6 אגדות על UI

אתם בוודאי מכירים את הסיטואציה. הצוות יושב מסביב לשולחן ומתכנן את ה UI לעמוד החדש או לאתר המחודש, ותמיד שיש ויכוח איפה לשים כפתור או איך גולשים מתנהגים, מישהו תמיד אומר בטון מלא בטחון, 'אנשים לא גוללים'. ובזה נגמר הדיון. אבל למה אנחנו חושבים כך, בעצם? הנה 6 מיתוסים ידועים כאלה, והסברים מדעיים למה הם לא נכונים.

1. אנשים לא גוללים

כשהאינטרנט היה צעיר, אנשים לא היו רגילים לפעולת הגלילה. היום, כמובן, המצב שונה. למרות שעדיין נהוג לחשוב שאת ההנעה לפעולה צריך להציב בעמוד בצורה כזו שהיא תראה בלי צורך לגלול (מעל ה FOLD ), מחקרים מראים שזה ממש לא מדויק. בנוסף, מאחר ופעולת הגלילה יותר נוחה מלהקליק עם העכבר, אנשים מעדיפים לצרוך מידע על ידי גלילה בעמוד, ולא על ידי קליקים. אגב, אפל אף הרחיקה לכת והסירה ב OS שלה את פס הגלילה האנכי כבר בשנת 2011.

2. כל עמוד באתר צריך להיות נגיש ב 3 קליקים

חוק שלושת הקליקים אומר שכל המידע באתר צריך להיות נגיש בלא יותר משלושה קליקים. מחקר של ג'אקוב נילסין מראה שזה לא קשור לכמות הקליקים. במחקר שעשו, גילו שכאשר גולשים נדרשו להקליק 4 פעמים במקום 3, היכולת שלהם למצוא מוצרים באתר מסחרי עלתה ב 600%. בסופו של דבר, זה פחות קשור בכמות ויותר ביכולת של הגולשים להבין מהאתר מה הצעד הבא שלהם.

3. אנשים קוראים אתרים

אנשים רק קוראים מידע שהוא ממש, ממש מעניין אותם (כמו הפוסט הזה). אבל רוב הגולשים רק מרפרפים על הטקסט הכתוב, ורואים רק מילים מודגשות, כותרות, ורשימות. אז אם יש לכם הרבה מלל להעביר לגולשים שלכם – תפרידו אותו לפסקאות, תרווחו אותו, ותתנו כותרות.

4. צריך להשתמש בגרפיקה כדי להדגיש איזורים באתר

שימוש בגרפיקה כדי להבליט איזורים ספציפיים באתר היא תופעה נפוצה. אבל העובדה היא שרוב הגולשים כבר מזמן פיתחו עיוורון באנרים, ומקשרים גרפיקה מודגשת לפרסומות. את המידע שחשוב להם הם מחפשים דווקא באיזורים של טקסט וקישורים.

5. צריך להשקיע הרבה זמן בעיצוב עמוד הבית

נכון, פעם עמוד הבית היה עמוד חשוב, והיה אחד האלמנטים החשובים ביותר באתר שלכם. כיום, עם השינויים בהרגלי הגלישה, צריכה וחיפוש של גולשים, יותר ויותר אנשים לא רואים כלל את עמוד הבית שלכם. אנשים מגיעים ישירות לעמודי שירותים או מוצרים, או לעמודי נחיתה.

6. אייקונים מגבירים שימושיות

אייקונים לא תמיד מגבירים שימושיות. למען האמת, אייקונים יכולים להוסיף בלבול, לא בהירות, ומחקרים מראים שדווקא הוספת טקסט יכולה לשרת את הגולשים בצורה טובה יותר. מתי אייקונים כן יכולים לעזור? כשמשתמשים באייקונים שכבר מוכרים לכולם.   אילו אגדות אתם מכירים? שתפו איתנו בעמוד פייסבוק שלנו!