6 שיטות פשוטות לכתוב כותרות מעולות

לפעמים קל יותר לכתוב את הפוסט לבלוג שלכם מאשר לכתוב את הכותרת לפוסט. יש בלוגרים שמתעקשים שצריך קודם כל לכתוב את הכותרת, ורק אחר כך את ההמשך. ויש כאלה שהגדילו לעשות, וקבעו כי הכלל הוא 50-50. כלומר, תשקיעו את אותו הזמן שהשקעתם בכתיבת הפוסט בכתיבת הכותרת שלכם.

אז נכון, לא תמיד צריך להיסחף, אבל עדיין, הכותרת שלכם היא חיונית, וגם אנחנו חשבנו הרבה על הכותרת הטובה ביותר לפוסט הזה. כי אין מה לעשות, מרבית האנשים שיתקלו בפוסט שלכם יקראו את הכותרת בלבד, והמשפט הקצר הזה הוא זה שגורם לאנשים לקרוא את הפוסט שלכם – או לא.

אז איך בדיוק כותבים כותרת סוחפת, שתביא לכם המון תנועה לאתר? הנה 6 שיטות בדוקות שיעשו עבורכם את העבודה:


פוסטים נוספים שיכולים לעניין אתכם:

מה אפשר לעשות עם עמודי 404

3 דברים שמנהלי דיגיטל יכולים ללמוד מהדעיכה של גוגל+

האם מהפכת הדיגיטל בארץ הושלמה?


שיטה #1 – הסיבה הכי הזויה שתגרום לאנשים לקרוא את הפוסט שלכם

אין מה לעשות. שמות תואר מפוצצים עושים נפלאות כשזה מגיע לקריאת פוסטים. אם תסתכלו קצת עם הפוסטים של BUSINESS INSIDER תראו מיד למה הכוונה. 'הטוב ביותר', 'הגדול היותר', 'מעולה'. אגב, מחקרים מראים שדווקא כותרת שלילית כמו 'הדבר הגרוע ביותר שאפשר לעשות בקמפיין שלכם' גורמת ליותר אנשים להקליק ולקרוא.

שיטה #2 – אתם מכירים את השיטה הבדוקה לכתיבת כותרת מעולה?

שאלות תמיד מעוררות אצלנו סקרנות. לא רק 'מה התשובה?', אלא גם 'מה אנשים אחרים ענו?'. לדוגמא, 'אתם יודעים איך לכתוב כותרת מעולה?'. מיד אתם חושבים תשובה אפשרית. 'כן', 'לא', 'עם שאלה, מה זאת אומרת'. ובכל זאת תקליקו, כדי לראות אם יש משהו שאתם לא מכירים.

אם, לעומת זאת, הכותרת קובעת קביעה – 'תכתבו כותרת על שאלה כדי שהיא תהיה מעולה', אתה כבר יודע מה התשובה. וגם אם הפוסט שלכם מסביר את הרעיון מאחורי שאלת השאלה, ונותן דוגמאות מאלפות, עדיין הקוראים יניחו שהם כבר הבינו את הפרינציפ מהכותרת, וימשיכו הלאה.

שיטה #3 – 5 סוגי כותרות שתמיד עובדות

הסיפור הפסיכולוגי מאחורי מספרים הוא פשוט. אנחנו בני האדם אוהבים דברים שהם צפויים. אנחנו אוהבים לדעת כמה זמן נשאר בסרט, עוד כמה שקופיות תיגמר המצגת הזאת, וכן, כמה שיטות יש בפוסט הזה.

קחו את הכותרת 'X דברים שלא ידעתם על אפריקה' לדוגמא. אתם מבטיחים לקוראים שלכם משהו מאוד ברור עבור הזמן שהם צריכים להשקיע בקריאה, ואז הרבה יותר נוח להם להקליק על הלינק ולקרוא את כל הפוסט. כל עוד התוכן שאתם מספקים הוא איכותי, שני הצדדים יוצאים מרוצים.

אגב, מחקר שערכו STARTUPMOON מראה שככל שהמספר יותר גבוה, כך גם משתפים אותו יותר. אולי היינו צריכים לכתוב 70 שיטות לכתיבת כותרת מעולה?

שיטה #4 – 'הבלוג שלכם לא מספיק מצליח? בואו תראו מה אפשר לעשות'

תתייחסו לקהל שלכם. או במילים אחרות, תכניסו את הקהל שלכם ישירות לתוך הכותרת שלכם. למה? כי הקהל שלכם מיד מרגיש חלק מהפוסט. הפוסט מדבר בדיוק אליו, נותן לו מענה על צורך שלו, פותר לו בעיה שיש לו. 'יש לי בלוג טוב', הם חושבים לעצמם, 'אבל אני באמת צריך להפוך אותו למצוין. הפוסט הזה בטח יעזור לי!'.

שיטה #5 – 'כך תרשימו את הבוס שלכם בדרך לקידום הבא'

WIIFM, או What’s In It For Me זה מניע מאוד חזק בשיווק באופן כללי. הכותרת שלכם אמורה בעצם לשווק את הפוסט עצמו, וכותרת שעונה על צורך סמוי של הקוראים עושה את זה בצורה מעולה.

שיטה #6 – 'כך תקפיצו את התנועה לאתר שלכם'

לכל קהל וכל תעשייה יש את השאלות הנפוצות שלו. בין אם זה 'איך אני מתקן את הטלפון שלי שנפל למים' ל 'אילו צבעים מתאימים לשמלת הכלה שלי'. תנו להם תשובה. זה גם תוכן איכותי שאתם יכולים לספק, עם תמונות, טיפים ועוד, וזה גם מאוד עובד בתור כותרת. הרי שאם אנחנו מחפשים תשובה לשאלה שלנו, ויש פוסט שמציע לנו אותו – הנטייה שלנו היא להקליק ולקרוא.

אז הנה לכם 6 שיטות בדוקות לגרום ליותר אנשים להקליק על הכותרות שלכם ולקרוא את הפוסטים שלכם. אנחנו נשמח לשמוע איזה שיטה אהבתם ביותר, מה ניסיתם, ומה היו התוצאות של הניסוי הזה, אז ספרו לנו בעמוד הפייסבוק שלנו!

ואם אתם רוצים עוד קצת השראה, הנה כלי חינמי של HUBSPOT ליצירת כותרות.