לפשט את תהליך ההרשמה באתרים למכשירים ניידים

אתרים רבים ושונים דורשים מהגולשים להירשם כדי שיוכלו להשתמש בהם כראוי. מגמה זו התחזקה במיוחד עם עלייתן של הרשתות החברתיות ואפליקציות הרשת. אך הרשמה דורשת מהמשתמשים להשתמש במקלדת, והקלדה היא תהליך הרבה יותר מסובך על מחשב נייד מאשר על מחשב, גם במכשירים סלולריים מתוחכמים יחסית. עבור אתרים שמיועדים לגלישה דרך מכשירים ניידים, טופס ההרשמה או ההתחברות לאתר עלול להיות מכשול שמישות רציני. אם התהליך לא יהיה פשוט ככל האפשר, גולשים רבים פשוט ינטשו את האתר.

תוכן שאינו דורש הרשמה

אם אתם יכולים, אפשרו לגולשים לגלוש מעט באתר גם מבלי להרשם אליו. אם, לדוגמא, האתר שלכם הוא רשת חברתית או פורום, אפשרו לגלוש בו גם ללא הרשמה, בעוד שרק נרשמים יוכלו להוסיף תוכן חדש. לא תמיד זה אפשרי, מאחר שלעתים הגדרות הפרטיות של המשתמשים יעלימו את הפרופילים שלהם מעיני משתמשים לא מחוברים, כמו בפייסבוק, למשל, אך בדרך כלל תוכן פתוח יכול רק לסייע לכם. אם הגולשים יאהבו את האתר, הם ירצו גם להירשם אליו. אם האתר לא ימצא חן בעיניהם, הם יגלשו לאתר אחר מבלי למלא לכם את מסד הנתונים בפרופילים לא פעילים.

ותרו על האימייל והטלפון

לא פשוט להקליד כתובות אימייל במכשירים ניידים. על פי רוב הן ארוכות מדי, וסימן ה-@ דורש בין 7 ל-12 לחיצות כפתור בחלק ניכר מהמכשירים. טופס ההרשמה צריך לכלול שם משתמש וסיסמה, לא הרבה יותר מכך.

כמו כן, משתמשים מעדיפים שלא לספק את כתובות האימייל ומספרי הטלפון שלהם, מחשש לספאם והונאות SMS. כדאי לבקש נתונים אלו רק כאשר אתם זקוקים להם באמת. אם, לדוגמא, האתר שלכם מאפשר משלוח תוכן לסלולרי של משתמשים, בקשו מהמשתמשים את המספר שלהם רק כאשר הם מבקשים במפורש לקבל את התוכן. אם אתם זקוקים לכתובת האימייל כדי לאחזר את הסיסמה של המשתמש, אמרו זאת במפורש, והפכו אפשרות זו לאופציונלית. בנוסף, דאגו שמדיניות הפרטיות שלכם תהיה ברורה וקצרה, ושיופיע קישור אליה לצד השדה שבו אתם מבקשים את המידע.

הרשמה גם דרך הנייד

חלק מהאתרים דורשים מהמשתמשים להרשם אליהם דרך המחשב בלבד. בכך הם מרחיקים משתמשים שהגיעו אליהם דרך גלישה בנייד. כדאי תמיד לאפשר למשתמשים להירשם לאתר גם דרך הנייד וגם דרך המחשב הרגיל שלהם.

צמצמו את הדרישות

לעתים קרובות, טפסי הרשמה דורשים מהמשתמשים למלא מספר שדות גדול. זו אינה בעיה גדולה מדי בגלישה דרך המחשב, אולם במכשירים ניידים, כאמור, ההקלדה היא תהליך קשה יותר. תנו למשתמשים להרשם באמצעות שם וסיסמה בלבד. אם וכאשר הם ירצו להתחבר לאתר דרך המחשב, ניתן לבקש מהם למלא אז את שאר השדות הרלוונטיים. זה פתרון לא רע גם עבור כתובת האימייל. אם אתם זקוקים לכתובת אימייל לאישור ההרשמה, אפשרו למשתמשים לפתוח פרופיל אצלכם ללא הכתובת, וידעו אותם שעליהם למלא כתובת אימייל בימים הקרובים.

עוגיות

השתמשו ב-Cookies כדי לשמור את פרטי המשתמשים גם בין סשנים. רוב המכשירים הניידים תומכים באפשרות הזו, אבל נוטים להיות בררנים לגבי סוג ה-Cookies שהם מוכנים לקבל. הגבילו את שם ה-Cookie לאותיות ומספרים בלבד, וקצרות מ-128 תווים. כאמור, למכשירים שונים יש גבולות שונים, וכדאי מאוד לבחון את פעולת ה-Cookies שלכם על כמה שיותר מכשירים ניידים.

בנוסף, כדאי שיהיה ל-Cookies תאריך תפוגה ארוך. חלק מהמפתחים חוששים לעשות זאת, מטעמי ביטחון. אולם אם מכשיר נייד נגנב, סביר להניח שבין כה וכה הוא יופעל מחדש לפני שטעמי ביטחון. אולם אם מכשיר נייד נגנב, סביר להניח שבין כה וכה הוא יופעל מחדש לפני שה-Cookie תפוג, לכן חשש זה, גם אם מובן, אינו רלוונטי, ורק מקשה על המשתמשים.

עצות אלו מתאימות במיוחד לאתרים שמאפשרים למשתמשים ליצור ולחלוק תוכן. תוכנות אימייל, לוחות שנה, אתרי קניות ואתרי בנקים צריכים, כמובן, יותר ביטחון. אולם אפילו אם אתם מנהלים אתר בנקאי, אין שום סיבה שתבקשו מהגולשים את כתובת האימייל שלהם כשם המשתמש, וברור שצריכה להיות באפשרותכם היכולת להציע תוכן שלא דורש הרשמה כלל. כמו כל כלל, גם עצות אלו מתאימות יותר לאתרים מסוג אחד ופחות לאתרים אחרים, אך אם תזכרו את הקשיים שבהם נתקלים המשתמשים בדרך כלל, תוכלו לפחות לנסות להימנע מהם ככל האפשר.