16 סיבות מדוע אנשים נוטשים את האתר שלך- חלק ב’

 

בהמשך לבלוג הקודם, נשאלה השאלה, מה אנחנו עושים לא נכון שכל כך מעט מבקרים באתר שלנו הופכים ללקוחות? כפי שכבר ציינו, המרת מבקרים באתר ללקוחות, היא תהליך לא פשוט בכלל. הפיכת מבקרים באתרים מקוונים מצריכה שילוב מיוחד באמת של מספר גורמים יחד. בבלוג הקודם הצגנו בפניכם 8 טעויות שאתם עלולים לעשות שמבריחות את המבקרים באתר מלהפוך ללקוחות שלכם. בבלוג הזה, נציג עוד 8 טעויות נוספות שבמידה ותשפרו אותן, תוכלו לראות איך מדד ההמרות שלכם נמצא בעליה. בהצלחה!

9) האתר שלך נטען לאט מאד.
מחקר של KISSmetrics קובע, כי זמן העלאה של אתר היא הכרחית, כאשר מדובר בכל נושא הניראות כלפי המשתמשים. הנה כמה סטטיסטיקות מהמחקר שלהם, שכדאי שתקחו לתשומת לבכם:

  • 47% מהמשתמשים מצפים שדף אינטרנט יטען במלואו בשתי שניות או פחות.
  • 40% מהמשתמשים נוטשים אתר שלוקח לו יותר משלוש שניות להיטען.

אם אתה דוחה את ייעול ביצועי האתר שלך, כדאי מאד שתשים אותו בראש הרשימה של הדברים שאתה צריך לעשות- כדי לשפר אחוזי המרה.  למד כיצד לשפר את זמן טעינה של דף כאן.

10) ההצעות שאתה מציע ללקוחות אינן רלוונטיות או לא אטרקטיביות מספיק.
יצירת הצעה משכנעת הוא דבר אחד, אבל האם היא רלוונטית לקהל היעד שלך- את זה בדקת? אם התשובה היא כן, האם בדקת שהיא אכן מושכת מבקרים וממירה אותם ללקוחות כי היא אטרקטיבית לקהל שלך?
במידה ואתה רואה תנועה של מבקרים שמגיעים לעמודי הנחיתה שלך או לאתר שלך אך נוטשים מבלי לממש את ההצעות שהצעתם- ככל הנראה, הם לא בדיוק מתחברים להצעה שחשבתם שתמשוך אותם ותביא לרכישה.
דפי נחיתה טובים כוללים קריאה לפעולה חזקה שעושה למשתמש חיים קלים והוא יודע מה הצד הבא שלו ומה מצופה ממנו. כשאתה ניגש לבנות עמודי נחיתה עליך ליצור תוכן משכנע שיגרום לקהל הרלוונטי להתעניין במותג שלך ואף לרכוש את המוצר כדי להתנסות. יש לשקול גם ביצוע a/b testing כדי לבדוק מה
עובד טוב יותר עם הקהל הספציפי שלך.

11) היתרונות של המוצר שלך – לא ברורים.
אם לא תשתף את התכונות המרכזיות של המוצר עם הלקוחות שלך באופן ברור וחד באתר או בעמוד נחיתה שלך- אתה לא באמת יכול להתעצבן מזה שהם לא מסיימים את המשפך, עד לכדי מכירה.
נקח למשל את המקרה הקלאסי של iPod של אפל. הנה שתי דרכים שונות שבהן יכלו להבליט את תכונותיו העיקריות:

איפודיםלקונים הראשונים של ה-iPod לא היה אכפת מכמה מקום יש במדדי ג’יגה או האם אלה יהיו קבצי MP3, אלא הרעיון שבו יוכלו לקחת איתם לכל מקום שרק ירצו 1000 שירים בכיס- הוא היה היתרון המנצח. חשוב לאבחן גם את רעיון יתרונות המוצר כשאתה ניגש לבחון את מדד ההמרה באתר שלך. זה מה שנקרא למכור יתרונות ולא פיצ’רים.

12) אתה אף פעם לא קורא לפעולה.
מחקר שהתבצע בנושא מגמות בקרב עסקים קטנים מצביע על כך ש-70% מאתרי האינטרנט B2B חסרי קריאה לפעולה, נכון לשנת 2013. לא מאמינים נכון? הם לא כשלו בגלל שהקריאה לפעולה שלהם נכתבה בצורה גרועה, אלא כשלו בכך שהם פשוט לא ביקשו מהמשתמשים לבצע מכירה.
הלקוחות שלך לא יבצעו פעולה אם לא תנחה אותם לעשות כן. בסופו של דבר כל דף מכירתי, בלוג, דף מוצר וכדומה- חייב שתהיה בו קריאה לפעולה, ועדיף שתהיה כמה שיותר משכנעת ורלוונטית.

