13 דברים שאסור לך לעשות בעמוד הפייסבוק של העסק שלך.

כולם כבר יודעים שכדי ליצור מותג מנצח, עליך לבסס נוכחות בפייסבוק. כשמשתמש מחפש עסק בפייסבוק ומגלה שאין לו עמוד פייסבוק, זה יוצר אצלו את אותה התגובה כאשר הוא יחפש את העסק בגוגל ולא ימצא תוצאות חיפוש רלוונטיות על עסק זה כלל, שלא לדבר על אתר. זה כבר לא לגיטימי. אבל לאחר שיצרת עמוד עסקי בפייסבוק, בניית נוכחות ״נכונה״ זה עניין אחר לגמרי. באיזו תדירות צריך להעלות פוסטים? מתי אתה צריך להעלות אותם? למה התמונות שאתה מצרף ללינקים מפוקסלות ואיך אפשר לתקן אותם? האם אתה צריך להגיב למשתמשים עוינים או לטרולים וספאמרים?

רבות מהטעויות הנפוצות ביותר שעסקים יכולים לעשות בפייסבוק הם לגמרי ניתנות למניעה. כדי לעזור לכם להימנע מהמלכודות האלה ולפעול בצורה ״נכונה״ בעמוד העסקי שלכם, איגדנו את כל הטעויות הנפוצות שאתם יכולים לעשות בפייסבוק כדי שתוכלו להימנע מהן כבר עכשיו.

1) אל תצרו פרופיל במקום דף עסקי.
זה אולי נשמע לכם משהו מאד בסיסי- עסק צריך עמוד עסקי ולא פרופיל משתמש. אבל תהיו מופתעים כשתגלו שיש עדיין עסקים שעושים את הטעות הפתאלית הזו ופותחים פרופיל משתמש לעסק שלהם. לפני שנגיע לטיפים מתקדמים יותר, בואו נעשה יישור קו: פרופילי פייסבוק נועדו לאנשים (וחיות המחמד שלהם!) ואילו עמודי פייסבוק נועדו לעסקים.

2) אל תזניחו את הפיקוח והניטור של ההודעות או התגובות בדף שלכם.
לא משנה באיזה ענף העסק שלך, הפיקוח והניטור של ההודעות והתגובות בעמוד שלך חייב להיות על בסיס יומיומי (אם לא שעתי, תלוי בהיקף הפעילות). הייתרון של פייסבוק הוא לאפשר לך אינטראקציה עם הלקוחות שלך או עם קהל יעד פוטנציאלי שרק מחכה שתפנה אליו.
התעלמות מהערות ותגובות בעמוד זה כאילו אמרת ללקוחות או לקהל הפוטנציאלי שלך שם בחוץ ״לא באמת אכפת לי מה יש לכם לומר״. כדי להימנע מכך, היכנס להגדרות הפרסום על העמוד וודא שהן תואמות את העסק שלך ואת מי שאמור לנטר את העמוד. לדוגמא, ישנם כמה עסקים שמאפשרים למשתמשים לפרסם ולהגיב ללא ביקורת- וזאת בהנחה שיש להם מי שמטפל בעמוד ברמה יומיומית. אחרים, מעדיפים להפעיל את פונקציית ה״אישור״ כשהם בפועל מאשרים באופן ידני כל תגובה באופן ידני וחלק אפילו לא מאפשרים פרסום תגובות כלל.
למרות שהבחירה הזו לגמרי תלויה בך, אנחנו ממליצים לבצע תקשורת דו סטרית בעמוד הפייסבוק העסקי שלך ולא לפרסם את הקולות שלך בלבד. תן ללקוחות להשתתף בשיח- יש לכך ערך עצום עבורם. ברגע שקבעת את אופציות הפרסום הללו, הקפד לעקוב אחר התגובות מידי יום ולהגיב בעת הצורך.

3) אל תתעלמו מתגובות שליליות.
למה הלקוחות שלי מתלוננים עלי? אולי זהו טרול שמנסה לחבל באסטרטגיית השיווק והמיתוג שלי? אתה בפירוש לא יכול למנוע מאנשים אחרים לומר דברים על המותג שלך, לטוב ולרע. מה שאתה כן יכול לעשות הוא להגיב בכבוד ובאיפוק ולספק מידע מועיל לאותן התגובות. כשאתה מגיב על תגובות כגון אלה, לא רק מראה ללקוחות הפחות מרוצים שאתה מודאג מזה שהם לא מרוצים ורוצה לשפר את החוויה שלהם אלא מראה להם שאתה מעורב.

