5 מדדי אנליטיקס חיוניים שאתם חייבים להכיר בעל פה

הנוסחה היחידה שחשובה באתר שלכם היא זאת:

כמות מבקרים X אחוז המרה X קניה ממוצעת = הכנסות

כל אחד מהפרמטרים האלו שתצליחו להגדיל, יגדילו משמעותית את ההכנסות שלכם. השאלה היא, כמובן, היא אלו מהפרמטרים האלו אפשר להגדיל בצורה הכי זולה וקלה. ובדיוק בשביל זה יש את גוגל אנאליטיקס, הכלי שעוזר לכם להבין מאיפה מגיעה התנועה, מי ממיר הכי טוב, וכמובן, איפה חשוב להשקיע את התקציב שלכם. על גובה הקניה הממוצעת, אגב, נדבר בפוסט נפרד שיעלה בקרוב.

אז הנה 5 מדדי אנאליטקיס שאתם ממש, אבל ממש, חייבים להכיר בעל פה.

כמה אנשים גולשים מהמובייל שלהם?

איפה רואים את זה?

Audience -> Mobile -> Overview

מה רואים?

כמה אנשים גולשים מהמובייל שלהם?

מה זה אומר?

כאן אנחנו יכולים לראות את התנועה באתר שלנו לפי המכשיר ממנו הגולשים הגיעו. כאן, למשל, אנחנו רואים שכשליש מהתנועה מקורה באנשים שגולשים דרך המובייל שלהם.

למה זה חשוב לי?

פעמים רבות אחוזי ההמרה שונים מאוד בין מובייל לדסקטופ. אבל אם לא נסתכל על הנתונים הנכונים, יכול להיות שנטפל בבעיה מדומה. אם, לדוגמא, נראה שאחוז ההמרה הכללי באתר נמוך – נשאף לשפר את האתר שלנו. אבל בהחלט יכול להיות שיש בעיית המרה רק לאנשים שמגיעים דרך המובייל. אולי בגלל שיש בעיה בתאימות האתר שלכם למסכים קטנים, או שתהליך הניווט יותר מסורבל בנייד. בכל אופן, כאשר רואים את הנתונים בצורה הזו, אפשר למקד את הבעיה, ולהתחיל לטפל בה.


פוסטים נוספים שיכולים לעניין אתכם:

מה אפשר לעשות עם עמודי 404

כך תורידו את אחוז הנוטשים בתהליך הרכישה שלכם

6 אגדות על UI


תוך כמה זמן העמודים עולים?

איפה רואים את זה?

Behaviour -> Site Speed -> Overview

מה רואים?

תוך כמה זמן העמודים עולים?

מה זה אומר?

המידע הזה מראה לנו את מהירות הטעינה של העמודים באתר שלנו. במילים אחרות, כשאני מקליק על קישור באתר שלכם, תוך כמה זמן אני באמת רואה את העמוד?

למה זה חשוב לי?

יש האומרים שגולש ממוצע נותן 3 שניות לאתר לעלות לפני שהוא נוטש אותו. זה נכון גם לגבי עמודי תשלום או עמודי מוצר. כלומר, אם לוקח לעמודי המוצר שלכם זמן לעלות, בגלל ריבוי תמונות, תמונות כבדות, או קוד שלא נכתב בצורה אופטימלית, זה יפגע לכם באחוזי ההמרה. שפרו את זמני הטעינה בעמודים הקריטיים האלו, ותראו איך ההמרות משתפרות בהתאם.

אגב, אם לא התקנתם את הקוד הרלוונטי של גוגל, אתם יכולים להשתמש בכלי הזה כדי לבדוק את מהירות האתר שלכם.

אחוזי ההמרה לפי תנועה

איפה רואים את זה?

Acquisition -> Channels

מה רואים?

אחוזי ההמרה לפי תנועה

מה זה אומר?

הנתון הזה מראה לכם כמה המרות אתם מקבלים לפי מקור התנועה. כאן, למשל, רואים שלמרות שהתנועה מפרסומות גבוהה בהרבה, יחס ההמרה שלה נמוך מהמוצע באתר (והתנועה מרשתות חברתיות דווקא ממירות מצויין).

