אתה לא צריך שרירים כדי להגדיל אחוזי המרה באתר שלך

מה צריך לדעת, כדי לייצר דף נחיתה שיגדיל את אחוזי ההמרה שלכם? מנהלים דיגיטל מתעסקים בשאלה הזו כמעט כל יום. יצירת עמודי נחיתה איננה דבר פשוט אך, על מנת לבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר יש להבין את המבניות האפקטיבית ביותר של עמוד נחיתה. לאחר אופטימיזציה של מאות עמודי נחיתה ללקוחות שביצענו במהלך השנים, אנו רוצים להציע לכם מבניות מסוימת, שתסייע לכם להעלות את אחוזי ההמרה באתר שלכם.

המבניות יכולה להתאים גם לעמודי נחיתה בדסקטופ וגם במובייל, אך יש להתחשב בכך שבמובייל תצטרכו כמובן להתאים את התוכן בצורה יעילה יותר לגודל המסך.

1. הלוגו
ראשית, מי שמגיע לאתר שלכם, גם אם הוא נקלע לשם בטעות, חייב לדעת לאן הוא הגיע. השם של החברה והמיתוג אמור לבוא לידי ביטוי בלוגו שלכם. שימוש בצבעים ופונטים מסוימים יכולים לשדר ערכים שונים לגמרי. על כן, עיצוב הלוגו ומיקומו באתר, הם צעדים קריטיים למותג שלכם. לוגו, שמעוצב בצורה מקצועית מעלה בצורה ברורה, את ערך האמינות של המותג בעיני המשתמש. רוב האתרים ממקמים את הלוגו בצד השמאלי העליון של הדף (לרוב, במידה והאתר דובר אנגלית).

2. כותרת ברורה ומושכת
הכותרת של עמוד הנחיתה צריכה לחזק את האוירה של המודעה, שדרכה הגיע המשתמש לאתר שלכם. בין אם זו מודעת פייסבוק או כל מודעה אחרת, הכותרת צריכה לדבר ולהמשיך את המסר, שנמסר במודעה. הכותרת צריכה להיות כזו שתדבר על מה הלקוח רוצה, ואיך אתה, המותג, פותר לו את הבעיה בעזרת הצעה מפתה. זה לא באמת משנה באיזה פורמט תיצרו אותה; היא יכולה להיות בפורמט טקטואלי או בפורמט גרפי, כתמונה שמוטמעת בראשית העמוד, מה שחשוב הוא שהיא לא תהיה כזו שאין לה כל קשר למודעה שעליה המשתמש לחץ קודם לכן.

3. הצעה מפתה
אנשי שיווק מבינים, שההצעה המוצעת ללקוח בעמוד הנחיתה היא אחד המרכיבים הקריטיים ביותר בקמפיין דף נחיתה. זו הסיבה שהם חושבים רבות ומבצעים סקרי שוק בסיוע לקוחות פוטנציאליים כדי להבין, מהי ההצעה המפתה ביותר, שלא יוכלו לסרב לה- כמה שיותר לקוחות. ההצעה חייבת להיות ברורה, תמציתית וקוראת לפעולה. כלומר, אל ״תבלבל את המוח״ של הלקוח, פשוט תן לו את ההצעה בשפה הכי פשוטה ובלי משחקים. את הפעולה שאתה רוצה שהוא ייבצע (ברוב המקרים, זוהי פעולת ההרשמה לאתר או רכישת המוצר) תציג בצורה ברורה ובולטת.

4. ״התוכן הוא המלך!״
בגוף העמוד אתה צריך להסביר מה אתה עושה? מה אתה מציע? איך ההצעה תועיל ללקוח? בדר״כ, בדפי נחיתה טובים, ישנה רשימה של פיצ׳רים עיקריים בצירוף גרפיקות ״שמושכות את העין״ או יתרונות שיש למוצר. חשוב בסעיף זה לא להתעלם מהעיצוב של כל פיצ׳ר או יתרון שבחרתם להדגיש, מכיוון שגם אם הטקסט קליל, משעשע ורלוונטי, התמונה או העיצוב יימשכו את רוב תשומת הלב.

