5 טיפים להקטנת ה Bounce rate

בכל משפך מכירתי שלכם, ה BOUNCE RATE הוא גורם מכריע. בכל שלב ושלב במשפך שלכם, הקטנת ה – BOUNCE RATE יכולה להוביל לשיפורים משמעותיים בביצועיים העסקיים באתר שלכם, ולכן חשוב תמיד לעבוד על הצמצום שלו.

מהו בעצם BOUNCE RATE ? המידע הזה, שאנחנו רואים בגוגל אנאליטיקס, מייצג את אחוז המבקרים באתר שלנו שנכנסו ומיד יצאו. הם הגיעו לאתר ממקור כלשהוא (כמו קישור בפייסבוק, לינק בניוזלטר, או חיפוש בגוגל), ומסיבה כלשהיא, מיד יצאו החוצה. בעצם, הם לא ראו את שאר האתר, ולא ראו מה עוד יש לכם להציע.

כמובן שרצוי שכל עמוד באתר שלכם יציג טעימה של מה מחכה לגולש בשאר האתר. כך גם אם העמוד הספציפי שהגולש נכנס אליו לא רלוונטי, הוא ימשיך לעמודים נוספים באתר שלכם.

'מיד', אגב, זו מילה קצת מטעה, מאחר ויכול להיות שהגולש שהה אצלכם כמה דקות באותו עמוד לפני שיצא החוצה. ה BOUNCE RATE נמדד לפי סשן (Session), שלרוב מוגדר 30 דקות. כך שאם משתמש נכנס לעמוד באתר שלכם, קרא מאמר במשך 20 דקות ויצא, הוא עדיים מוגדר כ BOUNCED.

בדרך כלל, שיעור נטישה הוא מדד היעילות של האתר שלכם ושל העמודים שאליהם הגולשים מגיעים. האם הוא מעודד גולשים להמשיך להסתובב באתר, או גורם להם לעזוב?

ככלל אצבע,BOUNCE RATE של 50% הוא סביר. כמובן שעדיף לשאוף ל BOUNCE RATE נמוך יותר.


פוסטים נוספים שיכולים לעניין אתכם:

מה אפשר לעשות עם עמודי 404

כך תורידו את אחוז הנוטשים בתהליך הרכישה שלכם

6 אגדות על UI


איך מקטינים את ה BOUNCE RATE? הנה חמישה טיפים שיכולים לעזור:

1. הגולש לאו דווקא מגיע לדף בית שלכם

כמו שכבר ציינו בעבר, דף הבית של האתר שלכם הוא כבר מזמן לא הדף הראשון שהגולשים נתקלים בו. תוצאות החיפוש בגוגל יכולות להוביל אותו לעמודים פנימיים, או שהוא הקליק על שיתוף של מוצר שגולש אחר העלה בפייסבוק. מה אנחנו אומרים? שכל עמוד, גם עמודים פנימיים, הם בעצם עמודי נחיתה, וצריך להתייחס אליהם בהתאם. תוודאו שכל עמוד ממוקד לנושא שלו (מבחינת מילות מפתח, לדוגמא), ושאפשר לבצע בו את הפעולה הרלוונטית לאותו עמוד – הורדה, רכישה, הרשמה, וכו.

2. לאיפה אפשר ללכת מכאן?

תנו לגולש להחליט איך הוא רוצה להתקדם באתר שלכם. אל תגבילו אותו לכפתור אחד, או ללינק לעמוד הבא. יש אנשים שמעדיפים להשתמש בסרגל ניווט, יש שמעדיפים חיפוש חופשי, ויש את אלה שרוצים שתציעו להם את הצעד הבא. אפשר להציע את כל האפשרויות האלה וגם לא לבלבל את הגולש אם עושים זאת בצורה מושכלת, כמו שעשו ZAPPOS.

3. מי אתם ומה אתם?

אל תניחו שכל גולש שנכנס אליכם לאתר מיד ידע מי אתם ומה אתם יכולים להציע לו. כמו שהזכרנו בהתחלה, גולשים יכולים להגיע לאתר שלכם במגוון דרכים, ולא דרך כולם הם יודעים בדיוק לאן הם הגיעו. במקום להציף את הגולש במידע לא הכרחי (או לחילופין, לא להסביר לו כלום על האתר), תוודאו שיש לכם הסבר ברור של מהות האתר במשפט אחד שמופיע בצורה ברורה.

4. ריכוז כל הפעולות הפופולאריות במקום אחד מרכזי

באתר שלכם יש מספר דברים שכל הגולשים עושים. זה יכול להיות חיפוש דגם מסוים, הרשמה לניוזלטר, או אפילו צפייה בפיצ'רים של המוצר שלכם. וודאו שבעמודים שלכם אפשר להגיע בקלות לפעולות האלה, כדי שהגולשים יוכלו להתקדם לעבר הפעולות הרצויות ללא מאמץ.

5. לא חייבים למכור כבר בעמוד הראשון

תחשבו שרק נכנסתם לחנות, ומיד המוכר מתנפל עליכם עם המבצע האחרון, או שואל אם כבר החלטתם מה אתם רוצים לקנות. זה לא ירתיע אתכם? תתייחסו לגולשים למגיעים לאתר שלכם באותה צורה. תנו להם מענה לבעיה מוכרת בתחום שלכם, או תספקו תוכן שיכול להועיל ללקוחות פוטנציאלים שלכם. לא צריך לדחוף מכירות כבר מהרגע הראשון.

אם אנחנו חושבים על האתר שלנו בתור החנות שלנו באינטרנט – וזה אכן כך, בין אם אתם מוכרים שם מוצרים, מידע, או כל דבר אחר – אז BOUNCE RATE משמעותו לקוחות פוטנציאלים שהגיעו עד לחנות שלכם, והסתובבו והלכו. ובדיוק כמו בחיים האמתיים, אתם ממש לא רוצים שהלקוחות האלה יעזבו בידיים ריקות, נכון?

אילו צעדים אתם נוקטים כדי לצמצם את אחוז ה BOUCE RATE שלכם? ספרו לנו בעמוד הפייסבוק שלנו!