המודעות החדשות של פייסבוק- Product Ads לא רק קטלוג מוצרים

כאנשי שיווק ומיתוג, בוודאי יצא לכם לראות את ה-Product Ads של פייסבוק. פייסבוק הודיעה כי המטרה של המודעות הללו היא לאפשר פיצ'רים מסוימים  שנועדו במיוחד על מנת לסייע לעסקים למכור את המוצרים שלהם. אך, האם כבר ניסיתם את המודעות הללו? הסוג החדש של המודעות מאפשר למפרסמים בפייסבוק להציג 3-5 תמונות וקישורים ביחידת מודעות אחת. השימוש במודעות הללו הוא די ברור, אם אנחנו מדברים על מותגים ספציפים כמו מותגי מסחר אונליין או אפילו מותגי מכוניות שלהם יש כמה צבעים לכל דגם מכונית למשל. החידוש הגדול במודעות הללו היא שיש אפשרות ליצירת מודעות דינמיות ומותאמות התנהגות משתמשים.

מה זה אומר? זה אומר שכל המוצרים שהלקוח שלך יראה יהיו מותאמים ומבוססים על הפעילות שלו באתר שלך או על תחומי העניין שהגדרת בקמפיין, להם הוא חש חיבה. בעיקרון, אותן מודעות, מטרתן העיקרים, היא ליצור פרסום כמה שיותר פרסונאלי, המאפשר להראות למשתמשים בדיוק את מה שהם רוצים ואוהבים על בסיס התנהגותם ברשת.
עד כה, היינו, כמפרסמים, צריכים לתכנן קמפיינים ספציפיים למוצרים ספציפיים, הממוקדים לקהלי יעד ספציפיים. הדרך הזו הייתה לא פשוטה וכרוכה בהמון עבודה- שלא תמיד התבררה כיעילה, כשהסתכלנו בתוצאות, מכיוון שזה היה מעין תהליך של ניסוי וטעייה. בעלי עסקים והמפרסמים בפרט לא יכלו עד כה למצוא את ההתאמה המדויקת בין הקריאייטיב של המודעה עצמה, המוצר שרצו לפרסם, והמשתמש שיקליק- אחרת, כולנו כבר היינו עשירים מאד.
אך נכון ללפני חודש, המודעות החדשות של פייסבוק ידאגו לכל זה באופן אוטומטי. פייסבוק יודעת הרבה על מה שאתה רוצה לקנות, כי רובנו אם לא כולנו חשופים למעקב אחר כל צעד שאנחנו מבצעים ברשת. כפתור ה"לייק" המפורסם, שתילת קבצי קוקיז, קליקים שאנו מבצעים על מודעות ועוד, לימדו עד עכשיו את המפרסמים לגבי הסגנון שלך ועל פי זאת- ידעו לפרסם לך מוצרים שאתה עשוי לרכוש. המודעות החדשות יאפשרו לכם ליצור קטלוג מוצרים קטן שתואם אל הצופים הפוטנציאליים של המודעה- מה שאמור להעלות בשיעור גבוה את אחוזי ההמרה והרכישות של אלה, המפרסמים דרך הפייסבוק.

דובר פייסבוק טען, כי השימוש העיקרי של המודעות מבוסס על איסוף נתונים גולשים מהאתר האינטרנט של המפרסם או האפליקציה על מנת להתאים אישית ובצורה המדויקת ביותר, את המודעה עצמה ותוכנה. האיסוף הזה, מפחיד ככל שיהיה, מתבצע מכל מכשיר. כלומר, זה לא משנה מאיפה אתם גולשים, בין אם מהסמארטפון או בין אם בטאבלט או בשולחן העבודה- פייסבוק יהיו שם וידעו על פי ההתנהגות להתאים עבורכם את המודעות.

המודעות כוללות גם פורמט חדש שבו תוכלו להשוויץ במספר רב של מוצרים (3-5 תמונות), והן יכולות להתעדכן על בסיס נתוני מלאיי באתר שלכם כלומר, כאשר תסירו מוצרים שאזלו, באתר שלכם. בנוסף, מפרסמים יוכלו גם למקד את מודעות לאנשים שביקרו בדפים מסוימים באתר או באפליקציה שלהם, או למשתמשים שגולשים במקומות מסוימים על בסיס אינטרסים ספציפיים. למשל: אם יש לי אתר אופנה, אני ארצה לדעת לפרסם גם לקהל לקוחות המתחרים שלי. בפוסט בבלוג החברה בנושא המודעות, טוענים כי "עם המודעות החדשות, עסקים יכולים להציג יותר מוצרים באופן כללי ואילו אנשים בפייסבוק יכול לגלות מוצרים רלוונטיים יותר."

Shutterfly, שהייתה מהחברות הראשונות שבדקו את המוצר טענה, כי שיעורי הקליקים שלה גדלו ב -20 אחוזים, ואילו Target טענו שהמודעות האלה הביאו תוצאות טובות יותר במיוחד בפרסומות במובייל, שבו הם רשמו שיעורי המרה גבוהים פי שניים מכל מקום אחר.

תמונה 2
דיברנו על מוצרי מסחר אלקטרוני וחנויות אינטרנטיות, אבל מה אם המותג שלך הוא לא בדיוק מותג שמוכר מספר של מוצרים, האם סוג כזה של מודעה יכולה להיות יעילה עבורך? בהחלט כן!
אנשי שיווק רבים ברשת מדברים על נסיונות שעשו בכל הנוגע לסוג המודעות החדש של פייסבוק. המסקנות מראות כי למרות הקהל הספקני, מודעות אלה, עשויות להוות כלי מרענן גם למותגים שלא מוכרים מספר מוצרים. תותחי השיווק מציעים מספר אופציות להשתמש בסוג מודעות אלה כאשר למותג אין סדרת מוצרים. אחת מהאופציות שהוצעו הייתה לבצע שימוש בקישורים שונים על תמונות שונות של אותו המוצר- כאשר כל קישור יוביל את המשתמשים לעמוד נחיתה אחר; עמוד "מידע נוסף", עמוד "רכישה" ועמוד "המלצות" לדוגמא.

נשמח לשמוע מה אתם חושבים על המודעות החדשות ועל הנסיונות שלכם. ספרו לנו!