למה זה חשוב לי?

כשאנחנו רוצים לשפר את אחוזי ההמרה שלנו, אנחנו בונים כמה דברים. האם אנשים לא ממירים בגלל חוויית המשתמש? האם אנשים לא ממירים בגלל איטיות האתר? או האם אנשים לא ממירים פשוט כי הם לא קהל היעד הנכון? לפני שאנחנו ניגשים לטפל בבעיה, חייבים לוודא שאנחנו אכן מטפלים בבעיה הנכונה. וכאן נכנס המדד הזה.

כשאנחנו מסתכלים על הערך הכולל של מבקר באתר אנחנו לא מסתכלים רק על כמה הגיעו, אלא גם (ובעיקר) על האיכות שלהם. לדוגמא, אם התנועה מעמוד הפייסבוק שלכם מביאה בסה"כ 100 אנשים כל יום, אבל 50 (50%) מהם נרשמים לשירות שלכם, הם שווים הרבה יותר מה 5,000 שבאים כל יום דרך פרסום ממומן, שרק 500 (10%) משאירים את הפרטים שלהם.

KEYWORDS

איפה רואים את זה?

גוגל אנאליטיקס כבר לא מראים את מילות המפתח, אבל עדיין ניתן לראות אותם ב Google Webmaster Tools

Search Traffic -> Search Queries

מה רואים?

KEYWORDS

מה זה אומר?

ב Search Queries אפשר לראות אילו ביטויים אנשים חיפשו כדי להגיע לאתר שלכם. אתן יכולים לדעת אם הם הגיעו כי הם חיפשו את המוצג שלכם, או את השירות שלכם, או כל מילת חיפוש אחרת.

למה זה חשוב לי?

מילות החיפוש שדרכן הגיעו אנשים לאתר שלכם עוזרות לכם להבין למה אנשים הגיעו לאתר שלכם, ודרך כך להבין איפה אפשר לשפר את אחוזי ההמרה. אם אנשים מגיעים לאתר שלכם כי הם מחפשים את המוצרים שלכם, אבל בסוף לא קונים – תבדקו את ה UI שלכם, זמני טעינת העמוד, או תורידו אחוזי נטישה בתהליכי רכישה. אם אנשים מגיעים לאתר שלכם אחרי שהם חיפשו ביטויים כלליים, כנראה שעבודת ה SEO שלכם צריכה להשתפר.

BOUNCE RATE

איפה רואים את זה?

Audience -> Overview

מה רואים?

BOUNCE RATE

מה זה אומר?

הנתון הזה מראה לכם כמה אנשים נכנסים לאתר שלכם ועזובים אותו בלי לעבור לשום עמוד אחר.

למה זה חשוב לי?

כפי שכבר הראנו בעבר, ה Bounce Rate הוא נתון חיוני שעוזר לכם להבין איך האתר שלכם מתפקד. אם הוא נמוך, כמו בדוגמא שאתם רואים, אז כנראה שגולשים שהגיעו לאתר מעוניינים בעוד מידע, חומר, או מסתכלים על המוצרים שלכם. אם הוא גבוה, חשוב לעשות את כל המאמצים להוריד אותו.

לסיכום – אל תתחילו לתקן בלי לדעת מה שבור

נכון, כולנו רוצים לשפר את אחוזי ההמרה של האתר שלנו. אבל עם הכלים שיש היום, לא צריך לרוץ ולתקן דברים שאנחנו חושבים שהם לא בסדר. לא צריך לבזבז זמן ומשאבים בתיקון UI, אם הבעיה בכלל בשיפור הקוד של העמוד. או לשפר את ה תוכן באתר למטרות SEO, רק כדאי לגלות שהאתר נראה רע במובייל.

במקום זה, אפשר לשבת על הנתונים של מערכת האנליזה שלנו, להגיע לתובנות ולהחלטה מושכלת, שמבוססת על נתונים אמתיים. כך, נוכל באמת לשפר את ביצועיי האתר.

 

רוצים להגיב? לשאול? להוסיף מדד? בואו ספרו לנו בעמוד הפייסבוק שלנו!test