רלוונטיות היא שם המשחק

בעולם שבו יש הצפה של מידע, אנחנו כמשווקים ובעלי עסקים נדרשים להתחרות על תשומת ליבו של הלקוח. יש רק דבר אחד שיכול לעזור לכם לבסס את הנוכחות הדיגיטלית ברשת. הישארו רלוונטים ותזכו לתוצאות.

כשמדובר בשיווק באינטרנט, בין אם זה שיווק באמצעות תוכן (SEO), שיווק ויראלי באמצעות מדיה חברתית או פרסום ממומן- אפקט הרלוונטיות חיוני מאד. "רלוונטיות היא שם המשחק כשמדברים על מנועי חיפוש. אנשים רוצים תוצאות שמחוברות באופן הדוק לשאילתות שהם שואלים את גוגל." טען מארק אוסטרובסקי, יזם ומשקיע אמריקאי.
משווקים באינטרנט רוצים שהפוסטים שהם כותבים בעמוד הפייסבוק של המותג אותו הם מקדמים, יקבלו מאות אם לא אלפי תגובות, שהטוויטים שלהם יקבלו מליון ריטוויטים כדי שכמה שיותר אנשים ייחשפו לתוכן הזה וכמובן, כדי שהשאילתות במנועי החיפוש על המותג שלהם ועולם התוכן הקשור לו, יניב להם תוצאות לא פחות ממצוינות.

בעולם שבו המשווקים הדיגיטליים לא יכולים להרשות לעצמם לעמוד בפינה של ״המסיבה״, הם נלחמים על תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים בכל האמצעים העומדים לרשותם. בענף תחרותי זה, החשיבות ליצירת תוכן רלוונטי כל האפשר הוא בהחלט מה שיקבע אם העסק ישגשג או לא.

על מנת לעזור לכם להבין איך תוכלו להישאר בכל זאת רלוונטים בעודף התוכן האסטרונומי שרק גדל וגדל עם הזמן, וכיצד לתפוס את תשומת הלב שמגיעה לכם, אספנו עבורכם 6 שלבים הכרחיים במיוחד שעליכם ליישם באסטרטגיה הדיגיטלית שלכם.

1. קידום פוסטים ממומנים ברשתות החברתיות-

וול סטריט ג'ורנל פרסם בשנה שעברה מאמר שטען כי מותגים מבזבזבים המון כסף על פייסבוק וטוויטר. הם טענו כי פחות מ-0.1% מהאוהדים והעוקבים בפייסבוק וטוויטר בהתאמה, מנהלים אינטראקציה כאשר הם נחשפים לפוסט כזה מאת המותג שהם אוהבים.  בנובמבר האחרון, פייסבוק הודיעה כי החל מינואר 2015 ייכנסו שינויים נוספים בדרך ההצגה האורגנית של פוסטים של מותגים על ניוז פיד של אוהדים לתוקף. המהלך גרם לכך שהסבירות שאוהדים של מותג יראו את כל הפוסטים שהוא מפרסם היא מינורית מאד. היא טענה כי חברות שירצו לקדם את המוצרים והשירותים שלהם בצורה אורגנית יצטרכו לשלם על כך. אמנם מי שאין לו פטרת בציפורניים ככל הנראה כבר לא יראה פרסום שכזה וזה אכן שיפר את חווית הגלישה ורלונטיות התוכן של המשתמש הסטנדרטי, אך מאז- חיי העמודים העסקיים בפייסבוק נדרשים לשלם כדי להמשיך להתקיים שם, בפיד שלכם.

עצת המומחה: אל תנסו להילחם עם האלגוריתם של פייסבוק. למרות שזה מתסכל מאוד עבור משווקים המייצרים תוכן משכנע, אם אתה לא יכול לנצח אותם, הצטרף אליהם. אם אתם רוצים להישאר רלוונטיים,  תצטרכו לשלם כסף כדי לקדם את הפוסטים החשובים שלכם. אפילו boost של כמה עשרות דולרים יכול לעשות הבדל גדול בכל הקשור לאינטראקציה הכללית של המותג ומשיכת לקוחות חדשים לעמוד.

