2014 בדיגיטל: 11 טרנדים שכדאי לשים אליהם לב

2013 היתה שנה בה יותר ויותר ארגונים הפנימו את החשיבות של עדכניות דיגיטלית של אתרי האינטרנט, וההשפעה שלה על מערכת היחסים מול הלקוח.
במציאות הדיגיטלית החדשה, הגולש מצפה למצוא אתר מעודכן וטרנדי, כזה שיספק לו חוויית משתמש מדהימה ואיכותית במגוון הרחב של המכשירים.

אז על מנת לתחזק ולרענן את עדכניות האתר שלכם, ריכזנו עבורכם את הטרנדים שצפויים להוביל בשנה הנוכחית ושמומלץ מאד לשים אליהם לב כבר עכשיו…

הטרנדים שיובילו את עולם הדיגיטל ב-2014:

1. העיצוב השטוח


2013 היתה השנה שבה הכל הפך לחד ממדי. העיצוב השטוח החל את דרכו בתור קונטרה לעיצוב הסקאומורפי של אפל, ששאב את המטאפורות שלו מהעולם הפיזי וספג ביקורות לועגות שהגיעו לשיאן עם תצוגת מצע העור המהודר ששימש כרקע ליומן של מערכת ההפעלה. הסוף ידוע: ב-IOS7 יישרה אפל קו עם הטרנד, והשתטחה כמעט לגמרי. ואחריה, כרגיל, העולם כולו.

2. עיצוב רספונסיבי יהפוך לנחלת הכלל


בשנה האחרונה כולנו דיברנו על עיצוב רספונסיבי. ב-2014, העיצוב המותאם למכשירי הגישה השונים, יהפוך מבאזוורד של אתרים עשירים, למתודולוגיה בסיסית בסל הכלים הדיגיטלי של אתרי אינטרנט. כך גם “Bootstrap” (הframework של טוויטר שתומכת בעיצוב רספונסיבי) יהפוך להיות מושג שכולם מכירים, ו”המבורגר” (3 הפסים בפינה העליונה שמובילים לתפריט) יהפוך למשהו שכולם מחפשים באופן אוטומטי ולא רק במקדונל’ס.


starbucks


www.starbucks.com

3.הסליידר מת – יחי הHero החדש


במשך שנים שלטו הסליידרים המתחלפים בעמודי הבית של אתרי אינטרנט ברחבי העולם, עד שהתברר שהם לא ממש משיגים את המטרה שלהם. 2014 תציג גיבור חדש: ה”Hero area” – מסר יחיד, קצר וקולע שמתפרש לעתים על פני כל המסך הראשון של העמוד.


indochino


www.indochino.com

4. עיצוב עדכני גם באתרי החברות הגדולות


עוד ועוד אתרים של תאגידים גדולים , מבנקים ועד חברות תעופה, יישרו קו עם המגמות העיצוביות האחרונות: פחות מילים, יותר ויז’ואל, וחשיפה הדרגתית של תוכן ואפשרויות. התוצאה היא אתרים מאווררים ונעימים יותר, שמתמקדים בצרכים האמיתיים של הלקוח וכבר לא נותנים במה לכל המחלקות והאגפים בחברה בעמוד הבית. אגב, אם אתם בדרך לשם, הכתבה הבאה וודאי תעניין אתכם: 5 שלבים להפיכת עמוד הבית שלכם למדהים.


aa


www.aa.com

5. מטרו


מיקרוסופט הפתיעה את כל העולם עם המטרו – סגנון עיצובי בדמות קוביות גדולות ושטוחות שנותן השראה ליותר ויותר אתרים ואפליקציות. הקוביות צצו באתרים שונים כפטריות אחרי הגשם, לעתים כחלק מקונספט מגובש, ולעתים כחיקוי נטול הצדקה. החשיבה העיצובית של מיקרוסופט נכונה ומנומקת, ולכן טרנד המטרו ימשיך גם בשנה הבאה, ככל הנראה גם בשימוש נכון יותר.


