כיצד לגרום לאתר המסחר האלקטרוני שלכם להיות מדורג גבוה בגוגל

חגיגת הקניות המסורתיות של יום שישי השחור וסייבר Monday תגיע אלינו בשבוע הבא, אבל באתרים רבים ברשת המבצעים נמשכים שבוע שלם ואף יותר מכך (רק לפני מספר ימים הוצעו מוצרים בהנחות משמעותיות במסגרת ShoppingIL). לכן, שום בעל אתר מסחר אלקטרוני לא יכול להרשות לעצמו לפספס את התקופה הכי לוהטת בשנה, ואין מה לעשות, הדרך להגדלת המכירות עוברת בגוגל…

בעלי אתרים רבים אמנם מודעים לחשיבות של קידום אתרים והתאמה שלהם לגוגל, אבל המבנה של אתרי מסחר אלקטרוני הוא מאתגר מאוד וישנם דגשים ספציפיים שנוגעים אליו וקל לפספס אותם.

תוכן מקורי

אחת מן הבעיות הנפוצות ביותר באתרי מסחר אלקטרוני היא ששמות המוצרים והתיאור שלהם מוכתבים על ידי היבואנים. לכן, כאשר גוגל מסתכל על האתר שלנו ועל האתר של המתחרים, הוא עשוי לסמן דווקא את האתר שלנו כאתר שהתוכן שלו מועתק ולהציב אותנו במקום נמוך יותר.

למרבה הצער, אין לבעיה הזו פתרון אופטימאלי מכיוון שבאתר שיש בו מאות מוצרים שונים, קשה עד בלתי אפשרי לכתוב תיאור מקורי לכולם. לכן, פשוט עשו סדר עדיפויות, בחרו במוצרים שאתם הכי רוצים למכור והשקיעו בעמודים שלהם. מוצרים חמים במיוחד אפשר ואף רצוי למקם בעמוד הבית, כך גוגל יבין שהם חשובים במיוחד מכיוון שהם מקושרים באופן ישיר ממנו.

אופציה אחרת היא לפצל את הקטגוריות בצורה אפקטיבית יותר עם מילות מפתח שאנשים מחפשים. לדוגמה, אם אתם מוכרים טלוויזיות, אל תבצעו רק את החלוקה המסורתית של יצרנים שונים, אלא צרו גם קטגוריות נפרדות של טלוויזיות חכמות וטלוויזיות שתומכות ב-4K.

ניווט בתוך האתר

ניווט באתרי מסחר אלקטרוני יכול להיות כאב ראש לא קטן. אם אתם יכולים לשכור את שירותיה של חברת קידום אתרים כבר בשלב בניית האתר, עשו זאת. באופן זה, גוגל יוכל לקטלג את האתר בצורה טובה יותר ולא יקרה מצב של עמודים לא רלוונטיים שמופיעים בתוצאות החיפוש.

עוד חשוב להוסיף תמיכה בפירורי לחם (Breadcrumbs): פרורי לחם מציינים באיזו קטגוריה ותת קטגוריה הגולש נמצא באתר יחסית לעמוד הבית ולכן הם יכולים להיות יותר אפקטיביים מאשר התפריטים הרגילים אם הגולש מגיע לעמוד פנימי ישירות מגוגל. בתור בונוס, גוגל בעצמו מוסיף אותם לתיאור של האתר.

שלבו דרכים למניעת תוכן כפול בתור האתר

כבר הזכרנו מקרים שבהם אתרי מסחר אלקטרוני מעתיקים תכנים אחד מהשני אפילו בלי להרגיש, אבל גם בתוך האתר יכולים להיווצר תכנים משוכפלים או תכנים באיכות נמוכה כמו עמודים ריקים או כאלו שיש בהם רק כמה שורות טקסט. לדוגמה, שני עמודים עם אותם מוצרים שמסודרים בסדר שונה יכולים להיחשב לתוכן כפול, אבל גם תגיות כפולות שכוללות בדיוק את אותם המוצרים ("סוני" וגם "Sony")

יש כמה דרכים להתגבר על כך:

שילוב של תגי קנוניקל  – תגי קנוניקל מורים לגוגל מהי הגרסה המקורית של העמוד בתוך האתר, כך שהוא מתחשב בה ולא בדפים אחרים

הגדרות בתוך קונסולת החיפוש – עמוד אחד יכול להיות מסודר בכמה אופנים שונים, אבל ברגע שהכתובת של העמוד משתנה, גוגל רואה כך אחת מהן בתור עמוד אחר.  אם נכנסים אל קונסולת החיפוש של גוגל, ישנה אפשרות לנהל את הפרמטרים ולהחליט מאלו מבניהם להתעלם.

צמצום של עמודים ריקים – אם יש באתר עמודים ריקים או עמודים שנוצרו באופן אוטומטי שאינם רלוונטיים יותר (לדוגמה, מוצרים מלפני זמן רב שרובם כבר לא במלאי), הכי טוב פשוט להסיר אותם.

המלצות גולשים

דירוגים של גולשים לא חייבים להישאר רק באתר זאפ או בדירוג עסקים בגוגל, ואפשר לשלב אותם גם בתוך האתר וכך להעשיר את התוכן של העמודים. בנוסף, יש אופציה להוסיף דירוג מספרי או באמצעות כוכבים לכל עמוד, והדירוג הזה יופיע בגוגל לצד תיאור העמוד.

אופציה אחרת או כזו שאפשר לשלב בנוסף היא עמוד המלצות של חווית הקניה, עם קישור למוצרים הרלוונטיים.

ניצול של כל אפשרויות ההתאמה לגוגל

בקרב הציבור הרחב יש לעיתים בלבול מסוים לגבי מה גוגל בדיוק רואה כשהוא סורק עמודי אינטרנט. מלבד הטקסט בתוך האתר, גוגל נותן דגש לעוד שלושה חלקים עיקריים:

1.כותרת העמוד בתוך תג ה – Title  בקוד – זה מה שיוצג בדרך כלל ככותרת הדף בתוצאות החיפוש וגם בחלון הדפדפן למעלה.

2.תיאור העמוד בתג ה – Meta Description – זה מה שיוצג מתחת לכותרת בעמוד התוצאות של גוגל.

3.כותרות פנימיות (H)  – זוהי הכותרת הפנימית שתופיע בתוך העמוד ואותה הגולש רואה. לכל עמוד יש רק כותרת ראשית אחת בשם H1, אבל יכולות להיות גם  כותרות משנה כגון H2,H3 בסדר חשיבות יורד בהתאם לנושאים ותת נושאים.

ההמלצה היא לבחור את מילות המפתח הכי חשובות (בדרך כלל שם מוצר, קטגוריה וכו') ולשלב אותם בצורות שונות בכל אחד מן המקומות הללו. יחד עם זאת, המחרוזות חייבות להיות גם מושכות ואטרקטיביות על מנת שהגולשים ירצו להיכנס לאתר.

עוד דבר שחשוב לזכור הוא שאם אתם מבטיחים לגולש משהו שהוא לא יכול למצוא בדף, עדיף לא לרשום אותו בכלל. לכן, כדאי להיזהר מציון של מחירים ומבצעים מכיוון שאלו יכולים להשתנות עוד לפני שגוגל יסרוק את העמוד פעם נוספת.