2. גיוס האוהדים שהכי אוהבים אותך –

אם אתה מזהה צרכן שממש ממש אוהב את המותג שלך, הושט לו יד ותראה איך הוא יוכל לקדם את העסק שלך. מרפאת שיניים בדייטון, החליטה לעודד את החולים שלה לכתוב פוסט בדף הפייסבוק של המרפאה על החוויה שעברו תוך כדי הטיפול. המסר שהמרפאה ניסתה להעביר היא שהיא אכפתית ומקשיבה למטופלים (שכן, יכול מאד להיות שזו הייתה המטרה הראשונית). אך מה שהם השיגו בסופו של דבר הוא שיתופים על גבי שיתופים, צפיות אורגניות רחבות יותר של חברים של הלקוחות שלהם וכך יוצרים ויראליות על בסיס רגש. גם בארץ נקטו בשיטה זו כמה מותגים. אחד מהמותגים ביקש מהסוכנות אופנה שלו ליצור אאוטפיט מושלם לנעלי עקב שפרסם בחשבון האינסטגרם. הלקוחות הנלהבות מיד אצו רצו לארונם הפרטי, הוציאו את הסמארטפון ושיתפו בתמונה וכמובן, שהמותג החזיר להם בתמורה ושלח אליהן את אותו דגם נעליים עד הבית. כמובן שגם מהסבב הזה, הרוויח המותג תמונות עם חיוכים והעלה את ערכו בעיני הסוכנות השבויות.

עצת המומחה: ההגעה לסוכנים הללו תעזור לך לקדם את העסק שלך, ללא ספק. אם אתם רוצים ״לקנות״ את האוהדים השרופים על המותג שלכם, התייחסו אליהם בצורה שהם רוצים. תנו מענה מהיר בכל הפלטפורמות השיווקיות שלכם, אפשרו גישה לכתיבת פוסטים בעמוד החברה (והיו מוכנים לתרחישים שליליים, אותם נהלו בחכמה). על מנת להפוך אותם לאוהדים באמת שרופים, הציעו רק להם הטבות, מבצעים וכדומה. לטווח הארוך זה ישתלם.

3. ניהול סקשן הביקורות ב-Google(+) –

באופן דומה לניסיון להגיע סוכנים מסעיף 2 במטרה לקדם את התוכן שלכם, תוכלו להשתמש באותה האסטרטגיה כדי לקבל ביקורות חיוביות בפלטפורמת גוגל+. ביקורות לרוב נתפשות כמקור האמין והאמיתי באינטרנט, והוא יהיה שם ללא הגבלת זמן. זה מדהים כמה חברות לא משקיעות בעמוד ה-Google+ שלהם, כאשר הוא תוצאת החיפוש הראשונה שתופיע, כאשר גולשים יקלידו שאילתא שנושאת את שם המותג שלכם. צא אל הלקוחות שלך ובקש מהם שבמידה ונהנו מהשירות שסיפרת להם, יכתבו ביקורת חיובית על עמוד ה-Google+ שלך.

עצת המומחה:
למרות שגוגל + עובר כעת שינויים רבים ועוד לא בהכרח יודעים לאן הוא הולך ואיך אנו, כמשווקים נוכל לזכות שם בתשואות מלבד תוצאות החיפוש, עדיין שווה להתייחס אליו. גם אם זה יהיה כרוך רק ברמת ה-SEO. אם תתמקדו השנה בסקשן הביקורות החיוביות בגוגל +, זה בהחלט יהיה מהלך מועיל גם לאתר הבית שלך (שיזכה למקומות הראשונים בשורות החיפוש) וגם למותג שלך, שכן מידע זה יישמר לעוד שנים רבות.

4. שיפור מגעים ויחסי ציבור דיגיטליים-

מה זה בדיוק? אלו הם קשרים עם אתרי תוכן וחדשות בתעשייה. כאלה שקשורים לעולם התוכן שלך ולהם אתה מספר על המוצר החדש או על המותג עצמו בתקווה שירצו לכתוב עליך ולהפוך אותך לשיחת היום.
אם בסופו של דבר יכתבו עליך אתרים רבים ויקשרו את הכתבות לאתר הבית שלך, יהיה למהלך השיווקי הזה ייתרונות עצומים מבחינת קידום SEO. בנוסף, קהל הקוראים באינטרנט שקורא על המותג שלך, יכול להיות קהל פוטנציאלי שלבסוף יהפוך ללקוח מן המנין. אז מלבד קידום וביסוס המותג תוכל להנות גם מלקוחות פרופר. מסעדת פיצה בסינסינטי החלה לאחרונה לקבל הפניות מבלוגים שכותבים על קולינריה שכתבו על הקונספט המרענן שלהם בקמפיין מיוחד לו קראו:״צור את הפיצה שלך״. התוצאות של קמפיין זה היו מדהימות. כמו כן, שיתוף הקהל, כפי שהזכרנו בסעיפים קודמים, יכול להיות עילה לכתיבת כתבה על המותג שלך.

