5 שלבים פשוטים שיהפכו את דף הבית שלכם למדהים

בשנה האחרונה האינטרנט פשוט הפך ליפה יותר. טרנד עמודי הParallax, שהתחיל בעיקר באתרי חברות סטארט-אפ מגניבות, זכה לביקורות נלהבות והוביל לשינוי משמעותי בתצוגה של דפי האינטרנט.
עמודי הParallax הם עמודים ארוכים המגיבים לגלילה של הדף באמצעות ביצועי HTML וירטואוזיים, למשל של חפצים שעפים מצד לצד של המסך באפקטים מדהימים…


לאחר ההתלהבות הראשונית, הטרנד התמתן מעט מבחינת עוצמת האפקטים, ובמקביל התפשט בקרב יותר ויותר אתרים שמאמצים את טרנד “הדף הארוך”. הדף הארוך אמנם מצריך גלילה ארוכה יותר מזו המסורתית, אך הוא מאפשר לשלב יותר תכנים בעמודים יפהפיים ואטרקטיביים, כאלו המותירים רושם רב על המבקרים.
הטרנד עתיד לחלחל השנה גם לאתרי הארגונים הגדולים, והקטע הכי נחמד הוא שזה כלל לא מסובך להפוך את דף הבית של הארגון לכזה, ואפילו לא כל כך יקר:

5 השלבים להפיכת דף הבית שלכם למהמם:

1. מיפוי תכני עמוד הבית


ראשית, יש למפות את כל התכנים שהיום מופיעים בעמוד הבית. בשלב זה מומלץ לבצע סקירה נוספת בשאר עמודי האתר ולבחון האם ישנם תכנים שנאלצתם לוותר בעבר על הצגתם, עקב המבנה הישן והקצר של דף הבית. כמובן שאין זה אומר שכדאי להציף את כל התכנים האלו לעמוד הבית, אך לרוב, בשיטת הדף הארוך, בהחלט ניתן להציף תוכן רב יותר מבלי לפגוע במסרים הבולטים.

2. מיון, ארגון ותיעדוף


עמוד הבית החדש שלכם אמור עכשיו לספר סיפור ולאפשר לגולש להבין מה אתם למעשה מציעים לו. במסגרת שלב זה יש להחליט אלו תכנים יכללו בסיפור ובאיזה סדר הם יופיעו. סדר הצגת התוכן הופך להיות קריטי, כיוון שהגולש תמיד יקרא מלמעלה למטה (התוכן מסודר בשיטת הקומות) ולא לפי בולטות של רכיבים במסך. אז קחו את הזמן לחשוב מה מספר אתכם הכי טוב.
השיטה שאנחנו נוקטים בה עם לקוחותינו היא לספר לנו על החברה בצורה מנותקת מהאתר, כפי שהיו עושים בפגישת מכירה למשל. אתם תמצאו שהדרך שבה נוח לכם להציג את החברה בצורה ורבלית, היא גם אופן התקשורת המומלץ לאתר.
בנוסף, נסו לבחון האם ניתן לקבץ חלק מהתכנים ולהציג אותם בקומה אחת, לצורך העניין מספר מוצרים מובילים או שירותים עקיפים (כמו באתר iphone 5s: הקישורים לרכישה, מציאת חנות ויצירת קשר אוחדו לאותה פרוסה).

3. מצאו את התבנית המתאימה


לכל סוג תוכן יש את דרך ההצגה המתאימה לו ביותר. עברו על כלל תכני העמוד, כולל העתידיים ומצאו את התצוגה הנכונה שלהם. נסו לתכנן קומות גמישות ככל שניתן, על מנת שתוכלו להשתמש בהן גם בעתיד ללא עלויות עיצוב ופיתוח נוספות.
חשוב! כדי ליישם ביעילות את שיטת הקומות, שמרו על ריווח, אל תעמיסו תכנים רבים בכל קומה, והשתמשו בטקסטים גדולים ורכיבים ויזואליים חזקים כדי להעביר את המסרים שלכם. קומה שכוללת 30 לינקים טקסטואליים אינה נוחה או מועילה למשתמש במקרה זה.
מומלץ לבחון אתרים דומים (גם אתרי 1 pager וגם אלו שמשתמשים בשיטה לעמוד הבית בלבד) על מנת לקבל רעיונות לקומות, או פשוט להמציא משלכם. הנה מספר דוגמאות לאתרים מהם ניתן לקבל השראה:
stateoftheowner


www.stateoftheowner.com




bench


bench.co



buyibeacon
buyibeacons.com



icebergs


icebergs.com/site



desktimeapp


/www.desktimeapp.com



jumpchart


www.jumpchart.com

4. Plate and serve


עכשיו רק נותר לסדר את הקומות לפי ה’סיפור’ שיצרתם בתחילת התהליך, ולשדרג את האתר שלכם! במידה ותוכן מסויים הולך לאיבוד בעמוד (על סמך מחקר אנליטי שביצעתם) ניתן פשוט להחליפו בתצוגה אחרת אשר תבליט אותו יותר.

5. מדידה ושיפור


שדרגתם את עמוד הבית שלכם? אל תעמדו במקום. שימו לב לקודד את הלינקים השונים ולעקוב אחרי הביצועים שלהם (אחוז ההקלקות). בדקו את הביצועים לאחר תקופה ושפרו את האזורים הטעונים שיפור. שיפור עמוד בית בשיטת הקומות הוא קל ויעיל וכדאי לבצעו בצורה מדודה ומקצועית לאורך תקופה כדי להגיע לתוצאות האופטימליות.

שיהיה בהצלחה!

מעוניינים לשתף אותנו בדעתכם? אתם מוזמנים להגיב באמצעות פייסבוק. נשמח לתגובות!