איפה אפי?

בעולם שבו למשווקים קשה מאד למצוא את הלקוח הפוטנציאלי בתוך רובד האוכלוסיה המורכב, נכנסת גוגל לעשות סדר בעניינים. שוב. העדכון החדש של ״Google Consumer Barometer" נותן לכם המון מידע אודות הלקוחות שלכם – גם הקיימים וגם העתידיים.

מרטין הרטפורד, המאייר הבריטי מסדרת הספרים ״איפה אפי?״, תאר את הפתגם ״למצוא מחט בערימת שחת״ בצורה הכי גרפית שיכולה להיות. למצוא את אפי תמיד היה לנו קשה בתור ילדים, אך מה קורה היום? כשאנחנו, בעלי העסקים והמשווקים נדרשים למצוא את הקהל שלנו ולהבין כיצד הוא חושב, על מנת למשוך את תשומת ליבו? הפוסט הבא ייתן לכם כלי אפקטיבי שיוכל לסייע לכם למצוא בתוך ההמון את הקהלים הרלוונטים וכמובן, להבין מתי ואיפה הם נמצאים.

פילוח קהל היעד בתהליכי שיווק מותג הוא שלב קריטי והכרחי על מנת להשיג תוצאות מניבות. תכנון הקמפיינים עבור הלקוחות חייבים להיות מותאמים לקהלים ולכל ערוץ שיווקי בו תבחרו ״לצעוק״ את המסר שלכם. הנוכחות של המותג שלך ברשת מטרתה לאפשר לך להתחבר לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים על מנת שתוכל לנהל סוג של דיאלוג עם הקהל שבסופו של דבר יביא להשגת מטרותייך, בין אם זה מכירה ובין אם זה חשיפה למותג.

גם אם יש לך עסק קטן, כיום, הנוכחות ברשת משחקת תפקיד מרכזי בחייו של כל רשת, ולו מהסיבה הפשוטה שכולם נמצאים שם. הפילוח של פייסבוק בהחלט מאפשר קידום ופרסום מותג בצורה יותר פרסונאלית ומותאמת ללקוח, אך איך תדע איפה ומי הם הלקוחות שלך?

על שאלות כמו, מה הם השלבים שעובר הצרכן עד לרכישה בפועל באתרי אי-קומרס? באילו התקנים משתמשים הצרכנים בחיי היומיום ואיך הם משתמשים בהם?האם הלקוחות שלך קוראים יותר תוכן בסמארטפון? למה, מתי ואיפה הם צופים בסרטוני וידאו? תוכלו למצוא תשובות מספריות דרך הכלי החדש של גוגל.

״קונסיומר ברומטר״ (או בשפתנו, מדד הצרכנים) עודכן לקראת סוף השנה הנוכחית והוא הולך לספק לכם מידע רלוונטי וממוקד יותר על הלקוחות שלכם. המידע הסטטיסטי נאסף מהלקוחות בהתאם לדפוסי הגלישה שלהם ברשת וכעת הוא הורחב ומכסה למעלה מ-45 מדינות ו-10 קטגוריות מוצרים שונות (טכנולוגיה, מכוניות, פיננסים, תיירות ועוד).

הברומטר מאפשר הבנה מעמיקה יותר על סיכויי השיווק של המוצר שלך על פי פרמטרים שונים. הנתונים מחולקים לפי פרמטרים כגון: מקום מגורים, מגדר, גיל, נתוני שימוש ברשת (איפה הקהל שלך נמצא, כמה זמן הוא מבלה שם וכדומה) ועוד.

מידע שבעבר משווקים נאלצו לעשות מחקר מאד מעמיק עבורו או לשלם כסף לחברות שמתמחות בנושאים כגון אלה, ניתן היום בחינם, על ידי לא אחרת מגוגל, כמובן. המידע הזה חשוב לפני הקמת כל קמפיין שיווקי. הבנת קהל היעד, בצורה מעמיקה כמו זו, תאפשר לאיש השיווק לקבל החלטה מושכלת באשר לפעילות האסטרטגית עבור המותג ותניב פירות עסיסיים יותר.

אז אל תצפו לניסים ונפלאות, העבודה הזו היא אכן עבודה שחורה אבל עם הכלי החדש הזה התהליך יהיה מהיר ויעיל יותר מאי פעם. ואל דאגה, גם ישראל נמצאת על המפה. שווה בדיקה!