לבנות את הדיגיטל פנימה – הסיפור של לאומי קארד

תקשורת פנימית היא תנאי מאוד בסיסי להצלחה של ארגון. אבל מה קורה כשלוקחים את זה צעד אחד קדימה? מה קורה כשמתכננים ומפתחים מוצר פנימי לעובדים כמו מוצר שיוצא ללקוחות? אפליקציית העובדים של לאומי קארד היא חלומו של כל ארגון והיא אפילו מצליחה להגדיל את המכירות באופן ישיר. ראיינו את תמר לוי, מנהלת התקשורת הפנים ארגונית של לאומי קארד, על האתגרים, המטרות והתוצאות של האפליקציה.

בשנים האחרונות תמר לוי עוסקת בתקשורת פנים. קהל היעד שלה הם עובדי חברת לאומי קארד וכמו הרבה משתמשים אחרים, גם הם רוצים לקבל את התקשורת שלהם במהירות, ביעילות ובצורה אינטראקטיבית. הצורך הזה הוביל ליצירת אפליקציית עובדים בשיתוף אגף מערכות מידע.

תמר לוי – מנהלת תקשורת פנים לאומי קארד

מה היה לכם חשוב להשיג עם אפליקציית העובדים?

רצינו לתת לעובדים כלי עדכני שיחזק את החיבור שלהם לארגון. הרגשנו שאנחנו יכולים לעלות מדרגה בקשר שלנו עם העובדים ובשירות שהם מקבלים מהארגון, מכל מקום ובכל זמן בנייד. ידענו שנוכל גם לייעל ולשפר תהליכים, תוך כדי שאנחנו משדרגים את חוויית העובד.

לדוגמא, עד שהאפליקציה עלתה, רוב העובדים לא היו יכולים לראות את היומן שלהם בנייד. מי שעובד עם יומן של גוגל מורגל ביכולת הזו ורצינו להנגיש גם את היומן הארגוני כדי לאפשר זמינות דומה, גם כשאינם מול המחשב.

איך בחרתם את היכולות שיופיעו באפליקציה?

מה שהנחה אותנו הוא הערך לעובדים. חיפשנו את היכולות שישפרו את החווייה שלהם הכי הרבה. בחנו גם אילו יכולות אפשר וריאלי לפתח, יחד עם מדדים של מהירות ומורכבות פיתוח.

צילום מסך – אפליקציית לאומי קארד

כדי לאתר את היכולות האלו ניהלנו תהליך של איסוף צרכים. בדקנו איפה עובדים רוצים להיות יותר מחוברים אבל לא יכולים. בדקנו איפה נמצאים הצרכים הכי בוערים עבור הקהל הכי גדול בארגון. היה לנו חשוב לעלות לאוויר מהר ועם יכולות משמעותיות, ולא להכנס לפרויקט של שנתיים. רצינו נצחונות מהירים.

אז מה כוללת האפליקציה היום?

האפליקציה מציעה לעובדים גישה דרך האפליקציה ליומן, תפריטים של חדרי האוכל, סידור עבודה של נציגי השירות, ספר טלפונים ארגוני, ניהול בקשות והרשאות מול IT, העברת פרטים של חברים למשרות בחברה (עובד מביא חבר) ועוד. האפליקציה בעצם הפכה את העובדים לשגרירים של הארגון. היא לחלוטין מיישמת את האסטרטגיה הארגונית.

צילום מסך – אפליקציית לאומי קארד

אחד המודולים שאנחנו הכי גאים בו נקרא "לידרס". המטרה שלו היא גיוס מכרים וחברים למוצרי לאומי קארד. המודול מאפשר לעובד להקים לידים (עם  פרטי לקוחות פוטנצאלים) ולעקוב אחרי הסטטוס שלהם. העובדים יכולים לקבל נקודות עבור מכירות שנוצרו מלידים שלהם. יש גם תחרות נושאת פרסים והכל מבוצע דרך האפליקציה.

ספרי קצת על התהליך וההשקה. איך העובדים קיבלו את האפליקציה?

לאורך כל התהליך, שכלל מהצד שלנו את את משאבי אנוש ומערכות מידע, היה מאוד משותף עם ריל קומרס. היתה חשיבה משותפת לגבי כל פיצ'ר, איך להציג אותו ואיך ליישם. שלב ההשקה היה מעולה והיה כיף לראות אנשים משתמשים. היום כ-70% מהעובדים פעילים באפליקציה. מבחינתנו זו הצלחה אדירה וזו רק ההתחלה.

אנחנו כל הזמן חושבים מה עוד אפשר לעשות באפליקציה. איך אפשר לתת עוד ערך ולהעמיק את השימושים.

עובדים מספרים לנו על הערך שהם מקבלים והפתרונות המהירים שזמינים להם היום.  אנחנו מתכננים להמשיך לשדרג את האפליקציה ככל שניתן ולהכניס עוד רכיבים שיש בהם תועלות לעובדים.

יש לכם שאלות? רוצים דעת יותר על עולם האפליקציות? כתבו לנו