ארבעת המאמרים הכי דיגיטליים מרחבי הרשת – חודש ינואר

בכל חודש נביא לכם מספר מאמרים מעניינים מרחבי הרשת על עולם הדיגיטל : טכניקות חדשות בבניית אתרים, ניהול מדיה חברתית, קידום אורגני וממומן, שיפור התרבות הדיגיטלית בארגון ועוד. המאמרים שנבחר הם ממקורות מגוונים מהארץ ומהעולם.

פרויקט הבלוק השקוף

אנחנו קוראים המון טיפים איך לקדם אתרים, לעצב אותם ולהפוך אותם לרווחים, אבל בסופו של דבר לא תמיד ברור מאיפה להתחיל, מה הכי חשוב, ואיך דברים מתנהלים בפועל. "פרויקט הבלוק השקוף" של AskPavel הוא הניסיון הראשון בארץ לבנות אתר מאפס תוך כדי שקיפות מלאה בדגש על חיסכון בעלויות. לא פחות חשוב מכך, יש כאן הצבת יעדים, כך שאפשר לעקוב אחרי התהליך ולראות עד כמה הוא אפקטיבי לאורך זמן.

האתר שנבחר במקרה הזה הוא אתר על סצנת הקריפטוגרפיה (ומכאן "הבלוק" ולא "הבלוג", על שם רשתות הבלוקים שמפעילות הטכנולוגיה הזו), בראש ובראשונה הביטקווין מכיוון שזהו נושא חם שיש הרבה פוטנציאל להתברג עליו בגוגל ולהזרים אליו תנועה ממקורות אחרים ברשת כמו רשתות חברתיות.

ההחלטה הדרמטית של פייסבוק

בזמן האחרון, רואים פחות ופחות מידע מעסקים או מותגים בפייסבוק על גבי הקיר של המשתמשים לטובת מידע מקבוצות וחברים, וכמובן מודעות ממומנות. החודש פייסבוק יצאה בהכרזה רשמית על כך שבקיר יופיעו הרבה יותר פרסומים אישיים שקשורים לקשרים החברתיים של המשתמשים (המטרה שלשמה פייסבוק הוקמה מלכתחילה…)

הוושינגטון פוסט סיכם את העניין בצורה מצוינת בכתבה שמסבירה למה פייסבוק הבינה שלהיות גדולה יותר ממדינה היא לא בהכרח דבר טוב, ועובר על האירועים החשובים שגרמו לה לשקול את צעדיה מחדש, ובראשם הבחירות בארצות הברית שהיו מלוות בהרבה פייק ניוז ודיס-אינפורמציה. הכתבה גם מסבירה איך פייסבוק מנסה להתמודד עם העניין ומה עדיין יכול להכשיל אותה.

התחזיות החדשות של פרופ' סקוט גלאוויי

פרופ' סקוט גלאווי נחשב לאחד המומחים הגדולים ביותר לשיווק, אך כזה שידוע בתחזיות יוצאות הדופן שלו שהופכות אותו לסוג של נביא זעם מודרני. גם בכנס DLD האחרון שנערך בגרמניה הוא לא אכזב. בין היתר, הוא חזה שהרשתות החברתיות שלא נמצאות בשליטת פייסבוק (טוויטר, סנאפצ'ט ופינטרסט) ימכרו בהרבה פחות מהשווי המוערך שלהן. בנוסף הוא חוזה שאמנם יהיו ניסיונות לבצע רגולציה הדוקה יותר על חברות הטכנולוגיה הגדולות (מהלך שהוא מקדם בעצמו), אך זה לא יהיה קל.

WhatsApp לעסקים

החודש הושקה באופן רשמי WhatsApp לעסקים, גרסה מיוחדת של האפליקציה הפופולארית בעולם שמאפשרת לבעלי עסקים ליצור קשר עם לקוחות בצורות שונות ולפתוח פרופיל עסקי מאומת, כל זאת בלי לפגוע בתפקוד של הגרסה הרגילה או לחשוף את מספר הטלפון ממנו מתבצע השימוש.

בעמוד השאלות הנפוצות הרשמי תוכלו למצוא מדריך מלא איך להשתמש באפליקציה (כרגע לא זמין בעברית).