חדשנות בביטוח חייבת להתחיל מהמשתמש

אף אחד לא קם בבוקר עם רצון עז לעשות ביטוח רכב.

כשאנחנו מגיעים למשימה הזו זה רק כי אנחנו חייבים, וגם אז אנחנו שואפים לסיים עם זה כמה שיותר מהר. יש לנו דברים חשובים יותר להתעסק איתם. אבל אנחנו גם רוצים לעשות את זה טוב. כשהפניקס פנו אלינו בבקשה לתכנן את תהליך קבלת ההצעה לביטוח רכב, אלו הדברים שידענו ועם זה יצאנו לדרך.

ביטוח רכב לא חייב להיות עניין מורכב

תהליך רכישת ביטוח הוא תהליך מורכב  שיכול לעיתים להגיע אפילו לעשרות מסכים. מערכת הניהול לנציגי שירות תהיה לרוב מסובכת עוד יותר. המשמעות היא שהתהליך מלווה בנטישה רבה של לקוחות ובשחיקה של נציגי המכירות.

מיפינו את האתגרים והבנו שיש 4 צעדים חשובים שנצטרך לבצע:

  1. שינוי מוחלט בחוויית הלקוח ברכישת ביטוח אונליין
  2. ייעול מערכת המכירות של נציגי השירות
  3. מיקסום שימוש חוזר ברכיבים בין שתי המערכות
  4. הפחתה למינימום של זמן הלימוד במעבר הנציגים מהמערכת הישנה לחדשה

3 קליקים להצעת מחיר

מחקר ראשוני הניב תובנות מאוד פשוטות. המשתמש שלנו רוצה לקבל הצעת מחיר מהירה, שקל להשוות אותה להצעות אחרות והוא רוצה לעשות את זה מול ממשק אמין שמשדר שירות באיכות גבוהה. החלטנו שהממשק הולך להיות חדשני בפשטותו.

כל שאלה שלא הכרחית לקבלת ההצעה תידחה למועד מאוחר יותר, כל שלב שלא נחוץ לחלוטין, יצא מהתהליך. התוצאה – 3 קליקים להצעת מחיר ראשונית, תהליך קליל ומהיר ששואל רק את מה שחשוב. בהזנת מספר הרישוי של הרכב המערכת משלימה לבד את כל הפרטים הנחוצים כדי להקל על המשתמש לסיים את המשימה.

 

בסוף התהליך המשתמש מקבל 3 הצעות מחיר לפי הצרכים הנפוצים ביותר. בשלב זה אפשר לקרוא עוד על כל אפשרות ולהתקדם עם האפשרות המתאימה ביותר. במקביל, אם ללקוח חסרים פרטים או שלא נמצאה התאמה  עם ההצעות, ניתן להמשיך בדיוק באותה נקודה בתהליך טלפוני מול נציג שרות. זהו, פשוט, בלי להסתבך.

לא צריכים לעבוד קשה כדי להביא תוצאות

גם ב-2018, רוב הביטוחים לא נרכשים און ליין. הנציגים הטלפוניים הם אלו שעוזרים למשתמש לקבל את כל הפרטים ומשלימים את העסקה. רצינו להקל עליהם את העבודה, לייעל אותה ולאפשר להם לתת את השירות שהפניקס שאפו לספק.

דרך פירוק והרכבה מחדש הצלחנו לקצר תהליך של 10 מסכים ל-5 מסכים ולייצר תהליך ידידותי ויעיל יותר עבור הנציגים. לאחר עליית המערכת החדשה לאוויר שוחחנו עם נציג שסיפר לנו שביום בו הוחלפו המערכות, העמידה ביעדי המכירות לא פחתה. המשמעות היא אדירה. זה אומר שהממשק היה כל כך מדוייק, מותאם לתהליך וידידותי, שזמן הלמידה שלו לא פגע במכירות. השקעה ב-UX תרמה באופן ישיר והמשמעות שלה נמדדת בהכנסות.

70% Reuse!

כשעובדים חכם לא צריך לעבוד כפול. באמצעות תכנון מראש ומינוף הארכיטקטורה הקומפוננטיאלית של Angular, הצלחנו להשתמש בקומפוננטות זהות עבור שתי המערכות עד כדי 70% של שימוש חוזר. המשמעות היא ניצול טוב יותר של כח הפיתוח, ייעול התחזוקה השוטפת ופישוט ארכיטקטורת האפליקציות.

רוצים לראות איך יצא? מוזמנים להציץ – http://bit.ly/2OJieUf

מה חשבתם? נשמח לקרוא