץ אפילו קיבלו חשיפה גבוהה יותר.

אילו אתגרים יש בדיגיטל של zap, שאנשי דיגיטל אחרים לרוב לא מכירים ?
הטראפיק של זאפ השוואת מחירים ברובו אורגני, חלק ניכר מהתנועה שלנו מגיעה מפעילות שיווקית בתוך הפלטפורמה עצמה. מעבר לכך שזאפ הוא מותג חזק ומוכר אנחנו עושים המון פעולות בתחום התוכן וה SEO כדי לשמר את המצב הזה. אני לא מכירה מותג שיודע להביא מיליוני גולשים כל חודש ללא מימון , זה הקסם של הפלטפורמה הזאת.

צוות הדיגיטל של זאפ לא עוצר לנוח

אם היית יכול לחזור בזמן 5 שנים אחורה, איזו עצה היית נותן לעצמך?
להיות agile ולא לחכות שדברים יהיו מושלמים, לעשות, לטעות ולתקן. לרוץ כל הזמן קדימה כי הטכנולוגיה והסביבה רצים במקביל אליך.

מה לדעתך יביא אתו העתיד לממשקי הדיגיטל?
העתיד יביא אתו חדירה יותר משמעותית של הדיגיטל לחיי היומיום שלנו. שימוש בבוטים, ביג דאטה ובינה מלאכותית מבוססת למידת מכונה יובילו אותנו לפעילות מתוחכמת ופרסונלית מול הגולשים שלנו.
חוויית המשתמש בפלטפורמות הדיגיטליות תהיה מגוונת ומעניינת יותר , מעבר לשימוש קולי פעילות עם האינטרנט של הדברים ומכשירים מחוברים ממקרר, מזגן ועד לרכב שלנו.
בקיצור משעמם לא יהיה פה.