dole


www.dole.com/

6. עוד ועוד מכשירים: גוגל גלאס ושעונים חכמים


אף אחד עוד לא יודע מה באמת תהיה ההשפעה האמיתית של הגאדג’טים המדוברים האלה על חיינו בשנה הבאה, אבל סיכוי טוב שלפחות השעונים, יהפכו להיות מוצרים שיש להתחשב בהם. מוכנים להיכנס לחשבון הבנק דרך השעון שלכם? יכול להיות שב-2014 זה יקרה.

7. פרסונליזציה והתאמת תכנים לפי התנהגות


לא כל הגולשים שווים זה לזה. כאשר לקוח גולש באתר החברה הסלולרית שלו, אין שום סיבה שיבזבז את תשומת הלב המועטה שלו על קמפיין ללקוחות חדשים; וכשהוא בודק מה מציעים המתחרים בימים אלה, יש להם רק הזדמנות אחת להפגיז אותו בתותחים כבדים ולשכנע אותו להצטרף. השורה התחתונה: ב-2014 כולם יבינו שיש להציג תכנים מותאמים אישית לקהלים השונים, ולא רק ללקוחות החברה המחוברים לחשבונם האישי.

8. אסטרטגיית multi-screen


בשנת 2013 כולנו השקענו רבות בפעילות בכל המסכים, המכשירים והפלטפורמות השונות. השנה נתחיל לחשוב מחדש והפעם אסטרטגית. כיצד כל הפעילויות מתקשרות זו עם זו, כיצד הן מעצימות זו את זו ומייצרות חווית לקוח אחידה וחלקה בין המסכים ובעיקר, כיצד כל הפעילויות הללו מייצרות ערך לארגון.

9. Marketing automation


אימייל מרקטינג הוא אחד הכלים היעילים ביותר בתחום המכירות. כניסתם של כלי מרקטינג אוטומיישן, המאפשרים לבנות קמפיינים מותאמים אישית ללקוחות בהתאם למאפיינים כמו דמוגרפיה והתנהגות הופכת את האימייל לכלי חזק אף יותר. יותר ויותר ארגונים מתחילים להשתמש בכלי זה, והשנה נראה את הקפיצה בתחום.

10. B2B אונליין


חברות ה B2B הן תמיד האחרונות לקפוץ על עגלת הדיגיטל. הן תמיד מסבירות שאצלן זה בעיקר מכירות, הכל על רקע אישי, ובכלל, הדרך הכי טובה להביא לקוחות זה באמצעות תערוכות… זה אמנם נכון אבל רק חלקית – גם בעולם ה B2B הלקוחות כבר 20 שנה באינטרנט ואת מחקר טרום הרכישה הם מעדיפים לעשות אונליין. 2014 תתחיל את המהפך בעולם השיווק הדיגיטלי גם בB2B. חברות העוסקות בעולמות ה B2B יגדילו את השקעותיהן בתחום משמעותית השנה ואף יראו תוצאות.

11. גוגל+ אולי השנה?


האמת היא שכאן אנחנו כבר פחות בטוחים בעצמנו, אבל הדיבור הוא שיש כבר מעל 300 מיליון משתמשים בחודש ברשת הזו ושהיא השניה בגודלה בעולם. נראה שגם קצב ההזמנות שכל אחד מאיתנו מקבל עולה ועולה בזמן האחרון. גם העובדה שגוגל לא יכולה להרשות לעצמה עוד כישלון משחקת כאן. ניחוש פרוע אומר שיכול להיות, באמת יכול להיות, שהשנה נראה סוף סוף מתחרה אמיתית לפייסבוק. יכול להיות?

מעוניינים לשתף אותנו בטרנדים נוספים שלדעתכם צפויים השנה? נשמח לשמוע את דעתכם! עמוד הפייסבוק שלנו ממתין לתגובות