6 דרכים חכמות ופשוטות לשיווק התוכן שלך

זה כבר לא סוד ששיווק באמצעות תוכן הוא הכלי האפקטיבי ביותר להמיר מבקרים באתר ללקוחות. 55% מהעסקים שהשתתפו בסקר חברות בארה"ב, דיווחו כי הגדילו את תקציב שיווק התוכן שלהם לשנת 2015. בעוד התקציבים לשיווק תוכן רק הולכים וגדלים, הפקת תוכן איכותי- עדיין עשויה להיות אתגר לא קל. זמן, כשרון כתיבה ואפילו חשיבה רעיונית- יכולים להיות גורמים שיגבילו את יצירת התוכן האפקטיבי שלכם, מול המשתמשים. כדי להשיג את המטרות השיווקיות עבור העסק שלכם, שלרוב הן נעות בין הגדלת קהל הלקוחות לבין בניית מיתוג חזק עבור העסק- עליכם לבנות אסטרטגיית שיווק תוכן טובה. בפוסט הבא, נציג 6 דרכים חכמות יותר ופשוטות לשיווק התוכן שלכם במדיה הדיגיטלית.
שיווק באמצעות תוכן לא מדבר רק על כתיבת בלוגים מוצלחים שיעניינו את הקהל שלכם. כאשר קהל היעד שלכם הוא מגוון והרשת מציפה את המשתמשים בתכנים כל העת, אתם חייבים באיזושהי דרך גם להתבלט על ידי פיתוח ערך של מקוריות. זה יכול להיות יצירת וידאו על בסיס התוכן שאתם מעוניינים להעביר, כך שאנשים שמעדיפים לקבל מידע ויזואלי תוך למידה חזותית – יוכלו לקבל מענה. או אולי לכתוב פוסט על קידום אתרים והחידוש באלגוריתם החדש של גוגל – תוך שמירה על עדכניות והעברת מידע רלוונטי ביותר. לפני שאתם ניגשים ליצור תוכן שיווקי, עליכם לשאול את עצמכם- האם התוכן הזה מוסיף ערך כלשהו למשתמשים, מלבד היצירתיות והמקוריות שבה בחרתם להציגו.
כתיבת בלוגים כדרך להרחבת קהלי היעד היא רק חלק אחד של תהליך יצירת תוכן מבוסס משתמשים. יש צורך לזהות נושאים וטרנדים חמים שאנשים יתעניינו בהם, לחקור את הנושאים שעליהם תרצו לכתוב לעומק ולארגן את הממצאים ככה שיתאימו ויתקשרו למותג אותו אתם רוצים לשווק באמצעות התוכן. כל התהליך הזה לוקח זמן. למעשה, לעיתים קרובות, חלק המחקר, לפני שבכלל התחלתם לכתוב את התוכן, לוקח יותר מתהליך יצירת התוכן בפועל. זו הסיבה שמותגים רבים בוחרים בשכתוב תכנים כדרך יעילה יותר מאשר כתיבת תוכן יש מאין.

קהלים שונים אוהבים תכנים שונים
לא כל המשתמשים שלכם אוהבים לצרוך תוכן באותה הדרך. יש כאלה שמעדיפים לקרוא בלוגים, כאלה שמעדיפים לצפון בסרטוני וידאו קצרים וחלק אפילו מעדיפים להקשיב לפודקאסטים. אם אתה מספר את התוכן שלך רק דרך ערוץ אחד, אתה עלול להגביל את הגדלת קהל היעד שלך לאנשים שאוהבים לצרוך תוכן באותה הדרך שבחרת, ועלול לאבד את האחרים. על ידי שינוי וגיוון בהצגת התוכן, ניתן להגדיל את טווח קהלי היעד וקבלת הקשבה, גם ממשתמשי קצה.
אם משתמש רואה שיש לך ערוץ וידאו ובלוג פעיל אז הנטייה היא לייחס למותג תכונות של סמכות בנושא עליו אתה מדבר. אבל יצירת תוכן חדש עבור כל הערוצים האלה, כפי שכבר ציינו קודם, לוקחת זמן רב. אז איך עושים את זה פשוט יותר? התשובה היא שינוי מינורי בתוכן. זה מה שיעזור לך להיות בכל מקום ועדיין לחסוך זמן ביצירת תכנים לכל פלטפורמה.
ישנן כמה דרכים פשוטות אך מדויקות לעשות זאת, שמתבססות על כמה כלים שאתם בטח משתמשים בהם ויקלו עליכם בתהליך השיווק באמצעות תוכן להגדלת קהל המשתמשים.


