16 סיבות מדוע אנשים נוטשים את האתר שלך- חלק א'

יצרת אתר מאד משכנע עבור העסק שלך. הטקסט קולח ורענן. התמונות של המוצרים שלך מלוטשות ומושכות את העין. עיצוב האתר שלך באופן כללי הוא ברמה הגבוה ביותר, לדעתך. הודות לפעילויות שיווקיות שאתה מבצע, אתה גם מזרים תנועה לאתר שלך. ,אז איך זה שכל כך מעט מבקרים באתר הופכים ללקוחות? אנחנו שומעים את השאלה הזו מפי לקוחותינו כמעט בכל יום. למרבה הצער, המרת מבקרים באתר ללקוחות, היא לא פשוטה כמו פעם. הפיכת מבקרים באתרים מקוונים מצריכה שילוב מיוחד באמת של מספר גורמים יחד.
ישנן מספיק הזדמנויות וטעויות שאתה יכול לעשות שעלולות לעלות לך בהמרות. אם אתה מתקשה לגרום לקונים באתר שלך להישאר, אתה צריך לשקול האם אתה עושה את כל הטעויות הבאות, שעשויות לגרום להם לעזוב את האתר מבלי לבצע כל פעולה שבסופו של דבר, תניב לך רווח.

בבלוג הבא אנו נפרוס בפניכם את 8 הטעויות הראשונות להבריח לקוחות מהאתר
1) העיצוב שלך מיושן ומשעמם.
זו בהחלט אמת מצערת, אבל כולנו בוחנים דבר ראשון את הקנקן ולא את מה שבתוכו. דרק הלפרן בבלוג שלו, העלה מחקר מעניין מאד שמגבה את הטענה הזו שעיצוב של אתר משפיע על האמינות הנתפשת בעיני המבקרים שלו. המחקר ביקש מהמשתתפים בו לבחון אתרים שקשורים לבריאות ולדרג את אמינותם או לבחור האם הם לא היו אמינים כלל.
בסופו של דבר, מצא המחקר נתון מרתק שבו 94% מהנשאלים ייחסו את חוסר האמינות לאתרים שלקו בפן העיצובי והיו נראים פחות מושקעים וראוותניים מהשאר.

2) התוכן שלך הוא קשה לקריאה.
בהקשר הזה, ראוי להדגיש שכאשר מדברים על עיצוב אתר, לא מדובר רק על בחירת צבעים, תמונות וגרפיקה. גם הגופנים שאתה משתמש וצבעי הטקסט והרקע יכולים לקבוע באיזו קלות אנשים קוראים את הטקסט באתר שלך ומעכלים את התוכן. אם האתר שלך בצבעים שלא "נעימים" לקורא, והוא לא מסוגל לקרוא את התוכן בבירור ובנוחות, הוא כנראה ינטוש.

אין חוקים זריזים שאנחנו יכולים ללמד אתכם בכל הנוגע לאיזה פונטים להשתמש ובאיזה להימנע- אבל מה שכן נאמר, במידה והאתר שלכם באנגלית, לעולם אל תשתמשו בפונט שדומה ל-Comic Sans הוא נראה מבולגן ולא רשמי. בכל מקרה, שימו לב על שילובי צבע נקיים, ללא קישוטים מיותרים והעמסה על הטקסט.
הנה כמה רעיונות וטיפים לבחירת גופן מתאים מבחינה שיווקית לעסק שלך. באופן כללי, באשר לגודל הגופן, בחר בגופנים גדולים יותר לאתר הדסקטופ ובהתאם גם לאתר המובייל, כדי לספק חווית משתמש נעימה יותר למבקרייך.

3) האתר שלך מסתמך על תוספים מיושנים.
אם תוכן המכירות שלך באתר (המוצרים וכדומה) מוטמעים בקבצי פלאש, אתה צריך להתפלל לכך שלמבקרים באתר שלך יהיה את הזמן ואת הרצון להתקין גרסאות מעודכנות של התוסף המיושן הזה. אפילו YouTube עברו לנגני וידאו המבוססים על HTML5. אם אתה משתמש בתוספים מיושנים, תשקול לחיוב מערב מאסיבי ל-HTML5 לכל קטעי הוידאו והאנימציות באתר שלך. הסיבה למעבר הזה אמורה להיות זו שתספק למשתמשים שלך חווית משתמש טובה יותר ובכדי לסייע בקידום SEO.
זכור, הטכנולוגיה משתנה כל הזמן. ככל שהאתר שלך יהיה יותר "נקי", כך תצטרך להשקיע פחות זמן להשקיע במגמות טכנולוגיות חדשות. יש לכך יתרונות וחסרונות.

4) אתה מציף אנשים עם מודעות.
אם האתר שלך רץ כרגע על מודל שבו מגיעים אליו ממודעה מסוימת, אז הסרת חלק מהמודעות יכולה להיות אופציה לטעות שאתה מבצע כדי להבריח מבקרים. זה שאתה מעוניין לשווק את העסק שלך, לא אומר שאתה צריך לשווק אותו בכל מקום. אם האתר שלך לרוץ על מודל מונחה מודעה, אז להסיר אותם מהאתר האינטרנט שלך לגמרי לא יכולה להיות אופציה. אבל רק בגלל שאתה צריך מודעות לא אומר שאתה צריך אותם בכל מקום.

