3 מוקדי השקעה לתקציב הדיגיטלי שלכם

השאלה היא לא האם התקציב השיווק הדיגיטלי בחברות ימשיך לצמוח, השאלה היא בכמה הוא יגדל. ממחקרים המראים על עלייה של 38% עד לסקרים שמצביעים על נתונים הרבה יותר גבוהים, המגמה ברורה לכולם.

אבל כמו שאתם יודעים, תחום השיווק הדיגיטלי מכיל בתוכו המון אפשרויות שבהם אפשר להשקיע את התקציב שלנו. אפשר להשקיע בתחום ה SMS, לקנייה של באנרים, או לפרסום בערוצים שונים. כמובן שאנחנו, כאנשי שיווק, רוצים להשקיע את התקציב שלנו במקום שהוא יביא הכי הרבה תועלת, וההחזר על ההשקעה שלנו תהיה הטובה ביותר.

אז מה הם שלושת התחומים שיניבו את התוצאות הטובות ביותר?

  • מדידה – להבין את ההתנהגות של הקהל שלכם
  • נייד – פתרונות רספונסיבים מבוססי אפליקציה
  • קידום תוכן – מעבר לכתיבה של התוכן, השיווק שלו לא פחות חשוב

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אתכם:

מה אפשר לעשות עם עמודי 404

3 דברים שמנהלי דיגיטל יכולים ללמוד מהדעיכה של גוגל+

האם מהפכת הדיגיטל בארץ הושלמה?


איך הקהל שלכם מתנהג

כולנו מכירים את GOOGLE ANALYTICS. הכלי חינמי, מתחבר בקלות לשירותים נוספים של גוגל (כמו מערכת הפרסום שלהם), והוא מספק לנו המון נתונים על המבקרים אצלנו באתר.

אבל גוגל אנליטיקס לא תמיד מראה את התמונה המלאה. מעבר ליעדים אותם אנחנו מגדירים (לחיצה על כפתור הרשמה, למשל), חשוב גם לראות מה אנשים עושים בעמוד עצמו. האם הם גוללים למטה ורואים את התוכן הנוסף שאתם מציעים? האם הם מקליקים על תמונות כי הם מצפים לכפתור? נכון, יש לגוגל כלים שמאפשרים לראות חלק מהדברים האלו, אבל הם מסורבלים יחסית.

אז למה חשוב לנו להשקיע בכלים שיעזרו לנו לנטר את מה שהקהל שלנו עושה באתר שלנו? מאחר וזה נותן לנו את האינדיקציה הכי טובה מה הם אוהבים ומה הם לא, ואיך הם פועלים באתר בזמן אמת. וזה, כמובן, מראה לנו מה ניתן לעשות כדי לשפר את חווית המשתמש ואת אחוזי ההמרה באתר.

מה זה HEATMAP ואיך הוא עוזר לי להבין את הקהל שלי?

 HEATMAP מראה לנו כמה דברים. הוא מראה לנו איפה אנשים מקליקים בעמוד – לא משנה אם זה על קישור או לא. הוא מראה לנו איפה אנשים העבירו את העכבר שלהם, ולכמה זמן. אפשר גם לראות מאיפה הגיעו אנשים ועשות חתכים בהתאם (למשל, כל האנשים שהגיעו מפייסבוק הקליקו על הלוגו שלכם). כך ניתן להבין מה אפשר לעשות כדי לשפר את העמוד. אם, נניח, 60% מהגולשים שלכם לא גוללים הלאה בעמוד שלכם, ורק נוטשים את העמוד, כנראה שהמסרים השיווקיים בראשית העמוד לא עובדים.

 ישנם מספר שירותים שמספקים HEATMAPS (ועוד) של האתר שלכם, ביניהם CrazyEgg ו ClickTale. המחירים משתנים בהתאם לנפח המבקרים באתר שלכם.

 איך בדיקות A/B יעזור לאסטרטגיית הדיגיטל שלי?

 ידוע שיש לכם מעט מאוד זמן להרשים את מבקרי האתר שלכם. אם הם לא אוהבים את הצבעים, העיצוב או המסר שלכם, הם לא יחשבו יותר מדי, ומיד יעברו לאתרים אחרים.

 בדיקות A/B נותנים לכם את האפשרות לבדוק כל מני אופציות בעיצוב ומסרים, ולראות את ההשפעה שיש לשינויים אלו על הפעולות של גולשים בעמוד. זה מגדיל את כמות הנרשמים? גורם ליותר אנשים לעזוב מיד? הם ממשיכים לקרוא את עמוד הפיצ'רים שלכם?

