ברזיל שוברת שיאים גם בטוויטר

טוויטר עדיין לא ממש נכנסה לשפת היום יום של מנהלי הדיגיטל בארץ.

אולי בגלל שאין הרבה משתמשים ישראלים. אולי בגלל שאנחנו לא רגילים לתמצת את עצמנו ב 140 תווים או פחות. אולי בגלל שטוויטר היא רשת חברתית של הרבה יותר שיחות של אחד על אחד, ולא אחד מול הרבה (כמו שאנחנו רגילים בעמודי וקבוצות הפייסבוק שלנו).

הסיבה עצמה פחות משנה מהעובדה שמלבד כמה סלבים מקומיים וחשבון פעיל במיוחד של דובר צה"ל (שפעיל לא רק בימים טרופים אלו, אבל עכשיו במיוחד), רובנו לא מבינים ממש מה הרעש סביב הרשת החברתית הזו.


פוסטים נוספים שיכולים לעניין אתכם:

לא, אתם לא באמת צריכים לבנות אפליקציה

5 מדדי אנליטיקס חיוניים שאתם חייבים להכיר בעל פה

8 דיברות SEO שאתם חייבים לשנן


הנה כמה מספרים בשבילכם, בשביל הפרופורציה.

יש כ 255 מיליון מצייצים ששולחים כחצי מיליארד ציוצים כל יום. רובם המכריע (78%) עושים זאת בנייד שלהם.

המשחק האחרון בין ברזיל לגרמניה (שאם במקרה לא עברתם ליד פייסבוק/טלויזיה/רדיו בשבוע האחרון, נגמר בתבוסה כואבת במיוחד לברזילאים) שבר שיאים לא רק בברזיל, אלא גם בטוויטר. לאורך 90 הדקות של המשחק החד צדדי, 35.6 מיליון ציוצים נשלחו. שער אחד (החמישי, אם רוצים לדייק), שבר את שיא הציוצים לדקה עם יותר מ 580 אלף ציוצים בדקה אחת.

בארה"ב הרשתות הגדולות כבר מזמן אימצו את טוויטר ומשתמשים בה בחכמה בשיווק הדיגטלי שלהם. את המקרה המפורסם של אוריו והעוגיות בזמן ההחשכה בסופרבול כבר הזכרנו לכם, אבל יש את התמונה של ארבי'ס שמדגימה מה הערך של ציוץ טוב, ואיך אוויה הצליחו לסגור עסקה גדולה עם קצת ערנות והקשבה. כמובן שיש מספיק נפילות ברשת הזו, כמו בכל רשת אחרת, חברת אמריקן אפרל, שצייצה תמונה תמימה של זיקוקי דינור, רק כדאי לגלות שאלו בעצם תמונות מאסון המעבורת צ'אלנג'ר.

ואצלנו? דברים מתחילים לזוז. מעבר לערוצי טלויזיה ותוכן שדווקא אימצו את טוויטר ממזמן, טוויטר החליטה שהיא רוצה לחדור לשוק השקה של עסקים כאן בישראל. קודם טוויטר פתחה חשבון לעידוד עסקים קטנים ובינוניים בישראל (למרות שכרגע החשבון מצייץ רק באנגלית, שזה קצת תמוה). שנית, היא פתחה את מערכת הפרסום בטוויטר גם בישראל, אחרי שהיא פעלה זמן ממושך בארה"ב.

אז האם זה הזמן לפתוח חשבון טוויטר ולהתחיל לירות לכל הכיוונים? לא. כמו כל מהלך שיווקי, הכניסה לתוך רשת טוויטר צריכה להיות מחושבת, ועם מטרות מוגדרות. אבל בהחלט הגיע הזמן לתכנן את הכניסה של החברה שלכם אל תוך העולם הזה, ולראות איך אתם מוצאים ממנו את המיטב.

ואל תשכחו לעקוב אחרינו גם בפייסבוק!