5. הצגת המוצרים והשירותים
ישנם כמה דרכים לתמוך בטקסט הפונקציונאלי שמסביר על המוצר. בעבר, הדרך הסטנדרטית ביותר הייתה לצרף תמונת סטילס של המוצר, אך עם ההתקדמות וההבנה כי בתמונה סטטית הלקוח פחות יכול ״להרגיש״ את המוצר, עברו מנהלי הדיגיטל להשתמש בעזרים מוחשיים יותר. הוספת סרטון הסברה המתאר כיצד משתמשים במוצר או אפילו גיפ (GIF) שחוזר על פעולה פונקציונאלית מסוימת של המוצר, הם הדרכים הטובות ביותר למשוך את הלקוחות לקראת ההמרה. כמובן שפורמט וידאו עדיף על הכל, אך דרושות לכך יכולות הפקה ותקציב. התחושה של ״איך זה מרגיש״ עוברת טוב יותר באמצעות תוכן ויזואלי אך חשוב לשמור על איכות גבוהה, מכיוון שבמידה והתוכן יהיה באיכות ירודה, זה עלול בהחלט להבריח את מי שכבר נחת באתר שלכם. תמונה טובה לאו דווקא תגרום ללקוח לרכוש, אבל תמונה גרועה בהחלט יכולה לגרום לכם לאבד לקוח פוטנציאלי.

6. קריאה לפעולה
בסעיף זה, חשוב למנות שלושה סוגים של קריאה לפעולה; לינקים, כפתורים וטפסי הרשמה. המטרה של רבים מעמודי נחיתה היא לגרום למבקרים באתר למלא טפסי הרשמה, על מנת להגדיל את מאגר הלקוחות הרשומים. אם זה המקרה שלכם, תתמקדו בטופס ההרשמה ושימו עליו דגש, גם מבחינת מיקומו בעמוד. קריאות לפעולה באתר צריכות להיות ברורות מבחינה תחבירית, בולטות מבחינה עיצובית ופשוטות מבחינה טכנית. אל תעבירו את הלקוח מסכת ייסורים עד שהוא מבין מה אתם רוצים שהוא ייעשה. מקדו אותו לעבר המטרה!

7. אמון אמון אמון
המבקרים לא יבצעו רכישה או ימלאו פרטים במידה ועמוד הנחיתה נראה להם מפוקפק. יש עשרות גורמים המשפיעים על אמון הלקוחות וכמובן עשרות צעדים שאתה, בתור מנהל דיגיטל, יכול לעשות כדי להשפיע על כך. אחד מהאלמנטים הנפוצים לחיזוק אמון לקוחות, הוא הטמעת תוסף המלצות באתר. בין אם אלו המלצות מרשתות חברתיות או בין אם יצרת מערכת לביקורות של גולשים. באמצעות העצמת ״הצד השלישי״ (הלקוח המרוצה), ניתן להגביר את אמונו של הלקוח הפוטנציאלי, אשר מקבל רושם מלקוחות כמוהו, שכבר ניסו את המוצר או השירות שלך ואהבו אותו.

8. פרטים יבשים, אך חשובים ביותר!
דרכי ההתקשרות הם עניין חשוב בכל עמוד נחיתה. דאג שבעמוד יהיו כל הפרטים הרלוונטים וכן דרכי ההתקשרות האפשריות, בין אם זה כתובת מייל של שירות הלקוחות או טלפון במשרד. כמו כן, ציין בבהירות פרטים יבשים כמו כתובת בית העסק, שעות פעילות וכדומה.

9. מידע נוסף
מומחי עיצוב חוויית משתמש אשר מעצבים עמודי נחיתה ממליצים לרוב על עמוד ״נקי״ וממוקד למסר שאתה רוצה להעביר ללקוח, באותו רגע. הם טוענים שכדאי להימנע מצירוף קישורים נוספים שלא קשורים לשיחה העיקרית שלך בעמוד זה. אנחנו מאמינים, שזה בהחלט תלוי ברמת המורכבות של המוצר ותמחורו. במידה וזהו מוצר עם מעורבות גבוהה, כזה שהלקוח ירצה לבצע סקר שוק, מומלץ לצרף קישור לאתר הבית שלך, שם הוא יוכל למצוא את כל התשובות.

10. ״פינישים״ אחרונים ואותיות קטנות
אם הגעתם לפה, אז אתם ממש צעד קטן מלדעת איך להגדיל את אחוזי ההמרה באתר שלכם. סעיף זה מציע לשלב בעמוד הנחיתה אלמנטים משלימים. אלו הם כפתורים שהמשתמש המיינסטרימי מכיר אותם (כמו כפתורי רשתות חברתיות), אופציה לצ׳ט עם נציג וירטואלי, אופציה לשליחת מייל לשירות הלקוחות דרך העמוד וכדומה. לא לשכוח לצרף כמובן את ״האותיות הקטנות״ תנאי המבצע שלשמו הקמתם את עמוד הנחיתה הייעודי, וכן מסמך מדיניות ופרטיות.