 קחו לדוגמא עמוד קניה. אתם שמים לב שיש צניחה במספר הקונים, למרות שממשיכים להגיע לשם אותה כמות של אנשים. כמה בדיקות A/B יכולות לעזור מאוד להבין אם:

  • הגדלת טקסט
  • שינוי צבע ומיקום של כפתור
  • או שינוי טקסט

יעזרו לאחוזי ההמרה לחזור לעצמם.

לא תמיד צריך להסתבך כשעושים בדיקות A/B. שירותים כמו OPTIMIZLY או VWO יכולים לעשות את העבודה בקלות.

הלקוחות שלכם יצפו לפגוש אתכם בנייד שלו

נכון, כבר הזכרנו את עניין המובייל לא פעם, ובכל זאת, שווה להזכיר את זה שוב. יותר ויותר אנשים גולשים לאתר שלכם דרך הנייד שלהם. אפילו אם זה לא דרך הדפדפן שלהם, והם רק רואים פרסומת שלכם בניוז פיד שהם בפייסבוק. אם קליק על פרסומת בנייד שלהם לוקח אותם לאתר שלא מותאם, איבדתם אותם. זה לא רק כלכלי (הרי שילמתם על הקליק), זה גם הנראות שלכם כחברה.

 אז חלק מהתקציב הדיגיטלי שלכם חייב להיות מושקע באתר רספונסיבי, אימיילים שיודעים להתאים את עצמם לסביבה שבה הם נפתחים, עמודי נחיתה מותאמים מובייל, וכמובן, אפליקציה (אבל רק אם אתם צריכים אותה).

 בסופו של דבר, אי התאמה לעולם הנייד יעלה לכם בלקוחות ובביזנס. אל תישארו מאחור.

אתם כותבים יופי של תוכן, אבל מי רואה אותו?

כולם יודעים היום שצריך תוכן כדי להביא (ולהשאיר) תנועה לאתר. כפועל יוצא מזה, שיווק תוכן הוא אחד התחומים החמים בשיווק הדיגיטלי, מאחר וכשכולם מייצרים תוכן, הרבה יותר קשה לבלוט בשטח.

 הדרכים הישנות של שיווק תוכן – פרסום במדיות חברתיות, או בניוזלטר שלכם – עוזרות להביא את התוכן לידיעת הקהל שמכיר אתכם. אם אתם רוצים להגדיל את המודעות למותג שלכם, יותר עוקבים וכמובן, יותר מכירות, היום כבר צריך לדחוף את התוכן בצורה יותר אקטיבית, קרי לשלם על זה.

אפשר דרך הרשתות החברתיות

גם לינקדאין וגם פייסבוק נותנים לכם פלטפורמה טובה לקדם את התוכן שלכם. (גם טוויטר, וכמו שאמרנו, הרשת הזו צריכה להיות על הרדאר שלכם). תמורת תקציב לא גדול, אתם יכולים לפרסם את המאמרים שלכם לקהל הרלוונטי בצורה מאוד ממוקדת, וכך להרחיב את מאגר הלקוחות הפוטנציאלי.

אל תשכחו שחלק מהתקציב שלכם הולך על ייצור אותו תוכן איכותי, בין אם זה מאמרים, אינפוגרפיקה, או עיצוב הפוסטים.

 פלטפורמות לגילוי תוכן

 באתרים רבים כמו CNN או CRACKED ישנו איזור מתחת למאמרים שלהם שנקרא ‘From around the web’. איזור זה מגיע משירותים אשר ממלאים שם תכנים שנראים להם שיתאימו לקהל הרלוונטי של אותו אתר. אמנם יש כאן השקעה יחסית גדולה יותר, אבל התוצאות יכולות להיות ממש מצוינות.

 אם אתם רוצים להתנסות, יש מספר שירותים:

  • Outbrain
  • Taboola
  • Gravity
  • ועוד

התקציב הדיגיטלי הוא שלכם – השתמשו בו בחכמה

בסופו של דבר, ההשקעה שלכם בתחומים השונים צריכה להתאים למטרות השיווקיות שלכם, ובהתאם להכנסות שהם מייצרות. אז אל תשכחו, לא משנה באיזה אפיק שאתם בוחרים להשקיע, לנטר ולשים לב מה ואיפה אתם יכולים לשפר.