אורך טופס זה לא הכל: 3 דרכים שיעזרו לך לבנות טפסי הרשמה מוצלחים

מהו אורך הטופס הטוב ביותר עבור דפי נחיתה? האם טופס ארוך שמבקש הכנסת פרטים כמו תחום עיסוק, לשם שמירה איכות הלידים הוא נכון או שמא טופס קצר שכולל פרטים הכרחיים כמו שם ואימייל הוא הדרך להמרות רבות?
השאלות האלה היו במרכזם של דיונים החל מ-2009. אתר האינטרנט הפופולארי WhichTestWon ביצע בדיקות A / B בנושאים שונים ו-40 בדיקות שנעשו על טפסי הרשמה בלבד. בגלל שטפסי הרשמה הם מרכיב עיקרי באסטרטגיה השיווקית של כל עסק, יש משמעות רבה לייעול הטפסים תוך שמירה על אינדיקטורים שקובעים את איכות הלידים. אבל מהו בעצם המידע הרלוונטי אותו אתה צריך לבקש מהלקוח, מבלי לגרום לו לנטוש עוד לפני שהוא מילא אותם?

דבר אחד הוא בטוח- לא הכל מתבסס על אורכו של הטופס. היום, כבר מאד חשוב לקטלג את הטפסים ולהתאים אותם לפלטפורמה בה הלקוחות רואים אותם. אם הם מגיעים לדפי הנחיתה שלך מהמחשב הביתי אתה צריך להתייחס אליהם אחרת, שלא כמו אלה שמגיעים לעמוד הנחיתה מהמובייל. מאד חשוב לבצע אופטימיזציה גם לטפסי ההרשמה על מנת להעלות את אחוזי ההמרה בזמן שאתה וצוות השיווק שלך חושבים על הנתונים הרלוונטיים ביותר שהם צריכים כדי ״להכיר את הלקוח״ בצורה הטובה ביותר.

בפוסטט הבא אנחנו הולכים להציע לך מגוון דרכים לשיפור טפסי ההרשמה שלך ולהציג בפנייך איך שימוש בטפסים דינמיים עשויים לשפר את איכות הלידים וכמותם.

על מה אתה צריך לחשוב לפני שאתה יוצר טופס הרשמה?

עצה 1: צא לדרך כשיש בידך את המידע הדרוש
לפני שתתחיל לשנות את אורכי הטפסים או לשנות את הפרטים שאתה מבקש מהלקוח למלא, עליך להיות לבחון במספר דברים:
1. לקבל מידה מסוימת למה נחשב ליד איכותי
אנחנו ממליצים לעשות את זה בשתי דרכים. ראשית, הסתכל על רשימת הלידים הכללית ובדוק כמה מהם נחשבים ללידים איכותיים במונחים שלך כבעל עסק ושל אנשי השיווק שלך. לאחר מכן, קבע את השיעור של כמות הלידים שבאמת הופכים למכירות, מתוך הלידים האיכותיים.

ברגע שיש לך צפי של שיעור מכירות בקירוב, על סמך הנתונים הקיימים- אנו ממליצים לך לערוך שיחה עם צוות המכירות שלך ולקבל דעתם על מהם לידים איכותיים, כפי שהם נתקלים בהם בשטח. השילוב של עריכת צפי על סמך נתונים ומשוב אנושי ממחלקה שמשוחחת עם הלקוחות שלך בצורה ישירה- יכול בהחלט להוביל לשיפור בהבנת מיהו לקוח איכותי עבור העסק שלך. ומשם, אתה רק יכול להשתפר.

2. ביצוע בדיקות מטרימות על אלמנטים שונים בטופס
אם בטופס שלך יש הרבה פרטים שאתה מעוניין לדלות מהלקוח, ההמלצה הטובה ביותר היא לשאול אותן כל פעם בדרכים שונות. למשל, שינוי מינורי בטופס שיכול להוביל לשינוי במדד ההמרות יכול להיות החלפת שדות טקסט חופשי בשדות מרובות תשובות, שעל המשתמש לבחור בתשובה שהכי קרובה אליו. כל זאת רלוונטי במידה והשדה אינו חשוב עבור צוות השיווק שלך. לדוגמא, אם תרצה לקבל מידע אודות תחום העיסוק של המשתמש, תוכל במקום לתת למשתמש אופציה למילוי טקסט חופשי, לחלק את תחומי העניין למחלקות בתשובות שעליו יהיה לבחור. כך, גם תוכל לרכז את הנתונים טוב יותר ולדוור למשתמשים שלך שהם אנשי הייטק בצורה שונה ממשתמשים שמילאו בטופס שהם אנשי שיווק.

