8 דיברות SEO שאתם חייבים לשנן

שנת 2013 הייתה השנה בה הכריזו גוגל מלחמה על כל מני טקטיקות SEO, כמו ריבוי מילות מפתח (Keyword stuffing), תגובות של בוטים או של ספאמרים בבלוגים, ועוד. בגדול, גוגל שולחת לכל מי שרוצה להביא תנועה לאתר שלו בצורה אורגנית מסר די ברור. תתחילו לייצר תוכן אמיתי וטוב, ותהפכו את האתר שלכם ליעד הטוב ביותר לנישה שלכם, לסוג השירות שלכם, או למוצר שאותו אתם מספקים. גוגל הראו את הדרך – SEO הוא לא חלק נפרד מהמערכת, אלא חלק אינטגרלי מכל מערך השיווק הדיגיטלי שלכם.

אז בהתחשב בשינויים שעברו על האלגוריתמים של גוגל לאחרונה, איך בדיוק אמורים להתייחס ל SEO בעמודי האתר שלכם (On Page SEO)? הרי אנחנו מתאימים את העמוד לא רק לקרולרים של מנועי החיפוש. מעכשיו אנחנו גם מתאימים את העמוד למבקרים וקוראים אמיתיים, שהם יעזרו לדרג את התוכן שלנו מבחינת גוגל.

הנה מדריך פשוט שיעזור לכם להתמודד:

1. כותרות העמוד – Page Titles

כשזה מגיע לאופטימיזציה של דפי האתר שלך שיופיעו במקומות הראשונים בעמודי החיפוש של גוגל, כותרות העמודים שלכם הן מרכיב חיוני שבגללם אנשים לוחצים (או לא) על תוצאות החיפוש. זוכרים את הבלוג שלנו על כתיבת כותרות? אותו העקרון מתאים גם כאן. המטרה היא לגרום לאנשים ללחוץ על הקישור בתוצאות החיפוש ולהגיע לאתר שלכם.

המלצות:
השתמשו במילת המפתח העיקרית לפחות פעם אחת, רצוי בתחילת הכותרת
תוצאות החיפוש מראות 70 תווים. אז תוודאו שגולשים יודעים איך המאמר תורם להם ב 70 תווים.

2. תיאורי עמוד

בדומה לכותרות עמודים, תיאורי עמוד (תיאורי meta) הם מרכיב מרכזי לצורה שבה העמוד שלך מופיע בתוצאות החיפוש. בלי תיאור, או עם תיאור שלוקה בחסר, הגולשים ידלגו מעליך לתוצאות חיפוש אחרות.

המלצות:
גם כאן, השתמשו במילת המפתח העיקרית.
תוצאות החיפוש מראות 155 תווים בתיאור. וודאו שכל הפרטים הרלוונטיים נאמרים ב 155 תווים האלו

3. כותרת גוף העמוד

כותרת גוף העמוד, שלרוב מסומנת עם טאג של 1H, מספקת לקוראים שלכם עוד חיזוק שהם הגיעו למקום הנכון. שוב – למרות שבעבר הכותרת הייתה חשובה אך ורק לדירוג של גוגל, היום ישנה חשיבות לכותרת אשר תעזור לגולשים שלכם להבין לאיפה הם נחתו. כמובן שמאוד רצוי שזה יהיה קשור לקישור שממנו הם הגיעו. עדיף, אגב, שזה לא יהיה שכפול מדויק של כותרת העמוד שלכם, אלא אם כן זה פוסט בבלוג שלכם.

המלצות:
השתמשו במילת המפתח העיקרית.
הגבילו ל 70-80 תווים. אל תשכפלו את כותרת העמוד, אבל שיהיה מובן לקוראים שלכם שהם הגיעו למקום הנכון.

4. גוף הטקסט בעמוד שלכם

זהו אחד המרכיבים החושבים ב ONPAGE SEO  בעידן החדש. אם אין לך תוכן איכותי בעל ערך אמיתי לקוראים שלך, שמבוסס על שאילתת החיפוש המקורים של הגולשים, אז כל מאמצי ה SEO שלך יהיו לשווא.

 כן, חשוב להשתמש במילות מפתח כאן. אבל(!!) חשוב שזה יהיה בצורה טבעית, ולא סתם להכניס בצורה מלאכותית מילות מפתח לטקסט. לא רק שמנועי החיפוש היום יודעים לזהות תוכן לא איכותי, הקוראים שלכם פשוט יינטשו את העמודים שלכם.

המלצות:
אמנם לא צריך לכתוב סיפור בכל עמוד, אבל חשוב לוודא שהטקסט הוא רלוונטי, שימושי ומקיף ככל האפשר
כמובן שחשוב לערוך את התוכן ולהוסיף תתי כותרות (H2, H3, וכו ')

5. כתובת הדף

רוב מערכות ה CMS ופלטפורמות בלוגים היום כבר מגדירים לכם בצורה אוטומטית את כתובת ה URL של העמוד שלכם. אם לא – אז וודאו שהכתובת כוללת קישור טקסט עם מילת המפתח, מאחר וזה עדיף על מקישור טקסט בלי מילות המפתח. כן, ל URLים יש עדיין השפעה על הרלוונטיות של העמוד למנועי חיפוש.

המלצות:
אם האתר שלכם מייצר את ה URL בצרוה אוטומטית, תתמקדו בלכתוב כותרות ממש טובות 🙂
אם אפשר לערוך את ה URLים שלכם, שימו '-' בין מיל למילה, ווודאו שאין תווים מוזרים

6. תמונות

תמונות הן נכס SEO שעדיין לא מנוצל בהרבה אתרים כמו שצריך. כשהיום האינטרנט נעשה יותר ויותר מדיום ויזואלי, יש ליצירת תוכן מבוסס תמונות באתר שלכם  פוטנציאל אדיר. חשוב לזכור, כמובן, להגדיר את התמונות כראוי מבחינת מנועי החיפוש.

המלצות:
הוסיפו כותרת מעל או מתחת לתמונה שמתארת אותה
הוסיפו מילת מפתח לקובץ של התמונה ול ALT TEXT של התמונה

7. קישורים פנימיים וחיצוניים

הכוונה פה היא לא לבניית מערך קישורים. הכוונה פה היא או לקישורים בין העמודים השונים באתר שלכם, שעוזרים לגולשים למצוא את מה שהם צריכים, או לקישורים מהאתר שלכם למקורות מידע ועניין, שיוסיפו ערך לקוראים שלכם.

המלצות:
כשאתם מקשרים לעמודים שלכם, השתמשו בלינקים שהם NOFOLLOW. קישורים שהם DOFOLLOW עלולים להיראות חשודים.

8. META KEYWORDS

נכון שזה כבר כמה שנים טובות, אבל עדיין אנשים ממשיכים להוסיף אותם. כבר ב 2009 גוגל הכריזה שהיא כבר לא מתייחסת ל META KEYWORDS, ולכן, אם אתם עדיין משתמשים בהם – עזיבו. אין להם שום תועלת.

אם יש לכם דיבר להוסיף לרשימה, נשמח לשמוע בעמוד הפייסבוק שלנו!