מחזיקים באתר מסחרי? חמש סטטיסטיקות שכדאי להכיר

לא משנה איזה אתר אינטרנט אתם מתחזקים, אתם זקוקים לסטטיסטיקות. ללא נתונים סטטיסטיים, אתם משולים לעיוורים. הדבר נכון במיוחד לגבי אתרים מסחריים. הנתונים שמתקבלים מתנועת הגולשים באתר חיוניים להבנת הנקודות החזקות והחלשות שלו, ובלעדיהם לא תוכלו להבין כיצד לשפר את האתר ולחזק את המכירות.

כולם מכירים לפחות חלק מהנתונים הסטטיסטיים העיקריים: דפים נצפים, שיעור ה-Bounce, זמן השהייה באתר וכדומה. עם זאת, אנשים שמפעילים אתרים מסחריים צריכים נתונים נוספים. ספציפית, הם זקוקים לנתונים שניתן לפעול לפיהם, נתונים שיסייעו להם לתקן את הדרוש תיקון ולחזק את הקיים. הנה חמש סטטיסטיקות שכדאי לכם לעקוב אחריהן:

Funnels

Funnels הן סטטיסטיקות שמציינות את נתיבי תנועת הגולשים באתר שלכם. מאילו אתרים גולשים הגיעו לאתר, מאיזה דפים הם הגיעו לדף ההרשמה וכדומה. מרבית השירותים שמציעים סטטיסטיקות מאפשרים גם לעקוב אחר ה-Funnels, אולם לא רבים עושים זאת.

כדאי לכם להקדיש תשומת לב מיוחדת לתהליך הצ’ק-אאוט. אלו צעדים עושים המשתמשים מעמוד הבית ועד לרגע הקנייה – היכן הם עוברים עד שהם בוחרים מוצר ומכניסים אותו לעגלת הקניות, והאם הם ממשיכים לחפש בעמוד לפני שהם מחליטים לבצע צ’ק-אאוט.

כמו כן, אם האתר שלכם מאפשר הרשמה, נסו לעקוב גם אחרי עמוד זה. אם תדעו מהיכן מגיעים הגולשים לעמוד ההרשמה, תוכלו לדעת כיצד לגרום ליותר גולשים לעשות זאת.

טפסים

אי אפשר לבנות אתר מסחר אלקטרוני ללא טפסים. בין אם מדובר בעמוד ההרשמה לאתר ובין אם מדובר בדפי הצ’ק אאוט, אתם זקוקים לטפסים כדי לקבל מידע חיוני על המשתמשים. אתם לא צריכים לעקוב אחר כל הנתונים שמתקבלים מהטפסים, אולם כדאי שתעקבו אחר שיעור הנושרים מהם. משתמשים רבים עלולים להגיע לטופס, ולהחליט לוותר על הרכישה או ההרשמה. לא תמיד מדובר בעצלות. לעתים קרובות הבעיה היא בטופס עצמו ובאופן שבו הוא בנוי. אם שיעור הנשירה מהטפסים שלכם גדול במיוחד, מן הראוי שתתבוננו בהם שוב, ותנסו להבין מה עשיתם לא בסדר.

החיפוש

תיבת החיפוש באתר שלכם אמורה להיות כלי שימושי במיוחד עבור המשתמשים. היא אמורה לסייע להם למצוא במהירות את המוצרים שהם מחפשים, ולצמצם ככל האפשר את הזמן שהם משקיעים בשוטטות מתוסכלת באתר. אבל האם זה באמת כך? הדרך היחידה שלכם לדעת היא לעקוב אחר תוצאות החיפוש שלכם. כדאי לברר מספר דברים:

השאילתות שמשתמשים מזינים – אחר אלו מוצרים מחפשים מרבית האנשים? אם המוצרים הללו פופולריים כל כך, האם הם זוכים גם למקום הראוי בדף הבית?

הקלקות על תוצאות חיפוש – האם המשתמשים לא מקליקים על התוצאות? אם כן, פירוש הדבר שהם לא מצאו מה שהם חיפשו. האם הם לא מקליקים על תוצאות החיפוש הראשונות? אם כן, החיפוש שלכם הוא כנראה בעייתי, ולא נותן את התשובות הרלוונטיות ביותר בהתחלה.

לקוחות חוזרים

כדאי מאוד לוודא שאתם יודעים אלו לקוחות קונים באתר על בסיס קבוע, ושמערכת הסטטיסטיקות שלכם מאפשרת לכם לנתח כיצד הם הגיעו לאתר ומה עיקר הפעולות שלהם. המטרה העיקרית שלכם צריכה להיות למשוך יותר לקוחות נאמנים, שחוזרים אליכם שוב ושוב.

אפשרות פשוטה אחת היא ליצור סקר במיוחד ללקוחות נאמנים. גלו מה הם אוהבים באתר, מה גורם להם לחזור, ובררו גם ממה הם לא מרוצים. כדאי ליצור גם סקרים עבור לקוחות שלא חזרו אליכם. נסו להבין מה גרם להם להפסיק לחזור, ומה אתם יכולים לעשות כדי לשנות את המצב. בשני המקרים, כדאי להציע בסיום הסקר הנחה לקניית מוצר חדש. הלקוחות הנאמנים יעריכו זאת, וייתכן שתצליחו לגרום לכמה לקוחות נאמנים פחות לחזור ולקנות.

קיטלוג מוצרים על פי קבוצות

אם האתר שלכם מציע מגוון מוצרים רחב למכירה, יתכן שתתקשו לעקוב אחר המוצרים המצליחים. כדאי, במקרה זה, לקטלג את המוצרים שלכם לקבוצות שונות, ולנסות להשוות בין הקבוצות. כך תוכלו להשוות מכירות בין קבוצות מוצרים שונות, ולהתאים את התצוגה בדף הבית, למשל, לקבוצות המוצרים הנמכרות במיוחד.

קרדיט: dannysullivan, Flickr, ac-by-cc