4 פלטפורמות למעצבים ולעסקים שיעזרו לכם לתקשר עם הלקוחות שלכם

סינכרון עם הלקוח הוא אחד הדברים הכי חשובים בתהליך העבודה. בין אם אתם מעצבים המנסים להבין את הצרכים או הרצונות של הלקוח, או כל עסק אחר, מערכות B2B שיוצרות סביבת עבודה משותפת יעזרו לכם לגבש יחד כיוון מתאים לפרויקט, לקבל תשובות לשאלות שמתעוררות תוך כדי עבודה, חומרים שחיוניים לתהליך ואפילו יסייעו להצגת התוצר הסופי.

Business meeting

אספנו בשבילכם כמה דוגמאות למערכות שיכולות לעשות את העבודה:

 Trello

כלי לניהול משימות משותפות. המערכת ידועה בסביבת עבודה אינטואטיבית וצבעונית במיוחד, שיכולה לעזור לכם לתקשר עם אנשים איתם אתם עובדים, לחלק משימות ולעקוב אחרי הביצוע, להעלות תמונות וקטעי וידאו או סתם רעיונות לכיוון עבודה אפשרי. איך זה עובד? אתם יוצרים לוחות שהם מן יומן משודרג, מוסיפים את אנשי הקשר הרלוונטים לפרויקט, ומתחילים “להדביק” כרטיסיות על הלוח. הכרטיסיות יכולות להיות חלוקת משימות, קביעת פגישות, התייעצות או כל דבר אחר שעולה בדעתכם. אתם יכולים גם לבחור צבעים שונים לכרטיסיות, לפי נושא, דחיפות או אפילו תפקיד של איש הקשר.

Trello זמינה בגרסה וובית, אבל האפליקציה מוצלחת לא פחות.

DropBox

מהראשונים והמוצלחים בתחום שירותי אחסון ושיתוף הקבצים. הגירסה החינמית והבסיסית של דרופבוקס מגיעה עם נפח אחסון של 2 ג’יגה ואפשרות שיתוף תיקיות עם משתמשים אחרים בשירות. היתרון הגדול של הגרסה הבסיסית הוא שהיא חינמית, אבל אם תשתמשו בה כדי לשתף מידע בין מספר מחשבים, התהליך יהיה קצת מסורבל  – תצטרכו לשתף תיקיות, לקבל אישור, להעלות את הקבצים לתיקיות ולחכות שכולם יורידו אותם.  בנוסף, נפח האחסון קטן ולכן תאלצו להקפיד על מחיקת קבצים ישנים כדי לפנות מקום. השרות בתשלום שמציעה דרופבוקס, ה- Dropbox For Teams, מתאים יותר לעסקים קטנים ובינוניים וכולל נפח אחסון של 1,000 ג’יגה שיהיה זמין לחמישה משתמשים. השרות הזה לא ממש זול- 795 דולר בשנה, ואם תרצו להוסיף עוד משתמשים, תאלצו  להוסיף 125 דולר לכל משתמש, אבל תקבלו 200 ג’יגה נוספים.

עוד יתרונות של דרופבוקס בתשלום הם מרכזי חיוב, תמיכה טלפונית עבור המשתמשים, איחוד הקבצים לחשבון אחד, נפח אחסון גדול במיוחד, אפשרות לניהול החשבון (להוסיף או למחוק משתמשים) תמיכה בסלולריים וסנכרון מיידי של תיקיות משותפות.

 Muzli

המתכון הסודי של המעצבים. התוסף הישראלי המצליח והאהוב מאוד על מעצבים ומעצבי חווית משתמש, מציג השראות מגיפים מיוחדים, עיצובי לוגואים ואמנות ברשת והמשך בעדכונים על טרנדים חמים וחדשות בתחומי עיצוב חווית המשתמש וממשק משתמש. חוץ מלייפות לכם את מסך המחשב ולהעשיר לכם את היום, התוסף יכול גם לעזור מאוד למעצבים בהתקשרות עם לקוח שקשה לו להסביר מה הוא רוצה, או שממש קשה לו להחליט. שיטוט משותף במוזלי יכול לעזור לשניכם להתפקס, למצוא את הכיוון העיצובי הרצוי ולהחליט ביחד מה הכי נכון ומתאים לצרכים, ולא פחות חשוב- לתקציב.

 MockupEditor

כלי ליצירת מוקאפים, עיצובים ועוד. המערכת מתאימה את עצמה לסביבות עבודה שונות, על פי ההגדרות שלכם, ומאפשרת לכם להציג את המוקאפים שלכם בקלות. השימוש בה מתאים בעיקר לעיצוב דפי נחיתה לקמפיינים בפייסבוק או לעבודה על תמונות באתרי E-commerce. הפיצ’ר “פוסטר” למשל מאפשר ליצור דף בגודל שאתם מגדירים, ויוצר מעין מסגרת של תמונה שמשאירה אתכם בגבולות הגזרה המתאימים. בנוסף יש לכם אפשרויות מגוונות, אתם יכולים לבחור תבנית ולשחק איתה, להוסיף דימויים ודמויות ולעצב לכם עולם קטן. ה-Mockup נותן השראות וגם כלים נוספים לעיצוב.

לסיכום, יש היום עושר רב של פלטפורומות שיכולות לסייע לכם. אלו הן הפלטפורמות שאנחנו ממליצים לעסקים ולמעצבים לעבוד איתם, או סתם לקבל מהם השראות ולהסתייע בהם.