הפורטל הארגוני בעידן הסלולר

יצירת פורטל ארגוני דורשת אפיון מוקפד וזהיר. פורטל ארגוני שתוכנן רע עלול, במקרה הטוב, לזכות להתעלמות מצד עובדי החברה, ובמקרה הרע – לפגוע בפרודקטיביות שלהם. אולם יצירה של פורטל ארגוני כאפליקציית סלולר מסובכת אפילו יותר. אלמנטים בממשק המשתמש שנהוגים בפורטלים ארגוניים עובדים פחות טוב באפליקציות סלולר מסיבה אחת – הסלולרי הוא מכשיר אישי.

הסלולרי, אפילו יותר מהמחשב הנייד, הוא אחד מהחפצים האישיים ביותר של המשתמש. אנשים נושאים אותו קרוב אליהם, והוא מזוהה עמם במגוון דרכים (מספר הטלפון, האפליקציות שהם הורידו ואפילו עיצוב המכשיר, לעתים). מתכנני ממשקים לאפליקציות סלולר הבינו זאת, ומתכננים את האפליקציות שלהם בהתאם. כך, למשל, לעתים נדירות בלבד אפליקציית סלולר תדרוש מהמשתמש להתחבר אליה. זהות המשתמש ידועה מלכתחילה, והיא אלמנט מפתח באפליקציות סלולר רבות, שמתוכננות לרוב למשתמש אחד בלבד. בנוסף לכך, אפליקציות רבות משתדלות לספק ממשק משתמש פשוט ואינטואיטיבי ככל האפשר, במטרה לצמצם את מספר האפשרויות שעומדות לפני המשתמש לאלו הרלוונטיות לו בלבד.

פורטל ארגוני בסלולר?

פורטלים ארגוניים רבים אינם אישיים. הם מספקים אותה אינפורמציה לכל העובדים, והמשתמשים מצופים למצוא לבד מה רלוונטי עבורם. לעתים קרובות, משתמשים מתבקשים להתחבר שוב למערכת, ולעתים אף צריכים לספק מספר סיסמאות שונות לאזורים שונים במערכת. מרגע שהמשתמשים כבר התחברו, עליהם לנווט דרך תפריטים ארוכים ומרובי אפשרויות בחירה.

פורטלים ארגוניים לא נוצרו בצורה זו לחינם. עליהם לענות לצרכי אבטחה ושמירת מידע, והם משתדלים לפתוח עבור המשתמשים אפשרויות בחירה רבות ככל האפשר. אולם בעוד ממשק משתמש כזה יכול להיות יעיל לעבודה במחשב האישי, הוא נעשה מתיש ומתסכל באפליקציות סלולר. המשתמשים רגילים כבר לאפליקציות סלולר אחרות לחלוטין, פשוטות ונוחות בהרבה, והם עלולים לוותר על השימוש באפליקציה.

אז מה כדאי לעשות?

זהות – האפליקציה שלכם צריכה לאפשר למשתמש להתחבר אליה פעם אחת, ולזכור מי המשתמש שהתחבר אליה. במקרה שזה לא אפשרי, אפשרו למשתמשים להתחבר פעם אחת עבור כל סשן. כמו כן, אם המשתמשים מחוברים, אל תבקשו מהם שוב שם וסיסמה עבור אזורי פונקציונליות שונים באפליקציה. בניגוד למתכנני אפליקציות צרכניות, אתם יודעים לא מעט על המשתמשים שלכם. הם עובדים בחברה. ניהול הרשאות נכון יכול לפטור אתכם מהצורך לדרוש מהמשתמשים להחזיק מספר רב של שמות משתמש וסיסמאות.

ביטחון מידע – ביטחון המידע של האפליקציה הוא חשוב, אבל אין לתת לו לפגוע בשמישות שלה. עדיף לנסות להתמודד עם בעיות אלו ברמת המכשיר עצמו, במקום ליצור אפליקציות מסובכות, שדורשות הרשמה חוזרת ונשנית לכל פעולה.

פונקציונליות – ותרו על תפריטי הניווט המורכבים, והשאירו רק את אפשרויות הפעולה והמידע הרלוונטיים למשתמש. אם יש לכם רשימה של 50 מסמכי מדיניות בתחומים שונים, חבר הצוות שלכם לא צריך לראות את כולה. הוא יכול להסתפק במסמכים שרלוונטיים לתפקידו בצוות. כך הדבר גם בנוגע לאפשרויות הפעולה באפליקציה. צוות הפיתוח שלכם אינו צריך לראות את הפקודות שרלוונטיות להנהלת החשבונות, וההיפך. נסו לשמור על האפליקציה פשוטה ושימושית ככל האפשר, ותפורה לפי צרכי המשתמש.

מידע – אחד היתרונות של אפליקציית סלולרי הוא היכולת להעביר בזמן אמת מידע והודעות. מאחר שהסלולרי נמצא תמיד קרוב לגופו של המשתמש, הוא יכול לראות במהירות הודעות רלוונטיות. נצלו את האפשרות הזו במידת האפשר, ואם אתם יכולים אפשרו סימון של הודעות חשובות במיוחד. עצם העובדה שהמשתמשים שלכם נושאים עמם את הסלולרי הביתה, אין פירושה שיש לכם את הזכות להטריד אותם בכל שעה.

פתרון חדש וייחודי שיסייע לארגונכם להקים פורטל ארגוני חכם שמהווה ערוץ תקשורת אפקטיבי עם עובדיו, היא פלטפורמת WorkLight: פלטפורמה לפיתוח וניהול של אפליקציות סלולר, המותאמות למגוון מכשירים סלולריים חכמים –אייפון, אנדרואיד ובלקברי  ולמגוון טאבלטים – אייפד, סמסונג גלקסי ואחרים. ייחודה של הפלטפורמה הוא ביכולת האינטגרציה שלה למערכות המידע הארגוניות (Legacy), החצנת המידע, ביצוע אינטרקציות דו- כיווניות תוך שמירה על רמת אבטחת מידע גבוהה ביותר ויכולת לייצר אפליקציות בעלות חוויית משתמש מעולה.

הפלטפורמה משווקת בארץ ע”י חברת ריל קומרס. לקבלת פרטים נוספים הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר ב: 03-6888320.