4) אל תשאירו את תיאורי ה-meta כפי שהם.
בעת הדבקת קישור לפוסט בפייסבוק, נתוני ה-meta של הלינק עצמו (התמונה ותיאור קצר של מה יש בתוך הלינק) מועתקים אוטומטית. אממה, זה לא אומר שאתה פשוט צריך ללחוץ על ״פרסם״ באופן מיידי. במקום זאת, אתה יכול לשנות את הנתונים (פייסבוק מאפשרת גם להחליף תמונה במידת הצורך) ולכתוב משהו קצת יותר מזמין.
זכור: פייסבוק כעת היא סוג של מנוע חיפוש, כך שאתה בהחלט יכול להוסיף לתיאור שלך מלל שכולל מילות חיפוש רלוונטיות.
כמו כן, בנוסף לעריכת התיאור, אתה יכול להסיר את כתובת האתר מתיבת התיאור, לפני שאתה מפרסם את הפוסט. מחיקת כתובת האתר תסייע להפחית את העומס החזותי של הפוסט ותשאיר את הפוסט ״נקי״.

5) אל תפרסמו ״סתם״ תמונות.
בעבר, התמונות שלטו מאד בכל הנוגע לניוז פיד. אבל, כאמור, הדברים השתנו. לתמונות בפייסבוק כיום, יש את התפוצה האורגנית הגרועה ביותר מכל סוגי הפוסטים השונים. פוסטים שכוללים וידאו עומדים בראש התפוצה האורגנית, הודות לאסטרטגיית הפייסבוק ששינתה את החוקים. הודות לבלוג השיווק Hubspot שבדק ומצא, נראה כי הפוסטים שמקבלים הכי הרבה תהודה אורגנית הם פוסטים של וידאו ופוסטים של לינק שכוללים את תצוגת התמונה הגדולה ביותר (484×252 px).
במקום להיצמד לאחד או לשני סוגי תכנים, התחילו להתנסות קצת. פייסבוק הוא מקום שבו אתם יכולים לבחון כל העת מה עובד עבור המותג הספציפי שלכם. למשל, צרפו תמונות אותנטיות של הצוות שלכם מכנסים והרשו לאנשים לתייג את עצמם בפוסט הזה.
גלו מה באמת עובד עבור העסק שלך באמצעות הקהלים שעוקבים אחריכם בפייסבוק ותזכרו שהקהלים שלכם משתנים כל העת- אז חשוב שתבחנו את זה בצורה קונסיסטנטית. .

6) אל תעלו פוסטים ארוכים מידי.
בדיקה של אורך פוסט היא בהחלט דרך טובה מאד כדי למדוד מה הקהל שלך אוהב. האורך האופטימלי של פוסטים בפייסבוק על הניוז פיד של הלקוחות ישתנה מעסק לעסק. עבור חלק מהעסקים, פוסטים ארוכים יותר ואינפורמטיביים יספקו ביצועים טובים יותר. עבור אחרים, כמו BuzzFeed למשל, פוסטים קצרים יעבדו בצורה מושלמת.
חשוב מאד להתנסות כדי לבדוק את הריאקציות של הקהל שלך ולמה הוא מגיב בצורה הטובה ביותר. אנחנו אומרים- בדקו גם נתונים סביב מותגים דומים לכם. ג׳ף בולס, למשל, מצא, כי פוסטים של מותגים קמעוניים שכללו פחות מ-80 תווים קיבלו אחוזי מעורבות גבוהים יותר מאשר פוסטים ארוכים ומייגעים. פוסטים תמציתיים במיוחד (שלא עולים על 40 תווים) יצרו את אחוזי המעורבות הגבוהים ביותר.

7) אל תפרסמו תמונות בכל גודל שהוא.
תמונות מפוקסלות, עמוסות בפרטים או כאלה שהטקסט בהם קשה לקריאה לא רק יתסכלו את המשתמשים אלא יתנו לך מוניטין רע, בעולם הוירטואלי ובכלל.
פייסבוק מגדיר, ולא בכדי, את ממדי התמונה הספציפיים לתמונות פרופיל ותמונות קאבר אלא שיש ממדי תמונה אידיאלים גם לתמונות שאתה מפרסם בפיד של העסק שלך, כאלה שאתה יכול להשתמש בהם במודעות ממומנות וכדומה.  כדי לעזור לך להיות בקיא בגדלי התמונה לכל פיצ׳ר ספציפי, העף מבט בתמונה הבאה:
facebook image size

