גדול יותר, מהר יותר, חזק יותר – כנס הסלולר הגדול בברצלונה

בשבוע שעבר נערך בברצלונה הכנס השנתי החשוב ביותר בעולם הסלולרי, הMWC-. כתמיד, שימש גם הפעם הכנס שורת חברות מובילות כדי להציג טכנולוגיות ומכשירים חדשים. הריכוז של בכירי התעשייה מכל העולם (מלבד אפל שלא נוהגת להשתתף בכנסים כלליים), מאפשר לאתר טרנדים מובילים בתעשייה שעתידים להשפיע על צרכנים וחברות בתקופה הקרובה. הנה כמה מהבולטים שבהם:

1. עליית הטבאלטים

באופן משונה מעט, חלק גדול מהכנס הסלולרי עסק בכלל בטאבלטים, מה שמדגיש את הטשטוש הגובר והולך של הגבולות המסורתיים בין סמארטפון, טאבלט, נטבוק וכו’. אפל מן הסתם תגנוב השבוע את ההצגה עם ההכרזה על האייפד 3, אבל סמסונג, אסוס ועוד חברות רבות הציגו בכנס טאבלטים מתקדמים, בגדלים משתנים.
ההערכה של מובילי התעשייה בתחום ברורה: העולם עובר להשתמש בטאבלטים, לצד הסמארטפונים, ובמקרים רבים – במקום מחשבים ניידים. העתיד שבו כמעט לכל אחד יהיה טאבלט כבר אינו רחוק – והמשמעות לחברות ברורה: החזון הדיגיטלי של כל חברה חייב לכלול התייחסות לעולם של ריבוי מסכים – והתאמה של השירות לאופי השימוש בכל מכשיר קצה. חברות כבר לא יכולות לחשוב רק על האתר שלהן, או רק על האפליקציה לאייפון. יש צורך לגבש חזון דיגיטלי – ולגזור ממנו את השירות המתאים לכל מכשיר ופלטפורמה, בצורה היעילה ביותר.

 

הטאבלט החדש של אסוס

2. מיקרוסופט מנסה לחזור

אפל היא כוכבת עולם הסלולר בשנים האחרונות, כשגוגל והאנדרואיד מציבות לה תחרות יפה, בעזרת שלל יצרנים. מיקרוסופט נשארה מאחור למרות ההסכם שלה עם נוקיה שנחתם לפני שנה. למרות ההשקה של מערכת הפעלה סלולרית חדשה, זה לא ממש השתנה. בכנס השיקה מיקרוסופט גרסה ראשונית לווינדוס 8, מערכת הפעלה חדשה לחלוטין, שאמורה להוות את עתיד השימוש במחשבים, טאבלטים וייתכן גם סמארטפונים. המערכת שתושק לקראת סוף הקיץ זוכה לביקורות נלהבות, ועשויה להחזיר את מיקרוסופט לקדמת הבמה הטכנולוגית. הצלחה שלה יכולה בהחלט לשנות את הדרך שבה עובדת התעשייה – ולעודד למשל מעבר מפיתוח אפליקציות נפרדות לכל מערכת הפעלה, לפיתוח של אתרים שמתאימים את עצמם אוטומטית למכשירי קצה שונים.

 

הצצה לווינדוס 8

3. כוח ועוצמה

ההצלחה האדירה של האפליקציות הסלולריות מביאה לדרישה גוברת והולכת לכוח עיבוד – והבשורה שעלתה מהכנס היא שהמכשירים העתידיים עומדים להיות חזקים ועוצמתיים בהרבה מהמוכר לנו כיום. LG למשל חשפה בתערוכה מכשיר מרובע-ליבות חדש והיא לא היחידה שמתכננת בעתיד מכשירים מסוג זה. החזון ברור: הגדלת כוח העיבוד כך שמכשירים יוכלו לבצע פעולות רבות במקביל ובמהירות, דבר שיהפוך את הסמארטפון לעוזר אישי חכם שמבצע עבורנו פעולות מורכבות – בכל מקום כל הזמן.

4. ועוד כמה דברים שבלטו בתערוכה:

א. סמסונג הציגה סלולרי עם מקרן שמאפשרת להקרין את תוכן המכשיר למסך בגודל 50 אינץ’ – מה שהופך אותו לסוג של קולנוע ביתי נייד.

ב. וודאפון הודיעה על הסכם עם ויזה להקמת מערכת תשלומים בסלולר שתושק במהלך השנה.

ג. פייסבוק, שעד כה לא ניצלה את כמות הגולשים האדירה שלה מסלולרים להכנסות, הודיעה כי היא מתחילה לשלב פרסומות בסלולרי. כמו כן, היא השיקה מערכת חדשה בשיתוף מפעילות סלולר שתאפשר לגולשים לקנות קרדיטים של פייסבוק (שמשמשים לקניית מוצרים וירטואלים באפליקציות) – ולקבל חיוב דרך חשבון הסלולר שלהם.

ד. נוקיה הציגה את המכשיר שזכה לתשומת הלב הרבה ביותר בכנס – עם מצלמה של 41 מ”פ, אבל הוא עובד על מערכת סימביאן המיושנת כך שקשה להניח שהוא יזכה לפופולריות רבה.

5. צרות טובות

הלקח העיקרי שחברות ועסקים יכולים להפיק מהכנס, הוא שמהפיכת התקשורת הניידת נמצאת רק בראשיתה. החברות הגדולות בעולם עושות מאמצים ניכרים לשפר את החומרה ואת חווית המשתמש ומשקיעות בכך סכומי עתק. התקשורת הניידת (סמארטפונים וטבאלטים) עומדת ללא ספק להפוך לאמצעי הגישה העיקרי למידע דיגיטלי.

הבעיה העיקרית היא שבניגוד לעולם ה-PC המסודר, בעולם הנייד אין ולא צפוי בקרוב סטנדרט – והשוני בין מערכות ההפעלה ומכשירי הקצה מחייב תכנון מוקפד ומסודר, על מנת כדי לייצר חוויה דיגיטלית טובה לכל הלקוחות הפוטנציאלים. איך עושים את זה בלי להיקלע להוצאות עתק על פיתוח ותמיכה? בשביל זה אנחנו כאן – ונשמח לייעץ לכם בנושא.