אל תחסוך בדיוור
68% מחברות שנשאלו בסקר שיווק לשנת 2014, דרגו את השיווק באמצעות דיוור כדרך הטוב או המצוינת ביותר, במונחים של החזר על השקעה (ROIׂׂׂ).
החברות שהשתתפו, טענו כי ההכנסות שלהם גדלו ב-28% מהשנה הקודמת, רק משליחת דיוור ללקוחות שלהם שכלל גם תוכן שיווקי. חברות רבות אינן מוצאות את הזמן לכתוב מיילים ללקוחות שלהם, אך על פי הנתונים, נראה כי הזמן הזה יקר מפז.
עצה: כדי לחסוך בזמן אך עדיין לשלוח דיוור ללקוחות שלכם, אתם יכולים לחלק את הבלוג שכתבתם לסדרת מיילים. הצגת בלוג אחד כסדרה של מיילים יכולה להקל על הקוראים שלכם בלמידה ויישום המסר שרציתם להעביר. כיום, לאנשים אין כח להתמודד עם כמות גדולה של חומר, אם מפאת זמן ואם מפאת חוסר סבלנות, שמעט אבדה בעידן הדיגיטלי. בדרך כזו, של פיצול התוכן לכמה מיילים, תוכלו להעביר את הקוראים לכדי המטרה הסופית, מבלי להעמיס את עצמכם עליהם עם מידע ארוך ומייגע.

ויזואלי, זה לא בנאלי
עם למעלה מ-6 מליון מבקרים, SlideShare הוא פלטפורמה מדהימה להגיע לקהל רחב יותר באמצעות תוכן שאתם מפיקים. תמציתיות בעידן שלנו, היא קריטית. על אחת כמה וכמה כשאתם יוצרים תוכן במצגת- עליכם לוודא כי אתם משאירים מאחור פרטים מיותרים ושומרים על מינימום טקסט. זכרו, כי אנשים נוטים להחליט במהירות אם התוכן מעניין אותם או לא, כבר בשניות הראשונות שהם פוגשים אותו. הם לא יבזבזו זמן לקרוא את המצגות שלכם אם לא תשמרו על ויזואליות מרתקת.
עצה: השימוש במצגות SlideShare מדורגות כעת גם בחיפושים בגוגל, אז עדיף שלא תקלו ראש בכתיבת הכותרת של המצגת שלכם ואף הוסיפו מילות מפתח שעשויות לעניין את הקוראים הפוטנציאליים שלכם.
בנוסף ל-SlideShare , יש כמה חברות מתחרות שעשויות לעשות את אותו אפקט: Slideboom, SlideRocket, Prezi, Emaze ועוד. נסו את כל אחת מהפלטפורמות ובדקו עם איזו אתם מסתדרים יותר.

איפורגפיקה לנשמה
בין השנים 2010-2012, כמויות החיפוש של נתונים שמוצגות בפורמט איפוגרפי עלה ביותר מ-800%. על פי הנתון הזה, זה די ברור שיש יותר עניין בסוג כזה של תוכן. העובדה שהמח האנושי יכול ללמוד ולשנן תוכן חזותי, יכולה להעיד על העליה הזו. אם אתה ניגש לכתוב בלוג שעשיר בעובדות, נתונים וסטטיסטיקות- אל תייגע את הקוראים בפסקאות עם מליון מספרים. צור אינפוגרפיקה מרשימה וכיפית– שתעשה לקוראים שלך נעים. כמו כן, אינפוגרפיקות שרמת הביצוע שלהן טובה, יכולות להיות מרתקות יותר מאשר פסקה מלאה במלל ועשויות להיות מתאימות יותר לנטיית של משתמשים לסרוק תוכן באינטרנט (שכן רבים לא באמת קוראים לעומק את מה שנכתב).
עצה: אתה יכול להוסיף לאינפוגרפיקה קוד הטמעה, ככה שבמידה והמשתמשים אהבו את התוכן הזה הם יוכלו לשתף אותו בקלות ולהוסיף אותו לתכנים שהם בעצמם כותבים וכמובן, לעקוב אחרי זה. לסיבות נוספות למה כדאי לך להשתמש באינפוגרפיקה כדי לשווק את העסק שלכם, תוכלו לקרוא כאן.

