למה בכלל לעשות עמוד UNSBUSCRIBE?

כבר דיברנו בעבר על מה ניתן לעשות עם עמודים נסתרים באתר שלכם, על מנת שהגולשים לא ירגישו שהם הלכו לאיבוד במקום לא מוכר. אז נכון, מרבית הגולשים אולי לא יראו את עמודי ה – 404 שלכם, או את עמודי LOG OUT לשירות שלכם (מתי פעם אחרונה ראיתם את ה LOG OUT של פייסבוק?), ובכל זאת, ישנם עמודים שאנחנו אולי לא חושבים עליהם מבחינת שירות ועיצוב, אבל הם לא פחות חשובים לנו וללקוחות שלנו.

היום נדבר על עמודי ה – UNSUBSCRIBE, אותו עמוד אליו מגיע נרשם לניוזלטר שלנו שכבר לא מעוניין לקרוא את מה שיש לנו לספר לו.

עמוד UNSUBSCRIBE יכול לעזור לנו להבין את הלקוחות שלנו

עמוד ה UNSUBSCRIBE יכול לעזור לנו בהרבה מובנים. הוא יכול לעזור לנו להבין למה אנשים כבר לא מעוניינים לקבל את המיילים שלנו, או להבין האם הקהל אליו אנחנו שולחים (נניח) הצעות שיווקיות או מבצעי סוף העונה שלנו הוא בכלל קהל שמתאים לא לקבל את המסרים האלו. העמוד הזה אפילו יכול לחזק את המותג שלנו והמסר השיווקי והסיפור שאותו אנחנו רוצים לספר.

מאחר ואנחנו מאמינים בדוגמאות מוחשיות, הנה 5 עמודי UNSUBSCRIBE של מגוון שירותים וחברות, שיעזרו לנו להבין איך אנחנו יכולים לשפר את העמוד שלנו, ובכך לעזור גם לנו וגם ללקוחות שלנו.

אין מקום חרטות – ציון 1 מתוך 5

 

הקלקתם על הקישור להסרה מרשימת התפוצה? הוסרתם. בלי לוגו, הסבר, שאלה, אפשרות להתחרט, או כל דבר אחר שיהפכו את התחושה למעט יותר נעימה. לא ככה עושים את זה. הרי כשלקוח עוזב לכם את החנות, גם אם הוא לא קנה דבר וסירב לקחת את כרטס הביקור שלכם, אתם לא טורקים אחריו את הדלת ומסננים קללות מתחת לשפם. נכון?

תזכרו ש-א-ת-ם רציתם את זה – ציון 2 מתוך 5

מה שאתם רואים כשאתם מסירים את המייל שלכם מרשימת תפוצה של סנדגלס

נכון שיש כאן תחושה דומה, אבל לפחות האתר הזה מזכיר לכם מה האימייל שאיתו נרשמתם. אז כן, גם בעמוד הזה היה חשוב להוסיף מיתוג, שאלות רלוונטיות, ועוד דברים שהיו עוזרים לנו להבין איפה אנחנו יכולים לשפר את השירות שלנו, אבל לפחות כאן אני יכול לוודא שאני אכן מסיר את המייל שלי מרשימת התפוצה שלהם.

אל תשכחו מי אנחנו! – ציון 3 מתוך 5

מה שאתם רואים כשאתם מסירים את המייל שלכם מרשימת תפוצה של האחים וורנר

כאן כבר יש לנו עמוד UNSUBSCRIBE שחשבו עליו טיפה. יש כאן מיתוג (כן, זה Warner Brothers), האימייל אותו אתם רוצים להסיר מרשימת התפוצה, ואפשרות להתחרט. אגב, אין כאן משחקים – אם אתם רוצים להסיר את השם שלכם מכל רשימות התפוצה של WARNER, לוחצים על הכפתור. נוח ופשוט.

לפני שאתם הולכים, נשמח לעזור לכם – ציון 4 מתוך 5

מה שאתם רואים כשאתם מסירים את המייל שלכם מרשימת תפוצה של חברת החשמל

 

זכויות יוצרים: קק"ל

אחד עמודי ה UNSUBSCRIBE הטובים יותר שנתקלנו בהם הוא דווקא בעברית. קודם כל, מיתוג, כדי שתיזכרו מאיזה מייל בדיוק לחצתם על קישור ההסרה. שנית, השאלה – נכון, אתם רוצים לעזוב, אבל נשמח לדעת למה. ולא, זה לא חובה (שזה עניין מאוד חשוב). יש כאן אפילו מקום לעדכן את המייל שלכם, מאחר ויכול להיות שבכלל לא התכוונתם לעזוב, אלא רק לשנות את כתובת המייל הנוכחית שלכם.

רק תגידו לנו למה אתם עוזבים – ציון 5 מתוך 5

מה שאתם רואים כשאתם מסירים את המייל שלכם מרשימת תפוצה של מערכת ניהול קשרי לקוחות היירייז

אז למה HIGHRISE מקבלים ציון יותר גבוה? למרות שהמיתוג שלהם פחות בולט מהעמוד הקודם, עדיין יש כאן שני פקטורים חשובים.

אחד, האפשרויות. בדיוק לחצתי על קישור להסיר את המייל שלי מהרשימה שלכם. אני לא ממש רוצה להתחיל ל    פרט לכם למה בדיוק החלטתי לעשות את זה. מה גם שלשמור את הנתונים שמגיעים משדה טקסט חופשי בבסיס נתונים ולנתח אותם אחר כך זאת משימה לא פשוטה בכלל (מניסיון). עם רשימה של סיבות, יש סיכוי גבוה יותר שאבחר באחת מהם, וכך תלמדו יותר על הלקוחות שלכם.

שתיים, כי יש לי כאן אפשרות חזרה לאתר של החברה. יכול להיות ששכחתי מי הם, יכול ששכחתי מה השירות שלהם עושה. עם הזמנה מפורשת כזו, יש סיכוי לא רע שגם אלחץ, אם רק כדי לראות מה אני מפספס כשאני לא קורא את המיילים השבועיים שלהם.

לסיכום – שימו לב לעמוד ה UNSUBSCRIBE שלכם

העמוד יכול לייצר לכם תובנות לגבי הלקוחות שלכם, לעזור לכם לכתוב תוכן טוב יותר, ואפילו להזכיר ללקוחות למה בכלל הם קוצים להשתמש בשירותים שלכם. אז תדאגו שהעמוד יהיה ממוצג כראוי, יעזור ללקוחות להסביר למה הם לא רוצים את השירותים שלכם, ולהזכיר להם שבכל זאת, שווה להכיר אתכם מחדש.