10 טיפים לבניית חנות מקוונת מצליחה

אתר מכירות מוצלח תלוי בגורמים רבים, חלקם מובנים מאליהם – שם דומיין, למשל – וחלקם פחות. להלן כמה גורמים שכדאי במיוחד להתחשב בהם.

1. שם דומיין

סביר להניח ששם הדומיין המוצלח שרציתם כבר תפוס שנים. בתגובה, אנשים רבים בוחרים שמות ארוכים וקשים לזכירה. שם דומיין טוב צריך להיות קצר, קליט, זכיר וחשוב לא פחות – קל להקלדה. אם יש מקף בשם הדומיין שלכם, אתם רק עושים לגולשים חיים קשים. במצב האידיאלי, משתמש יוכל רק לשמוע את שם הדומיין, ולדעת כיצד לאיית אותו. כמו כן, כדאי לזכור שכתובת האתר משפיעה על הדירוג שלו במנועי החיפוש, ולכן כדאי ששם הדומיין יכיל לפחות מילה אחת שקשורה לתחום שבו עוסקת החנות. זה לא תמיד הכרחי, וברור שאין טעם להאריך את שם הדומיין רק בשביל להגשים משימה זו, אבל אם אפשר לעשות זאת, אין סיבה שתמנעו מכך.

2. אספקה

אספקה היא הבסיס לכל חנות טובה, וחנויות מקוונות אינן שונות בהרבה. שאלו את עצמכם האם היצרן שאתו אתם עובדים הוא אמין, והאם המחירים שלו לא הולכים לעלות לפתע בעוד מספר חודשים. במקרה שאתם היצרנים, ודאו שאתם מסוגלים להתמודד גם עם הצלחה פתאומית. אם תקבלו לפתע הזמנה של 125 חליפות עסקים, האם תוכלו לספק אותן?

3. תוכנת מסחר אלקטרוני

תוכנת מסחר אלקטרוני היא עמוד השדרה של החנות. באמצעותה תשלטו בניהול המלאי, הצגת המוצרים ואמצעי התשלום. לכן, כדאי להשקיע זמן בבחירת תוכנה מוצלחת. הריצו חיפוש על שם התוכנה ברשת, כדי לוודא שהיא זוכה להמלצות, ונסו לברר מה היא מסוגלת לעשות. כיום, תוכנות מסחר רבות כוללות טווח כלים מקיף, שיכול להקל מאוד על חייכם.

7. אמצעי תשלום

כלל האצבע כאן הוא פשוט מאוד, ככל שאפשרויות התשלום אצלכם גדולות יותר, כך תרחיקו פחות גולשים. ודאו שהחשבון המסחרי שלכם יכול לקבל את שלושת כרטיסי האשראי המובילים לפחות, ויודע לעבוד עם PayPal, שיטת התשלום הפופולרית ברשת.

8. שמישות (Usability)

אתר שמיש הוא, בפשטות, אתר נוח לניווט וברור. אתר שמיש לא חייב להיות מפואר – ראו את אמזון, למשל – אבל הוא צריך לאפשר לגולשים לבצע את מבוקשם בקלות המקסימלית. חנויות מקוונות צריכות להיות שמישות במיוחד, שכן אם תהליך הרכישה אצלן הוא ארוך ומורכב, הן יגרמו לגולשים לחפש מקומות אחרים לקנות בהם. ישנם כמה דברים שכדאי לוודא:

• הלקוחות יכולים לחפש בקלות אחר המוצר שבו הם מעוניינים
• ניתן להגיע למוצר באמצעות שתי לחיצות עכבר בלבד
• הכנסת מוצרים לעגלת הקניות היא פשוטה ואינטואיטיבית
• אף עמוד באתר אינו עמוס ומבולבל

9. עיצוב

אתרי אחסון רבים מאפשרים לכם לעצב לבד את האתר שלכם. עדיף להימנע מהאפשרות הזו, ולהשקיע כסף על מעצב. עיצוב אתרים דורש מיומנות וידע, ואתר טוב צריך להיות לא רק יפה, אלא, כפי שנכתב קודם, גם שמיש. אתרים מכוערים גורמים למשתמשים לתהות האם הם מוכנים לתת להם את מספר כרטיס האשראי שלהם, ואת הכסף שתחסכו על העיצוב תאבדו אחר כך, מבלי שתדעו זאת אפילו, במספר הרכישות הקטן.

כמו כן, דאגו שתמונות המוצרים שלכם יהיו מקצועיות ומכובדות. בניגוד לחנות בעולם הממשי, הלקוחות לא יוכלו לגעת במוצר ולבדוק אותו בעצמם. תמונות באיכות טובה, כמו גם תיאור מדויק ויסודי של המוצר, יכולות לעשות הרבה לקידום החנות שלכם.

10. תהליך הרכישה

תהליך הרכישה הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר בחנות מקוונת. תהליך רכישה ארוך ומסורבל יגרום לקונים פוטנציאליים רבים לנטוש את עגלת הקניות שלהם, ולחפש אתר אחר לבצע בו את העסקה. ודאו שהמידע הרלוונטי זמין לגולשים בקלות (עלות המשלוח, אלו מסים מוטלים על הרכישה וכו’), וגרמו לגולשים להאמין שהמידע שהם מפקידים אצלכם הוא בטוח. השתמשו בכלים לאבטחת מידע, ודאגו שהגולשים ידעו על כך. כמו כן, תהליך הרכישה צריך להיות מהיר ואינטואיטיבי ככל האפשר. ככל שהגולשים יאלצו לספק לכם פרטים רבים יותר, כך סביר יותר להניח שחלקם יעדיפו לוותר על הרכישה.

לסיום: זכרו את הלקוח

למעשה, כמעט הדבר היחיד שכדאי לזכור לגבי חנויות מקוונות הוא הלקוח. אם תצליחו לשים את עצמכם בנעלי הלקוחות, השאר כבר יבוא מעצמו. דאגו שהאתר שלכם יאפשר ללקוחות לדעת האם המוצר מתאים להם; שהם יוכלו לרכוש את המוצרים בקלות; ושהם לא יחששו לספק לכם את פרטיהם האישיים. כמו כן, כבחנות רגילה, דאגו שהלקוחות יהיו מרוצים. ודאו שמשלוח המוצרים מגיע בזמן, וששירות הלקוחות שלכם זמין ויעיל. אם חוויית הרכישה תהיה מוצלחת, הלקוחות יחזרו מעצמם.