מי מארגן לכם את האינטרנט?

האינטרנט נמצא איתנו כבר יותר מ-20 שנה, אבל בחברות רבות עדיין לא מצאו את הדרך הנכונה לשלב אותו בפעילויות החברה באופן שיטתי ומאורגן.

האינטרנט נוגע כמעט בכל זרוע של חברה עסקית. הרשת משמשת את העובדים לתקשורת פנימית בינם לבין עצמם, לתקשורת עם לקוחות ועם ספקים, לשמירת מידע ארגוני בענן, לשירות לקוחות, לשיווק ולמכירות. הצרכנים של שירותי האינטרנט בחברות מגיעים מכל המחלקות: השיווק, המכירות, כוח האדם וכמובן ה-IT.

ניקח לדוגמה חברה מתחום המוצרים לבית: היא זקוקה לאתר מכירות ברשת על מנת למכור את מוצריה, למערך של פרסום ברשת על מנת להביא גולשים לאתר, לתכנים מעודכנים באתר על מנת להפוך אותו לידידותי, לתחזוקת שרתים קבועה, למערכות מידע שמתפקדות בזמן אמת על מנת לנהל את המלאי, למערך תקשורת בין העובדים בחברה, מערך תקשורת עם הספקים ועוד ועוד.

פיצול הרסני

כמעט כל חטיבה בחברה הזו, או בכל חברה אחרת, זקוקה לשירותי אינטרנט מתקדמים על מנת לעמוד ביעדיה. בארגונים רבים, האחריות לאספקת שירותי האינטרנט הללו מתפצלת בין גורמים רבים, כאשר כל אחד מחלקיה השונים של החברה פועל בהקשר זה כיחידה עצמאית – ללא שיש לארגון כולו מדיניות אינטרנט אחידה. התוצאה היא מחסור בסדר ואחידות, בזבוז משאבים רבים על כפילויות ואי העברת ידע בין גורמים שונים בתוך הארגון.

במקרים רבים – חלק גדול משירותי האינטרנט מבוצע על ידי גופים חיצונים כמו משרדי פרסום, חברות לבניית אתרים, חברות לפיתוח אפליקציות סלולריות, חברות המתמחות בקידום אתרים באינטרנט, חברות תוכן המספקות תכנים לאתר, חברות שמספקות שירותי IT ועוד. החברות הללו אינן מתואמות זו עם זו – והדבר יוצר סרבול נוסף.

העובדה כי המבנה הארגוני המקובל ברוב החברות אינו מנצל ביעילות את הפוטנציאל בעולם האינטרנט אינה נסתרת מעיניהם של מנהלי החברות ואנו רואים באחרונה תהליכי ארגון מחדש בחברות רבות, ואנו מעריכים כי אלו ילכו ויתעצמו לקראת השנים הקרובות.

סמנכ”ל 2.0

כדי לייעל את השימוש ברשת חברות זקוקות לגורם מאחד – ובאחרונה אנו רואים חברות רבות ממנות סמנכ”ל בכיר כאחראי על תחום האינטרנט בחברה, כאשר תפקידו הוא להיות אחראי על תיאום כל הזרועות השונות בארגון ומחוצה לו. מנהל תחום האינטרנט וצוות העובדים שמתחתיו אחראים לסייע לכל מחלקות הארגון להטמיע את כלי הרשת השונים בדרך הטובה ביותר.

רילקומרס פועלת מול חברות רבות לא רק כספקית של פתרונות אינטרנט – אלא גם כגוף מחקר וייעוץ, שעוזר לגבש וליישם את אסטרטגיית הפעולה הכללית ברשת, ולהטמיע אותה בתוך כל אגפי החברה. ביצוע נכון של מהלך כזה עוזר לחברות לייעל את השימוש שלהן בתשתיות ולמקסם את הפוטנציאל הרב שטמון בטכנולוגיות חדשות. הטמעה נכונה של שירותי רשת שונים בכל חטיבות הארגון ויצירת ממשקים אחידים יכולה לחסוך כסף וזמן רב לחברה, ולאפשר לה פיתוח אפיקים שיווקיים ומסחריים חדשים.

מהלך כזה צריך לכלול הגדרה מדויקת של האסטרטגיה, שממנה נגזרים היעדים ובמקביל קביעת המשימות, תעדוף שלהן, קביעת תקציבים וחלוקת משאבים – ובחירת מדדים לבקרה ושיפור. יישום נכון ומתואם של ממשקי אינטרנט יעזור לכל חברה להיות מוכנה לתחרות העתידית בשוק שבו שליטה מידע, אופן זרימתו ממקום למקום והיכולת לנצל אותו – הם כלים קריטיים בדרך להצלחה.