קרדיט: Digital Information World

8) אל תפרסמו כותרות מפתות שמובילות לעמודים לא קשורים.
כשאתה מקשר לאתר בפוסטים שלך, פייסבוק עכשיו מתחילה לחשב כמה זמן אנשים בילו בעמוד הזה על מנת למדוד את השימושיות של התוכן שפרסמת ואת העניין של הלקוחות בו. מה המשמעות? אל תפרסמו כותרות שמובילות לעמודים שתוכנם אינו קשור לכותרת שפרסמתם.
במאמץ לבחון איזה תוכן המשתמשים שלכם מעדיפים לראות בניוז פיד שלהם, פייסבוק ערכו מחקר וחשפו שב-80% מהמקרים אנשים מעדיפים כותרות שעוזרות להם להחליט האם הם יתעניינו בתוכן המלא לפני שהם מקליקים עליו.
אז אם אתה מעוניין באמת לענות על הצרכים של הלקוחות שלך בכל הנוגע לתוכן בעל ערך עבורם, רצוי שתשקול קישורים שמובילים לבלוגים אינפורמטיביים הנושאים כותרות מהיימנות. לא אמרנו שהן לא יכולות להיות מושכות, אבל רצוי שהן ידברו את התוכן המלא. כאשר הכותרת מגדירה את הציפייה של הלקוח בצורה נכונה, יותר קל לו לראות את הערך שאתה מציג בתור מותג וללחוץ על התוכן כדי לקרוא את המאמר.

9) אל תחשבו שאתם צריכים לפרסם תכנים רק במהלך שעות העבודה של המשתמשים.
מחקר של TrackMaven מצא, כי פוסטים שפורסמו לאחר שעות העבודה (בין 17:00 ל-01:00 בלילה) קיבלו 11% יותר אינטראקציות ממשתמשים מאשר אלו שפורסמו במהלך היום (בין השעות 08:00-17:00). מה לגבי סופי שבוע? השאלה שכל לקוח שואל. המחקר מצא, כי פוסטים שפורסמו בימי ראשון (היום החופשי של האמריקאים) היו 25% יותר לייקים, מעורבות ותגובות מהודעות שפורסמו בימי רביעי למשל. וכל זאת, למרות שפחות מ-18% מכלל הפוסטים שהמחקר בדק פורסמו בסופי שבוע.
המסקנה פה היא לפרסם את הפוסטים שלכם בזמנים שונים; כולל ערבים, לילות ואפילו סופי שבוע. כאשר יש לכם עסק עם קהל בינלאומי, האוהדים, שמגיעים ממקומות שונים, יהיו מעורבים בצורות שונות כשתפרסמו פוסטים בזמנים שונים. על כן, עליכם לבדוק מה עובד טוב עבור העסק שלכם באופן אינדיווידואלי.

10) אל תפרסמו לעתים קרובות מדי (אבל פרסמו באופן קבוע)
כן, כדי לשמור על הקהל של העסק שלך, אתה חייב לכתוב באופן קבוע ולהראות להם שאתה קיים.  עם זאת, מה שאתה לא רוצה הוא להציף אותם במליון פוסטים- מה שיגרור, ככל הנראה, unlike אחד יותר מידי. לאחרונה פורסם מחקר בבלוג Hubspot שבדק את התדירות שבה עסקים צריכים לפרסם בפייסבוק. המחקר כלל מדדי תדירות פרסום של עסקים בתעשיה וגודל החברה שהתבסס על נתוני פייסבוק מ-13,500 הלקוחות של הבלוג.
במחקר נמצא, כי חברות שנמצאו בררניות לגבי מה שהם מפרסמות- כלומר, לוקחות את הזמן כדי לעצב בצורה מושלמת מספר קטן יותר של פוסטים לפייסבוק באיכות גבוהה במקום הרבה פוסטים בתדירות קבועה- נכלו כישלון ברמת הביצועים של אותם פוסטים. מסקנה: אל תהיו בררניים מידי. אם יש לכם פוסטים טובים, עשו את המיטב כדי להעלות אותם בצורה הטובה ביותר, אך אל תשכחו שמי שלא שם (בפייסבוק) בתדירות קבועה, לא קיים.

