לא, אתם לא באמת צריכים לבנות אפליקציה

כולם בונים היום אפליקציות. בין אם זה אפליקציה ששולחת YO מאחד לשני, לבין אם זה אפליקציה של הענקית TESCO, המאפשרת למשתמשים לעשות שיחות בין לאומיות. כנראה שאם אתה לא בונה אפליקציה, אתה לא קיים.

כל אחד צריך אפליקציה, לא משנה מה. כל אתר, כל שירות, כל מוצר, חייב שתהיה לו גם אפליקציה מחוברת.

או שלא.

השאלה שכל מנהל דיגיטלי צריך לשאול את עצמו היא, אם תבנו אפליקציה, האם היא תאפשר ללקוחות שלכם לעשות משהו שהם לא יכולים לעשות דרך האתר שלכם, או דרך דיגיטלית אחרת שכבר קיימת? האם האפליקציה תחדש משהו ללקוח ותיתן לו אפשרויות שהיום אין לו? אם התשובה היא 'לא', אתם כנראה לא ממש זקוקים לאפליקציה.

ואם עוד לא השתכנעתם, הנה 4 סיבות למה אתם לא צריכים לבנות אפליקציה.

אנשים לא משתמשים באפליקציה שלכם

כמה פעמים התקנתם אפליקציה, פתחתם אותה, בהיתם שתי שניות במסכים ואו שהסרתם אותה מיד, או שמעולם לא חזרתם אליה? מסתבר שאתם ממש, אבל ממש לא לבד. כמעט 80% מהאנשים שמשתמשים באפליקציה משתמשים בה רק פעם אחת. מספיק מבט חטוף בגרף של LOCALYTICS כדי להבין את הבעיה. מרבית האנשים מתקינים אפליקציה, פותחים אותה פעם אחת, ואז עוזבים. ובכלל לא בטוח שהם יחזרו.

אם האפליקציה שלכם לא נראית מצוין ונותנת ערך מוסף אמיתי ללקוחות שלכם, כנראה שהיא תהיה מבין ה 80% אחוז האלה.

זה לא משתמש ביכולות של המובייל

למכשיר הפלא שיש לרובנו בכיס יש המון יכולות שלמחשב פשוט אין. יש לו מסך מגע, GPS מובנה, מצלמה, וכן, הוא נמצא אתכם כל הזמן. אלו יתרונות עצומים כשזה מגיע לשיווק בזמן אמת, ואם פיתחתם אפליקציה שלא משתמשת בלפחות חלק מהיכולות האלו, אתם מפספסים חלק חיוני בערך המוסף שאתם יכולה להציע ללקוחות שלכם (וכמובן לכל משתמשי האפליקציה).

לדוגמא, האפליקציה שלכם יכולה להודיע למשתמש שהוא מתקרב לאחד הסניפים שלכם, ולהציע לו להשתמש בשירותים שלכם, או לחילופין להודיע לו על מבצע אישי על אחד המוצרים שלכם.

ככל שתשכילו להשתמש באפשרויות הרבות שהסמארטפון מציע למפתחי אפליקציות, כך תוכלו לתת ללקוחות שלכם יותר ערך. אם אתם מתכננים אפליקציה שלא יודעת לנצל את הפלטפורמה עליה היא יושבת, כנראה שהיא לא תעזור לכם הרבה.

זה רק מפריע ללקוח

אחת השאלות החשובות שצריך לשאול את עצמכם בשלב של תכנון האפליקציה, היא מתי היא נכנסת לחיי הלקוח שלכם. קחו לדוגמא תהליך קניה. אם מישהו הגיע לאתר שלכם וכבר החליט לרכוש מוצר כלשהוא, הדבר האחרון שאתם צריכים לעשות היא לשים בפניו חסמים כלשהם, כמו למשל 'הורד את האפליקציה שלנו כדי ל…'. כל מה שהוא רוצה באותו רגע זה לקנות, לשלם לכם, ולהמשיך הלאה.

תכנון נכון של האפליקציה תדאג לכך שהיא תגיע ללקוח בנקודה שהוא זקוק לה, או בנקודה שהיא תוסיף לו את הערך המרבי. אולי כי היא נותנת לו אפשרות לקבל שירות טוב יותר, או בגלל שהיא מתממשקת עם השירות שלכם ומשדרגת את החוויה – אבל אין שום סיבה לדחוף ללקוח את האפליקציה בכל הזדמנות רק בגלל שאפשר.

זה לא נגמר באפליקציה אחת

או יותר נכון, גירסא אחת למערכת הפעלה אחת. לא סתם אומרים שזה סיוט לפתח אפליקציות לאנדרויד. עם יותר ויותר מכשירים, שכל אחת מריצה וריאציה שלה למערכת ההפעלה הפופולארית בעולם, אתם צריכים לקחת בחשבון שעם קהל הלוקחות שלכם, יהיו כמה וכמה שפשוט לא יוכלו לעבוד עם האפליקציה שלכם.

כבר בשלב התכנון צריך לקחת את הדברים האלה בחשבון. אתם רוצים שכל הלקוחות ייהנו מהערך המוסף של האפליקציה שלכם, לא?

אז לא לפתח אפליקציה?

כדי לענות על השאלה הזו, אני אחזיר אתכם לתחילת הפוסט הזה.

אם תבנו אפליקציה, האם היא תאפשר ללקוחות שלכם לעשות משהו שהם לא יכולים לעשות דרך האתר שלכם?

אולי הם יכולים לקבל עדכונים מונחי GPS. אולי הם יכולים להעלות תמונות של המוצרים שלכם תמורות הנחות. אולי הם יכולים לקבל נקודות זיכוי על מיחזור. אולי הם יכולים לחסוך את הזמן של לעמוד בתור בסניפים שלכם. מה שחשוב הוא, שהם יקבלו ערך מוסף שלא ניתן לקבל אותו באתר שלכם.

כי אם התשובה לשאלה היא "לא, אין לנו ערך מוסף להציע דרך אפליקציה", יכול להיות שמספיק לבנות אתר רספונסיבי. או כמובן לחשוב על תועלות שאתם כן יכולים לספק עם אפליקציה. בכל מקרה, זו השאלה שאתם צריכים להתמודד איתה לפני שאתם קופצים לתוך המים העמוקים של פיתוחי אפליקציות.

חושבים אחרת? אתם דווקא מרוצים מהאפליקציה שלכם? רוצים להמליץ על אפליקציה ממש שווה למובייל? בואו שתפו אותנו!