עצת המומחה: רצוי שיהיה אדם בצוות השיווק של העסק שלך, שמקדיש בין 5-10 שעות בשבוע על הישגים בתחום יחסי הציבור הדיגיטליים.

5. שימת דגש על נראות התוכן, גם במובייל-

שנת 2015 הולכת להיות בהחלט שנה גדולה עבור SEO בסמארטפונים. אנו רואים היום מגמה הולכת וגדלה שבה יותר ויותר אתרים בעלי נוכחות דיגיטלית, מעוניינים להיות רספונסיביים. אפקט הנראות, גם דרך המובייל מקבל חשיבות רבה והולכת, ככל שאנו ממשיכים להתמכר אליו. וכידוע, כבעל עסק, אתה רוצה להיות- היכן שהלקוחות שלך נמצאים רוב שעות היום. בנייד. גוגל הודיעה כי החל מה-21 לאפריל 2015, הם יישמו פיצ׳ר מיוחדים על מנת שנוכל לדרג אתרים סלולאריים ידודיתיים למשתמש. ובעולם שבו גוגל מכתיבה את הכללים, אתה בהחלט לא יכול להרשות לעצמך להיות בחוץ. לא כך? אתרים בעתיד המאד קרוב, יצטרכו לתת מענה גם לאתר שלהם במובייל ולספק חווית משתמש פשוטה, יעילה ונוחה ללקוחותיהם.

עצת המומחה: וודא כי האתר שלך הוא רספונסיבי ונראה טוב גם בנייד. דאג שהוא יהיה ידידותי ומותאם מובייל על מנת שדירוגי ה-SEO בנייד יביאו עמם השפעה עצומה על תוצאות החיפוש של העסק שלך.

6. יצירת סינרגיה ורשת מומחים הקשורים לעולם התוכן שלכם-

משווקים דיגיטליים נוטים לחשוב שהם תמיד צודקים. כבעל עסק, עליך להיות קשוב למגוון עצות אשר בסופן, אתה כמובן תכריע. אך אל תהיה עקשן בשנת 2015. היה מוכן להקשיב גם למקורות חיצוניים לעסק שלך, מכיוון שסינרגיה עסקית כזו יכולה לסייע בפתיחת הזדמנויות עסקיות מדהימות עבורך.
כמי שנמצאת בתחום כבר די הרבה זמן, אני נוטה להתייעץ רבות עם רשת מומחים, להיות מקושרת בקבוצות של משווקים ומעצבי חוויות משתמש על מנת לתעל את הפעילות הדיגיטלית שאני מספקת ללקוחות שלי. פעמים רבות, יכולתי ללמוד רבות מעצות של מומחים חיצוניים (גם לא מהמנוסים ביותר) לגבי התמהיל השיווקי של כל ערוץ תקשורת דיגיטלי, אותו תפעלתי עבור מותג מסוים.

עצת המומחה: השתמש ברשת החברתית כדי להכיר קולגות לעולם העסקי שלך. היום יש את הקבוצות בלינקדאין ובפייסבוק שהן מאד שימושיות. החלפת מידע בין קולגות לעבודה, כמובן שבצורה דיסקרטית כדי שלא לפגוע ביצירתיות של הקמפיינים יכולה רק להועיל, לטעמינו. אולי תהליך כזה של יצירת רשת מומחים סביבך ייקח לך כמה שעות ביום, אך ללא ספק הרווח שתניב מזה והתובנות הרבות להמשך לא יסולאו בפז.

לסיכומו של עניין, דאג להישאר רלוונטי בכל הנוגע לעולם הדיגיטל. הדבר דורש ממך, כבעל עסק או כמשווק מסור ראש פתוח, התעדכנות יומיומית בעולם הדיגיטל ובתמורות שחלות בו, איסוף תומכי מותג וגם תקציב אפשרי שדרכו תצליח להגיע לעוד לקוחות דרך ערוצי המדיה החברתית שאתה מתפעל. מה שכן, ביצוע שלל הפעולות שהצענו בבלוג זה יהפכו את המותג שלך למאד רלוונטי. ורלוונטיות היום- היא שם המשחק.