עשרה צעדים מהיוזר

עולם ממשק המשתמש הדיגיטלי עובר המון שינויים בזמן האחרון. מממשק משתמש שמיועד למכשירים ניידים עם מסך קטנטן (שעונים חכמים, לצורך העניין) ועד לסטרימרים שהיום אפשר למצוא בכמעט כל בית, כגון ROKU או CHROMECAST, שמבוססים על ממשק ה feet 10. בממשק  10 feet, שנקרא כך לפי המרחק שבין הצופים לטלוויזיה שלהם (למועניינים לדעת, זה יוצא קצת יותר משלושה מטרים) והרעיון הוא לקחת ממשק מתשמש רגיל, ולפשט אותו ולהגדיל אותו, כך שיהיה ברור גם מהמרחק הזה.

 

למרחק הפיסי הזה בין המשתמש לבין הממשק, יש השפעה עצומה על העיצוב של הממשק. ה-ui של ממשק ״10 פיט שונה בתכליתו מעיצוב האינטראקציה בה המשתמש ממוקם פיזית מול צד מחשב שולחני ומשתמש בעכבר או מקלדת.

 

כמובן שהאתגר לא מסתיים כאן. קחו את KODI כדוגמא מצויינת. KODI, הלא היא XBMC רק עם לוגו ושם חדש הצליחה לייצר חוויית שימוש אחידה לרוחב כל המכשירים, החל מגירסה לניידים, דרך גירסת דסקטופ, ועד למסך הרחב – הכל עם אותה נראות וחוויה בדיוק.

 

המטרה של מעצב חווית משתמש לממשקי ״10 פיט" הוא לגרום לאינטראקציה הזו, שבה המשתמש יושב רחוק מאד מהמסך עצמו, להיות פשוטה ויעילה ככל האפשר, עם כמה שפחות לחיצות על כפתורים (כיוון שאין למשתמש מקלדת או עכבר). עיצוב מסוג זה נקרא עיצוב ממוקד משתמש.

 

עם הגדילה המסיבית של טלויזיות חכמות בשוק העולמי, וכמובן, הפופלריות של סטרימרים ואפליקציות כמו XBMC ו PLEX, האתרים של מחר יהיו מותאמים לא רק למסכים קטנים – וקרובים – של טלפונים ניידים, אלא גם למסכים גדולים – ורחוקים – של מסכי טלויזיה. וזה לא רק הנראות. כל חוויית השימוש, מהניווט ועוד החיפוש באתר, תראה שונה. השאלה היא רק האם אתם תהיו מוכנים ליישם את השינוי כשזו תגיע.