6 טיפים למפתחי אפליקציות מובייל

בשוק התחרותי של פיתוח אפליקציות, עליכם לעשות כל מה שביכולתכם על מנת שהאפליקציה שלכם תצליח בשוק ותתפוס מקום מכובד בין האפליקציות המובילות.

בחירת צבעים תגרום לכם לבלוט אל מול השאר, אבל מה באמת ניתן לעשות? הכנו לכם רשימה קצרה:

בנו דף מוצלח בחנות של גוגל ואפל

לפעמיים ההבדל בין אפליקציה מצליחה עם מספר הורדות גדול לבין אפליקציה שבקושי מצליחה להשאיר את הראש מעל למים טמון ברמת ההשקעה של הדף שתבנו עבורה :

1. הוסיפו מילות מפתח בשדות המתאימים (שדות מילות המפתח באפסטור ושדה התיאור בגוגל פליי)

2. בחרו צילומי מסך הממחישים בצורה טובה את אופן השימוש באפליקציה

3. אם האפליקציה שלכם מיועדת לשימוש קרייטיבי, צרפו גם קטע וידאו

4. גם אם האפליקציה שלכם לא תומכת בכל השפות, תרגמו לפחות את דף האפליקציה ואף תסתפקו בתרגום האוטומטי של גוגל וכו’

5. השתמשו בכלים שונים לניתוח נתונים ומעקב אחרי המתחרים כמו למשל Mobile Action :

 

app-tips1

 

תמחור האפליקציה

הכי קל לתמחר את האפליקציה שלכם במחיר מאוד נמוך כדי לפרוץ אל השוק בקלות, אבל זו לא תמיד האפשרות הכי טובה מכיוון שעליכם להתחשב גם בעלות הפיתוח ואיך להחזיר את ההשקעה בטווח הארוך. כמובן שאם האפליקציה שלכם היא פורצת דרך בקטגוריה שלכם, אתם יכולים לדרוש עבורה מחיר גבוה יותר מהסיבה שאתם נותנים פתרון או תכונה שהמתחרים שלכם לא נותנים.

אסטרטגיה אחרת היא לתת את האפליקציה בחינם או במחיר מוזל כדי לקבל חשיפה גדולה ברשת באתרים מובילים ובלוגים המתמחים בהמלצות על אפליקציות. כך, אחרי שהאפליקציה שלכם צוברת מומנטום, אתם יכולים להרוויח מגולשים שלא הספיקו להוריד אותה כשהיא עוד הייתה בחינם.

אסטרטגיה שלישית היא לחלק את האפליקציה בחינם ולהתמקד בדרכים שיביאו לכם את מספר ההורדות הגדול ביותר. במצב זה, אתם מתבססים על רכישות בתוך האפליקציה, לחיצות על הפרסומות או מכירה של גרסת פרימיום שמעניקה למשתמש אפשרויות נוספות…

app-tips2

קודם ניקח את מנהטן…

להשקת האפליקציה שלכם בשווקים מקומיים יש מספר יתרונות מלבד האפשרות לבדוק את הפידבק הישיר של גולשים, לזהות נקודות תורפה ולתקן באגים קריטיים לפני ההשקה המלאה:

1.אין צורך ליצור גרסאות בינלאומיות של האפליקציה בשלב הראשון (פחות זמן פיתוח)

2.אפשר לחסוך בכוח אדם ולענות לתגובות או פידבק באופן אישי יותר

3.ניתן להשקיע יחסית מעט בפרסום או להתבסס על המלצות מצד מובילי דעה

לאחר שיש לכם מספיק מידע על ביצועי האפליקציה שלכם, אתם יכולים להתפשט לאזורים אחרים בעולם ולהתמודד בהצלחה עם אפליקציות אחרות באותה הקטגוריה

בדקו את האפליקציה שלכם על משתמשים פוטנציאלים

בעזרת כמה כלים פשוטים, אפשר להפיץ את האפליקציה שלכם מבלי לפרסם אותה בחנות האפליקציות. נצלו את האפשרות הזו כדי לנפות באגים קריטיים, ממשק לא מספיק ברור ומדידת ביצועים על מכשירים שונים בשוק על מנת להוציא את האפליקציה כשהיא בשלה יותר לשוק

נצלו את אפשרויות הפרסום למובייל

במובייל יש מספר שיטות פרסום יעילות כמו למשל פרסום בתוך אפליקציות אחרות, פרסום בפייסבוק (שמוביל את המשתמש ישירות לדף בחנות המתאימה לו) ואפילו פרסום ביו-טיוב. שיטת פרסום זו יכולה להיות אפקטיבית עבור אפליקציות בתחילת דרכן, במיוחד אם רוצים לצבור מספר הורדות גדול שלהן יש חלק גדול בדירוג של האפליקציה בחנות.

download app

הגנו על האפליקציה בפטנט

רישום פטנט על אפליקציה אמנם לא מאפשר להגן על רעיון (כלומר, אי אפשר למנוע מן המתחרים לפתח אפליקציות שמשיגות את אותה מטרה), אבל הפטנט בהחלט יכול להגן על גרפיקה, סאונד וכו’, כמו גם על אלגוריתמים שונים בתוך האפליקציה. כך תוכלו למנוע מצב שבו מישהו משתמש באלמנטים מתוך האפליקציה שלכם ללא רשות. אפשר גם לרשום את שם האפליקציה כסימן מסחרי וכך למנוע ממתחרים פוטנציאלים לבלבל את הגולשים ולשווק אפליקציות עם שם דומה לאפליקציה שלכם.