13) התוכן או המוצרים שלך לא עומדים בהבטחות מדף הנחיתה שלך.
בפוסט בבלוג crazyegg, כתב קודי ריי מילר על החוויה שלו כשהוא מקיש www.nissan.com. בתיאוריה, אתם בטח חושבים שהקישור הזה ייקח אתכם לאתר של ניסן מוטורס, נכון? אך תתפלאו לגלות, שבמקום זאת, הקישור מוביל לאתר של חברה לחלקי מחשב המנוהל ע”י משפחה בשם “ניסן”.אם הייתי מחפש מידע על מכוניות ונוחת על אתר שכזה, היית נשאר שם? רוב הסיכויים שלא. ובכל זאת, זה בדיוק מה שקורה כשאתה יותר מידי מפזר הבטחות בעמוד הנחיתה שלך. הצופים שלך עשויים לחשוב שהם מצאו את הפיתרון המושלם לצרכיהם אך כשהם יגיעו לאתר שלך וימצאו מידע אחר ממה שציפו, הלחיצה הראשונה שיבצעו היא ככל הנראה על הכפתור “back”. והופ, איבדת אותם.
אל תבטיח הבטחות שווא או הבטחות שאתה לא מסוגל לקיים בעזרת המוצר שלך- בדרך שכזו אתה תפסיד קונים פוטנציאלים ותפגע כמובן במוניטין של האתר עצמו כאשר רבים ינטשו אותו.

 14) האתר שלך לא רספונסיבי (מותאם).
עדכון האלגוריתם של גוגל בכל הנוגע להתאמת מובייל כבר כאן- כך שאם האתר שלך אינו רספונסיבי ויראה רע במכשירים ניידים, כנראה שתרד בדירוג החיפוש האורגני באופן משמעותי.
מתקפת המובייל של גוגל היא לא הכל, על פי מחקר של Mobify נמצא, כי 30% מצרכני מובייל נוטשים אתרים שאינם מותאמים למובייל.

ביצוע טרנספורמציה לאתר מותאם למובייל יכול להיות באמת סרט רציני, אבל אתה לא יכול להרשות לעצמך להחמיץ את כל התנועה והמכירות שמגיעים מהנייד, בייחוד בימים כמו שלנו, שמיקומו של הנייד בחיינו רק עולה עם השנים. עצה שלנו, לימדו איך להפוך את אתר האינטרנט שלכם לאתר רספונסיבי. הבלוג הבא יכול לעזור לכם בנושא.

15) אינך משתמש בטכנולוגיית וורדפרס (מעקב יציאה).
זוכר את כל המבקרים שלחצו על כפתור “חזור” בכל הבלוג הזה? יש תקווה להחזיר את תשומת הלב שלהם אליך באמצעות טכנולוגיית וורדפרס שונות. אלה הם כלים העוקבים אחר תנועת עכבר של המבקר. אם נראה שהמבקר באתר עומד ללחוץ על כפתור “חזור” או “איקס” ליציאה מהאתר, המערכת מזהה ומציעה
לו הצעה שעשויה לשכנע אותו להישאר. חברה בינלאומית, המשתמשת בטכנולוגיה, הציעה להציג 10% קופון למבקרים שביקשו לצאת. התוצאה הייתה, שיפור יחסי ההמרה הכוללים שלה בכ-13% ו-2432 המרות שלבטח היו הולכות לאיבוד ללא המערכת שזיהתה רצון לצאת והקופון שהשאיר אותם בפנים.
חברות כמו Picreel מציעות טכנולוגית מעקבי יציאה שתעזורנה לך ללכוד מבקרים עוד לפני שהם עוזבים את האתר שלך.

16) האתר שלך נפרץ.
המחשבה שפרצו לאתר שלך בלי שאתה מודע לכך נחשב מעט מטורף, לא? אך לפי ג’יימס לין (פורבס), 30000 אתרים מוערכים ככאלה שנמצאים בסכנת פריצה, מידי יום. פעמים רבות אלו הן פריצות מתוחכמות, בה הפורצים מעלימים כל סימן מעיניו של בעל האתר. וגם אם פרצו לך- יש סיכוי שאתה לא יודע על זה. אם אין לך מספיק זמן להתעמק בקוד שלך כל יום, עליך לשקול תכנית ניטור כמו Sucuri על מנת שכל נורא אמון המשתמשים (באתרי מכירות בעיקר, שם המשתמש משאיר פרטים אישים רגישים) ימשיך להישמר לאורך זמן עם לקוחותייך.

 

במידה ותטפל בבעיות הללו באתר האינטרנט שלך, אתה אמור לראות רווחים וצמיחה משמעותית בביצועים של האתר בכל הנוגע להגדלת קהל הלקוחות. אלו הם אינם הגורמים היחידים שיכולים להשפיע על היכולת שלך לבצע יותר המרות ולהגדיל את קהל הלקוחות, אך הם גורמים מרכזיים מספיק כדי שאתה תרצה לשים אליהם לב. לא תמיד פגיעה ביחסי ההמרה תלויה רק בקופי או בטרגוט שגוי של קהל היעד.