מה צופן לנו העתיד בחיפוש במובייל?

כשאתם מסתובבים לכם בעיר ומחפשים מסעדה לאכול בה צהריים, מה אתם עושים? רוב האנשים לא חושבים פעמיים. שולפים את הנייד החביב עליהם, מחפשים בגוגל (או שואלים את סירי) ומיד מוצאים את מבוקשם. כמובן שזה לא מוגבל רק למסעדות – רוצים לדעת איזה סרט מוקרן לידכם?איפה לקנות מקרר?מה המקום הכי זול להשכיר רכב?הסמארטפון שם בשבילכם.

האם החיפוש במובייל עוקף את הדסקטופ?

הנגישות העצומה של המכשיר (הרי הוא בכיס שלנו רוב היום, אם לא כבר בידנו) והעובדה שכולנו מחוברים לעולם האינטרנט, היא שדחפה לזה שהסמארטפון הוא אמצעי חיפוש המידע שאנחנו עובדים איתו ביום יום. מאט קאטס בעצמו אמר שהוא לא יהיה מופתע אם כמות החיפושים במובייל יעקוף את כמות החיפושים בדסקטופ השנה. גוגל, כמובן, עדיין לא משחררת נתונים רשמיים, וממשיכה בכיוון של חוצה פלטפרומה, כלומר שהחיפושים (והתוצאות) שלכם יופיעו בכל מכשיר שתשתמשו, לא משנה אם זה מובייל, טאבלט, או מחשב. כמובן שמנהלי דיגיטל ובעלי עסקים צריכים להיות מוכנים לשינויים שיידרשו מאתנו כדי להתאים את עצמנו ואת הדרך שבה אנו מסתכלים על חיפוש בעתיד.

העתיד של השיווק ב MOBILE SEARCH

אז מה צופן לנו העתיד של שיווק בחיפוש במובייל? כמה דברים. קודם כל, צריך להבין שאולי רק אחוזים בודדים מהאנשים מבקרים בעמוד התוצאות השני בגוגל במחשב שלהם, אבל במובייל המצב חמור אף יותר. זאת אומרת שאנחנו צריכים להתברג למקומות הראשונים בתוצאות הרלוונטיות, אחרת נאבד חשיפה ללקוחות פוטנציאלים. כמובן שהמיקום הגיאוגרפי שלנו (ושל מי שמחפש) חשובים, וחשיבותם רק תעלה. זה אומר שאנחנו צריכים להיות לא רק רלוונטיים מבחינת החיפוש של הלקוחות הפוטנציאלים שלנו, אלא גם רלוונטיים מבחינת המיקום הגיאוגרפי שלהם. תחשבו על אנשים שנתקעו עם פנצ'ר, או אנשים שיצאו מפגישת משקיעים וצריכים לפגוש עו"ד קרוב. כאן, פרסום נכון ותוכן נכון יכול להקפיץ את העסק שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל, סירי, או קורטנה. אגב, לא רק המיקום חשוב – גוגל ומיקרוסופט עובדים על דרכים לגלות לא רק מה אנחנו מחפשים, אלא מה אנחנו נרצה לחפש. גוגל NOW כבר עכשיו צופה את הפעולות שלכם, ומראה לכם את המזג אויר ותוך כמה זמן תגיעו לפגישות שלכם מהמיקום הנוכחי שלכם. אמזון לוקחת את העניין צעד קידמה, ובונה מערכת שצופה, לפי ההתנהגות הקודמת שלכם ושל לקוחות אחרים דומים לכם, מה תרצו לקנות. נניח, את הספר הבא במשחקי הכס (כי קראתם את כל הקודמים). וכך, כשהיא יודעת מה (כנראה) תרצו לקנות, היא תקדם את המוצרים הרלוונטיים למחסנים הקרובים ביותר אליכם. ברגע שתקנו – המוצר כבר יהיה 90% מהדרך אליכם. ובמובייל? המכשיר החדש של אמזון יכול ממש להאזין לשיחה שלכם, ולאפשר לכם לקנות את המוצרים שדיברתם עליהם רק לפני רגע. .

האתגר במדידת השיווק בחיפוש במובייל

כמובן שאחד האתגרים הגדולים שיעמדו מולנו, אנשי הדיגיטל, היא העקיבה אחרי המרות, שבסופו של דבר, הROI  הוא זה שעוזר לנו לדעת איפה כדי להשקיע את תקציב הפרסום שלנו. המסלול מפרסומת עד ללקוח סופי הוא לא תמיד פשוט. נכון שלפעמים אנחנו מחפשים, נניח, מסעדה בנייד שלנו, לוחצים על הפרסומת לנודלס בר הקרוב ומזמינים שם שולחן. אך לעיתים קרובות, המרחק בין הפרסומת שאותה ראינו, להחלטה הסופית, היא ארוכה יותר. או אפילו לא אצלנו – ישבנו עם כמה חברים, כל אחד הסתכל על מסעדה אחרת. בסוף, המזמין אפילו לא ראה את הפרסומת ששכנעה את כולם לנסות את המקום החדש. אז איך נתמודד עם האתגר הזה? שאלה טובה. פייסבוק עושים את הצעדים הראשונים שלהם עם ה Cross Device Reporting שהם הוסיפו לפני כמה שבועות, שמאפשר למפרסמים לראות איך אנשים עוברים בין מכשירים שונים, וממירים מהמחשב השולחני שלהם אחרי שראו פרסומת במובייל. נכון שגוגל השיקו כלי דומה כבר שנה שעברה, אבל במקרה של גוגל המספרים הם עדיין בגדר הערכה בלבד. אבל כנראה שבעתיד נראה יותר ויותר כלים שנותנים לנו את פתרון לסוגיה הזו. עד אז, אנחנו צריכים להתמודד, כי בכל זאת, השיווק בחיפוש במובייל לא מחכה לאף אחד.