פינטרסט כבר לא רק לאספני הסיכות, עכשיו נועצת רגליה גם בקרב המפרסמים.

אתר Pinterest, הרשת החברתית המקוונת דמוית לוח מודעות, ביססה את עצמה כאחת מהרשתות החברתיות המובילות באינטרנט עם 70 מליון מבקרים ייחודיים בחודש, על פי נתוני comScore. אבל החברה, שסבב המימון האחרון שלה נמדד ב -5 מליארד דולרים, נמצאת עדיין בחיתוליה, בכל הנוגע לגיבוש מודל ההכנסות שלה ובנית מערכות היחסים עם מפרסמים ושותפים. בראש מחלקת השותפויות עם פינטרסט, עומדת ג'ואן ברדפורד, שדיברה לא מעט בתקשורת על איך לעשות מה״Pin״ של פינטרסט, כסף. ברדפורד כיהנה בתפקידים בכירים בתעשייה בחברות כמו מיקרוסופט, יאהו, Demand Media ו-BusinessWeek. במהלך השנים, עבדה ברדפורד עם מותגים מובילים כמו אמריקן אקספרס, L'Oreal ויוניליוור, כך שרואים שיש כיוון מוניטיזציה ברור בפינטרסט.

כניסתה של ברדפורד לפינטרסט אפשרה להתמקד במודל העסקי של הרשת, שחשבנו שלא תביא יתרונות לבעלי העסקים ותמשיך להיות רשת נשית ל״הדבקת״ פוסטים נחמדים ודברים יפים ברשת. כעת, הנוכחות של ברדפורד בפינטרסט תאפשר לא רק את זה, אלא גם לפתח אסטרטגיה שמוקדשת למותגים ולבעלי העסקים שמפעילים שם פרופילים עסקיים. במסגרת עבודה זו, ברטפורד אחראית אפילו על אילו סוגי מודעות פרסומיות פינטרסט תציע ללקוחות העסקיים שלה, ואיך הם יופיעו בפועל. אנחנו לגמרי סקרנים מהעניין.

אלא מה, שעל אף שרוב המשתמשים הפרטיים שנמצאים בפינטרסט כיום מעוניינים ברכישה של דבר מה כלשהו וזה אמור להיות קל לרשת כזו להציע חבילות פרסום ומודעות, הם עדיין נדרשים לבצע איזון זהיר על מנת שהפרסומות לא ישתלטו על רוב הגריד של האתר ויגררו תסכול של משתמשים שיוצפו בפרסומות. כולם כבר מבינים שעל מנת לפרסם, יש לעשות זאת בחכמה. אנחנו, המשתמשים הרגילים, כבר יותר מתורגלים מפעם לנטרל את הפרסומות הללו מאתרים וסף ההתעלמות שלנו מהם, גדל כל הזמן לאור ההצפה. שלא לדבר על אחוזי הנטישה שאנחנו כל כך מתאמצים להקטין, כבעלי עסק שמבצע נוכחות ברשת. כך שזה יהיה אתגר עצום עבור ברדפורד.

במהלך השנה האחרונה, פינטרסט הוציאה כניסיון את מודעות ה״סיכות המקודמות״ (Promoted Pins) ופרויקט זה היה בבדיקה במשך חצי שנה לפני שנפתח לקהל המפרסמים הרחב בינואר האחרון. התוצאות עד כה מבטיחות- פינטרסט מצאה כי לסיכות המקודמות יש ביצועים טובים יותר בהקשר של חשיפה מאשר סיכות שמועלות לרשת ומקודמות בצורה אורגנית. מפרסמים שהתנסו במוצר, דיווחו על עליה של כ-30% בחשיפה וטענו כי לעיתים קרובות, המשיכו ה״סיכות המקודמות״ להניב תוצאות, גם זמן רב אחרי שהקמפיין הסתיים.

בהמשך לכך, השיקה פינטרסט את תכנית "Pinstitute", תכנית שתפקידה לסייע למפרסמים ללמוד כיצד למנף את תוצאות הסיכות המקודמות שלהם, באמצאות סדנאות וסמינרים. נכון להיום, חלק מהמפרסמים בפינטרסט מונים שמות גדולים כמו  ABC Family, Banana Republic, Expedia, GAP, ג'נרל מילס, קראפט, Lululemon, נסטלה, Old Navy, Target, וולט דיסני, פארקים ואתרי נופש ברחבי ארה״ב.

בנוסף לעבודה עם מותגים וארגונים גדולים, פינטרסט גם התנסתה בסיכות מקודמות של ״עשה זאת בעצמך״ שמיועדות לעסקים קטנים. שם, נבדקו העלויות של מדדי CPC כדי להבין יותר את אפקט ה״זנב הארוך״ של קהלים ברשת החברתית הזו.

מלבד אופציות הפרסום השונות וקידום הסיכות בפינטרסט, תהיה אחרית ברדפורד בתהליכים שיכללו יכולות טרגוט טובות יותר לקהלי המודעות, פיצ׳רים שישפרו את יכולות המדידה ופורמטים חדשים של מודעות. מוקדם יותר החודש, החל ניסוי נוסף של פורמט מודעות- סיכות האנימציה. כמו כן, השיקו כלים נוספים המאפשרים למפרסמים להרחיב את תחומי העניין של הקלים על מנת לטרגט את הקהלים בצורה צרה יותר וממוקדת. בימים האחרונים, נפוצו שמועות על הוספת כפתור הנעה לפעולה בדמות ״קנה״, על מנת לאפשר למשתמשים לקנות את המוצר, מבלי לעזוב את הרשת פיזית לעמודי נחיתה של המפרסמים.

אנחנו לא באמת יודעים מה צופן העתיד למפרסמים בפינטרסט, מה שאנחנו כן יודעים, זה שכמו כל פלטפורמה חברתית ממוקדמת משתמש, אנחנו, כמפרסמים, נהיה חייבים להבין אותה לעומק על מנת שנוכל להשתמש בה בחכמה ולהביא דרכה תוצאות מניבות לעסק שלנו. מה שבטוח הוא, זה שבשנה הקרובה אנחנו נשמע הרבה על ברטפורד ופועלה.