עצה 2: צור טפסים דינמיים מבוססי ערוצים
במידה ודוא״ל הוא הערוץ שבו אתה מקבל את איכות הלידים הגבוהה ביותר, אתה בהחלט יכול להטמיע טופס הרשמה לאורך הניוזלטר שלך שבו מספר פרטים רב יותר אותו הם יצטרכו למלא. לערוצים אחרים, בהם איכות הלידים נמוכה יותר, אתה יכול לבחור להציג טופס דל פרטים כדי להקל על המשתמשים ולהשיג כמה שיותר לידים או לחילופין, להציג טופס ארוך כדי לסלק לידים שאיכותם נמוכה.

איך תדע שזה עובד?
אתה צריך לקרוא נכון את שיעורי ההמרות. אחוז ההמרות, איכות ההמרות ומדד הנטישה מעמוד הנחיתה יכולים לומר לך הרבה.

עצה 3: צור טפסים ספציפיים המותאמים למובייל
התנהגות המבקרים שמגיעים לעמוד הנחיתה שלך דרך המובייל היא שונה ביסודה. אם אתה מציג למשתמשי המובייל את אותו הטופס שאתה מציג למשתמשי הדסקטופ בדיוק- סביר להניח שיהיה להם קשה יותר להשלים אותו. הן בשל אורך הטופס כפי שהוא בא לידי ביטוי בעמוד המובייל, שדות הטופס וכדומה.

לדוגמא, במידה ויש לך מספר שדות הדורשים תגובות של טקסט חופשי, סביר להניח שמבקרים מהנייד לא ירצו למלא את הטופס בגלל שהם יצטרכו להקליד תשובה (של יותר ממילה) – וזה הופך את זה לתהליך מייגע עבורם. נסה להתאים את הטופס להתנהגות הגולש ולמכשיר ממנו הוא מגיע. צור למשתמשי המובייל טופס פשוט עם שדות בחירה מרובים ולא שדות של טקסט חופשי. כמו כן, עליך לשקול על סמך בדיקה- מהם שיעורי ההמרות של לקוחות המגיעים מהמובייל, והאם זה משתלם לך להמשיך לשווק בערוץ זה כשהמטרה היא קבלת לידים איכותיים.

במידה והחלטת שאתה רוצה להמשיך לשווק ללקוחות מהמובייל, שקול ברצינות את אורך הטופס למבקרים מהנייד ונסה להעריך את הזמן הכולל שייקח למשתמש כזה למלא טופס מלא. נסה לשמור על טופס קל ופשוט ואולי אפילו להקטין את מספר שדות החובה שאתה דורש מלקוחות מובייל- כדי למצוא את אורך הטופס האופטימלי עבורך ועבור העסק. טופס שמצד אחד מספק לך את הפרטים ההכרחיים ביותר שאתה צריך לדעת על הלקוח, ומצד שני – לא יגרום לו לדפוק את הראש בקיר כשהוא ניגש למלא כאשר כל רצונו הוא להפוך ללקוח שלך.

איך תדע אם זה עובד?
שים לב לצורה שבה אתה מגיש את הטופס למשתמשי הנייד. האם הלידים שמגיעים ממנו הם באיכות גבוהה מספיק לצוות המכירות והשיווק שלך? האם הצוותים זקוקים למידע נוסף לפני שהם יתבקשו ליצור עם הלקוח החדש קשר? התשובות הללו יסייעו לך למדוד את ההצלחה, כמובן, בהסתמך על הנתונים בסופו של דבר.
לסיכומו של עניין, אם תפעל לפי שלושת הדרכים הללו, תוכל לא רק לשנות את אורך הטופס שלך אלא גם את דרך המחשבה שלך כלפי הלקוחות. במידה ואתה יודע בדיוק מה אתה מעוניין לדעת על הלקוחות שלך ואילו נתונים יעזרו לך כדי להבין אותם טוב יותר- אתה תוכל בקלות להגדיל את אחוזי ההמרות. כפי שכבר אמרנו- אורך הטופס הוא לא בהכרח זה שיגדיל את כמות ההמרות אלא שילובו עם ההקשר שלשמו כינסת את הלקוחות. כאשר תחשוב על ההקשר, תוכל מצד אחד להחליט מהו האורך האידיאלי של הטופס עבור הלקוחות שלך ובאותה נשימה להבטיח לעצמך ולעסק שלך לקבל את כל המידע הנדרש מבלי לייגע את הלקוחות בתהליך ההרשמה. שיהיה בהצלחה!