11) אל תשכחו להשתמש במודעות מטורגטות.
כתוצאה מהירידה המשמעותית של תהודה אורגנית בפייסבוק, רבים מהעסקים פונים לפרסום מודעות ממומנות כדי ללכוד את תשומת לב הקהל שמתאים לעסק שלהם יותר. עם הפרסום הממומן של פייסבוק, אתה יכול למקד ״ולצבוע״ אנשים שביקרו באתר שלך, אנשים שמשתמשים באפליקציה שלך או שנרשמו למאגר הניוזלטרים. אתה יכול למקד את מסעות הפרסום שלך לקהלים דומים (look alike audience) או להגדיר במטרות הקמפיין שבמקום הרשמות אתה מעוניין ביותר לייקים לעמוד שלך.
כמו כן, אתה לא באמת יכול לצפות שאם תזרוק כסף על המודעות של פייסבוק הכל באמת יעבוד. המודעות יעבדו רק אם תשכיל להיות חכם- מה שאומר שאתה צריך להתכונן לבצע ניסויים ולתכנן תכנית פרסום רחבה כדי לבדוק מה באמת עובד.  אז איפה כדאי להתחיל? תוכל לקרוא בשקיקה בלוגים גם מהארץ וגם מחו״ל שמפרסמים תוצאות קמפיינים טובות מהם תוכל ללמוד ולהשכיל על פרסום ושיווק העסק שלך. במידה ואתה רוצה לראות דוגמאות חיות של קמפיינים פרסומיים שבאמת עבדו, אתה יכול לקרוא את הבלוג הזה. 

12) אל תשכחו מאיזה חשבון פרסום אתם מפרסמים.
עדכוני פייסבוק בניוז פיד נראים אותו הדבר בין אם אתה מחובר מהחשבון האישי שלך או מחשבון החברה שלך- מה שהופך את הכל לקל מידי עבור מנהלי עמודים וקורים מקרים בהם הם שוכחים שהם מפרסמים פוסטים או מגיבים ללקוחות, מהחשבון האישי שלהם. מצבים הפוכים יכולים להתרחש גם כן: כשאתה כל היום עובד מחשבון העסק, אתה עלול לראות דברים בפיד שלך ולהגיב בשם העסק. מה שעלול ליצור בעיות רבות. עם זאת, אין אפשרות להתווכח עם זה שטעויות קורות לפעמים. אך רצוי שתהיו זהירים בנושא. לעיתים אלה טעויות בלתי מזיקות אך במקרים מסוימים תצטרכו להתגבר על תקלה מסוימת כגון זו ולהסביר את המהלך.

13) אל תפתחו חשבונות פייסבוק מרובים.
העצה האחרונה בסדרה שלנו חלה הן על הפעילות האישית שלך והן על הפעילות המקצועית שלך בפייסבוק.
בפן האישי, יש שתי סיבות לכך שלא הייתם רוצים שיהיו לכם מספר חשבונות. הסיבה העיקרית היא שפייסבוק לא מאפשר למשתמשים שני חשבונות אישיים – זה נגד תנאי השירות שלהם. אז אם הם יגלו שיש לך שני חשבונות אישיים זהים, הם יסגרו. את שניהם.
אבל, גם אם זה לא היה נגד התנאים של פייסבוק, לנהל שני חשבונות אישיים יכול להיות כאב ראש גדול מאד. נתחיל בזה שכדי לנהל שני חשבונות אתה צריך מספיק תכנים כדי לבסס את הנוכחות שלך. יש כאלה שמעוניינים בשני חשבונות כדי שיוכלו להפריד בין החיים העסקיים לפרטיים; חשבון אחד בו יוכלו ליצור חברויות עסקיות וחשבון פרטי בו ינהלו את חיהם הפרטיים. במקום לסבך את העניינים- פשוט תתחילו להיות בקיאים בהגדרות של פייסבוק. השתמשו באופציה של הגדרת מעגלי חברים ובפרסום פוסט שלא תרצו שהקבוצה ה״עסקית״ תראה- תוכלו להשמיט אותה מצפיה בפוסט.

בצד המקצועי אין הגבלות כגון אלה מבחינת פייסבוק. אתה יכול ליצור כמויות אינסופיות של עמודים עבור העסק שלך. אבל האם אתה באמת צריך את זה? עבור מרבית העסקים אנחנו לא ממליצים על זה. יש לך כל כך הרבה זמן ביום להקדיש לפייסבוק- אז למה שלא תפיץ את עצמך באפיק שיווקי אחד? בו תוכל להתרכז ואותו לטפח? בנוסף, ישנן כל כך הרבה אפשרויות עבור העסק שלך. ראשית, אתה יכול לנצל את אופציות המיקוד של פייסבוק- כלומר, אתה לא צריך לשלם כדי לפרסם עדכונים למגזרים מסוימים בתוך קהל היעד שלך. אז במקום ליצור דף מיוחד לקהל הלקוחות האמריקאים שלך, אתה פשוט יכול לכתוב תוכן מותאם לקהל זה ולהציג אותו רק להם.  בקיצור: אל תקפוץ מעל הפופיק. שמור על פשטות. אל תיצור יותר חשבונות ודפים ממה שאתה צריך.