כל מדיום צריך טיפול מיוחד
אם אתה משווק את התוכן שלך באמצעות מספר פלטפורמות, עליך להבין כל מדיום ולתת לו את הטיפול שמגיע לו. אתה צריך לחשוב איך אתה יכול להעביר לקהל את הסיפור שלך בצורה "אכילה". באינסטגרם לדוגמא, כדי לשווק בלוג פוסט, עליך למצוא תמונה חזקה מספיק כדי שאנשים יגיבו לתוכן (ומדובר לא רק על תגובות ולייקים, אלא על כניסה לבלוג עצמו). המלל שנלווה לתמונה צריך להיות מתומצת אך מספר בצורה מעניינת מספיק, על התוכן שהם עתידים לקרוא. אתה צריך לחשוב על זה ששיווק הבלוג שלך ברשתות חברתיות, אמור להיות מעיין ספוילר לתוכן. אם תגלה להם את הפאנצ'ים ולא תעורר מסתוריות מה באמצעות נימה הומוריסטית או עניינית- אתה עלול לאבד אותם כבר בשלב הצפייה בפסקה המזערית שכתבת בפייסבוק כדי לשווק את הבלוג.
עצה: נסה לספר סיפור בצורה נרטיבית. שמרו על נימה מסתורית והשתמשו בסימני שאלה. "גם אתם לא מבינים את סודו של הניוז פיד ומי מחליט מה מוצג שם? – הפוסט הבא בשבילכם. כך, תוכלו לשכנע את הקוראים כבר בשלב הספויילר, שהם חייבים לקרוא את התוכן שכתבתם, ממש בעבורם.
Quora, וכל שאלה אחרת מיותרת
לא הרבה מבינים את העוצמה של הפלטפורמה הזו, במיוחד בארץ. בארה"ב, הפלטפורמה לשאילתות נפוצה ביותר ומותגים רבים עושים בה שימוש. אם אתה עושה שיווק באמצעות תוכן ומציג מידע בבלוג שעשוי לענות על שאלות נפוצות – אל תחכה שאנשים ייכנסו לבלוג כדי לקבל תשובות לאותן שאלות. אתה יכול פשוט לחפש את השאלות האלה ולספק תשובה לשואלים, בתוך הפלטפורמה. מה תשיג מזה? עוד כניסות פוטנציאליות לבלוג שלך. איך? כאשר אתה עונה על שאלה, אתה יכול לצרף בתשובתך את הלינק לבלוג פוסט ולומר שמי שרוצה לקרוא עוד על הנושא, יוכל להרחיב אופקיו בבלוג. שימוש יעיל בפלטפורמה הזו יכול לפתוח אותך לקהל מתעניין, בדיוק בנושאים שדרכם אתה חושב לעניין לקוחות במוצרים שלך.
עצה: השימוש הנכון בפלטפורמה הזו, יכול שיספק לך עמדת "מומחה" בכל הנוגע לנושאים עליהם בחרת לדבר בבלוג. המשתמשים שנמצאים בפלטפורמה הם אנשים סקרנים שרוצים לקבל תשובות, ואם אתה תהיה זה שיספק להם אותן, הם ילכו אחריך כמו שבני ישראל הלכו אחרי משה. רצוי לנסות את זה בבית!

יוטיוב- כבר לא רק קליפים של MTV
לכל מי שלא עוקב, ליוטיוב יש כרגע קהל של יותר ממיליארד בני אדם. כמו כן, מספר שעות הצפייה ביוטיוב עולה כל שנה בכ-50%. אם אתה רוצה להגיע לקבל מאסיבי ולהביא אותו לבלוג שלך- וידאו הוא צעד חכם מאד.
כפי שהזכרנו בתחילת הבלוג, שיווק באמצעות תוכן לא חייב להיות רק תוכן טקסטואלי, שכן אז אתה מסתכן באיבוד קהל פוטנציאלי ששונא לקרוא ולהעמיק ומעדיף לראות את הדברים מול העיניים, חיים.
יש מספר דרכים בהם אתה יכול להפוך את הבלוג הטקסטואלי שלך לוידאו-בלוג. אתה יכול לבצע צעד פשוט ולעמוד מול המצלמה תוך שאתה סוקר את הרעיונות המרכזיים. גישה אחרת טוענת כי במידה ואתה מסביר משהו אתה יכול להקליט את מסך המחשב שמראה את הפעולות שאתה מבצע או אפילו להקליט את
קולך/ קול קריין על מצגת פשוטה ב-PowerPoint.
עצה: יוטיוב, הוא עדיין המקום הטוב ביותר להעלאת סרטוני וידאו, למרות שפייסבוק מתחילה להיכנס לנישה הזו. כמובן, שהיא בשום פנים ואופן לא הפלטפורמה היחידה ולעיתים, תעדיף להפיץ אותו בפלטפורמות אחרות, שם נמצא קהל יעד אחר. אתרי שיתוף וידאו טובים אחרים יכולים להיות גם Vimeo, Vevo, Metacafe וכדומה.

לסיכום,
שיווק באמצעות תוכן מאפשר לך להגיע לקהל פוטנציאלי נוסף. עליך לזכור, שלא תמיד אתה צריך ליצור תוכן חדש לכל פלטפורמה וכפי שהסברנו בבלוג הזה, יש לך מגוון דרכים נוספות שאתה יכול לבצע על תוכן קיים כדי בכל זאת למקסם את ההשפעה של התוכן הטוב ביותר שלך על קהלי יעד שונים ומגוונים. אתה צריך לזכור דבר אחד, אל תילחם בקהל שלך, כי הוא ינצח בסוף- תן לו הזדמנות לצרוך את התוכן המעניין שאתה כותב- במדיום המועדף עליו.