בדו"ח שטחי פרסום של חברת נילסן לשנת 2014 עלה, כי משתתפי הסקר מפרסמים את העסק שלהם בכמעט כל צורה של פרסום מסורתי, יותר ממה שהם סומכים על מודעות באנר באינטרנט.  מאז שאמון הפך למרכיב עיקרי שמעלה את אחוזי ההמרות, הגבלת מספר המודעות שרצות ומפרסמות את העסק שלך, והגבלת הפלטפורמות בהן הן מפורסמות תוך מיקוד לקהל יעד פוטנציאלי- יכולה בקלות לעלות את מדד ההמרות באתר שלך. המודעות הן הדבר הראשון שהמבקרים רואים לפני שהם מקליקים על הכפתור ומגיעים פיזית לאתר שלך- צור אותם בחכמה ושגר אותם בחכמה בפלטפורמות המתאימות.

5) קטעי הווידאו באתר שלך מוגדרים על הפעלה אוטומטית.
אני לא יודעת מה איתכם, אבל שום דבר לא גורם לי ללחוץ מהר יותר על כפתור "חזרה" מאשר וידאו אוטומטי שמתחיל להתנגן ברגע שאני מבקרת באתר לראשונה. הלקוחות בעולם הדיגיטל היום, מעדיפים לבחור איך ומתי הם צורכים תוכן באינטרנט. שליטה בנדבך זה והצגת תוכן שלא ברשות, יכולה מהר מאד להבריח לקוחות פוטנציאליים מהאתר שלך לפני שביצעו כל פעולה שהיא וראו מה אתה מציע להם בכלל. שים לב לזה והחל להנגיש את האתר שלך ללקוחות הדיגיטליים- תוך שהם בוחרים מתי ובמה לצפות.

6) אופציות הניווט באתר שלך לא ברורות.
סביר שהסנריו הבא קרה לך. אתה נכנס לאתר אינטרנט כדי למצוא פיסת מידע מסוימת אבל נתקל במבוך אינסופי של אפשרויות ניווט ומיד בורח החוצה. אופציות ניווט לא ברורות לא עושות לך רק שם רע בקרב הלקוחות, אלא משפיעות לרעה גם על ה-SEO. כשאתה ניגש לבדוק האם הניווט באתר שלך הוא ברור- תחשוב כאילו היית הלקוח שלך. כאילו הנך רואה את האתר בפעם הראשונה, איך היית מצפה למצוא את המידע אותו אתה מחפש? כמה צעדים ייקח ללקוח שלך למצוא את המידע שיענה על צרכיו?

סידור מחדש של אופציות הניווט יכול לסייע מאד בהעלאת מדד ההמרות באתר שלך. לאחר הסידור אתה תפסיק לאבד לקוחות עם פוטנציאל מכירות גבוה- בשל ארגון תוכן רע. אם אתה לא בדיוק יודע איפה הבעיות ניווט באתר שלך, אתה יכול להיעזר בתוכנות (כמו User Testing) שעושות את זה על ידי מבחן משתמשים וחושפות בפניך כמה שיותר נקודות בעייתיות באתר.

7) דרישות הרישום שלך מטרחנות.
דרישות רישום מגבילות וארוכות יכולות לרסק את מדד ההמרות שלך. לפני שאתה יוצר טופס הרשמה, דע בדיוק איזה מידע אתה צריך מהלקוח. שאל את עצמך לאחר כל מידע שכתבת, האם הוא באמת הכרחי. זכור ש-Expedia הרוויחו 12 מליון דולר נוספים רק מכיוון שהוסיפו שדה נתונים אחד מטופס ההרשמה.  למידע נוסף אודות אורך עמוד נחיתה סטנדרטי לעסק שלך, ממליצים לקרוא את הבלוג הזה.

8) האתר שלך חסר אישיות.
אישיות מותג הוא נדבך חשוב בכל מה שקשור לאתר האינטרנט שלך ולאסטרטגיית השיווק שלך. סוכנות Millward Brown מצאה כי קיים קשר בין איך שמותגים משווקים את עצמם במדינות שונות בעולם, לקשר שהמשתמש חווה עם המוצר שהם משווקים".

לתהליך בניית  אישיות למותג שלך, המבוסס על ערכים שאתה הולך איתם לכל אורך האסטרטגיה, יש חלק חשוב וחיוני בהצלחה של העסק. אם האתר שלך כתוב כמו כל אתר אחר בתחום- אתה יכול להיות בבעיה גדולה בכל הנוגע לחיבור עם לקוחות פוטנציאליים. בלי קשר, מחלקת המכירות שלך תסבול מהעניין. רוצה עוד טיפים על איך לבנות אישיות מותג? הבלוג פוסט הבא ייתן לך תשובות. 

מכיוון שזה לא פשוט להודות ב-16 טעויות בו זמנית, פיצלנו את הבלוג לשני חלקים, על מנת שתוכלו להפנים ולעכל את הדברים – כדי לשפר בהמשך. אז בבלוג הבא נציג בפניכם עוד 8 טעויות נפוצות שאתם עלולים לעשות, שסביר שיבריחו את המבקרים באתר שלכם או ימנעו מהם להפוך ללקוחות.  צאו לדרך, שפרו את חווית המשתמש באתר שלכם ותוכלו לראות איך מדד ההמרות שלכם בעליה. בהצלחה!