10 אלמנטים שחייבים להופיע בדף הבית שלכם

ממש כמו חלון הראווה של החנות שלנו או השילוט של העסק שלנו, כך גם עמוד הבית באתר האינטרנט אותו אנחנו מציגים לגולשים הוא הדבר הראשון שאותו חלק גדול מן הלקוחות הפוטנציאלים רואים (אלא אם כן הם נכנסים לאחד העמודים הפנימיים דרך אתר אחר ברשת או גוגל). לכן, עמוד הבית חייב להיות כמה שיותר אפקטיבי על מנת שהגולש יבצע את הפעולה שחשובה לנו כמו הזמנת מוצר, שליחת פנייה או יצירת קשר טלפוני. בשביל שזה יקרה, ישנם כמה אלמנטים שחייבים להיות בו.

הקדמה: מי אתם?

הגולש צריך להבין לא רק מי אתם ומה אתם יכולים להציע לו, אלא גם למה הוא צריך לבחור דווקא בכם. לכן, צרו פסקת פתיחה שתתמקד בדיוק בזה, לא ארוכה מדי וגם לא קצרה מדי. הפסקה הזו עדיין יכולה לכלול את מילות המפתח שחשובות לכם בשביל גוגל, אבל היא גם צריכה להיות ברורה ונהירה.

חיבור לרשתות חברתיות

בין אם אתם מעדיפים תיבת לייקים, קישורים לפרופילים חברתיים או סתם כפתורי שיתוף, שימו אותם במקום מספיק בולט, אבל בלי לפגוע בעיצוב הכללי של האתר. אם יש לכם פרופילים ישנים שאתם כבר לא מעדכנים, עדיף לא לשים קישור כלל, זכרו שרוב הגולשים בארץ מסתפקים בפייסבוק ובלינקדין (בכל מה שקשור לעסקים לפחות). אגב, כפתורי לייקים לעמודים ספציפיים בתוך האתר בדרך כלל לא עושים הרבה, הם בסך הכול סופרים לייקים ולא יופיעו באוסף החדשות של העוקבים, אלא אם מישהו יתעקש ויסתכל על ציר הזמן בתוך הפרופיל האישי שלהם. אם אתם כבר רוצים להפוך את העמודים למושכים יותר, תנו לגולשים לדרג אותם או ספרו את מספר הצפיות.

תפריט בעמוד הבית

למרות שהתפריט בעמוד הבית הוא בדרך כלל תפריט קבוע ומשותף לכל האתר, אתם עדיין צריכים להקדיש לו תשומת לב מיוחדת מתוך הנחה שמי שמשתמש בו מעולם לא ניווט באתר קודם לכן: כל פריט בתפריט חייב להיות ברור וחד משמעי, כך שהגולש לא יצטרך לנחש לאן בדיוק הוא נכנס. כך למשל זה נראה בעמוד הבית של רילקומרס: real site

זכויות יוצרים: realcommerce

איך ליצור אתכם קשר?

טפסי יצירת קשר שיושבים בעמודים נפרדים הם לפעמיים בדיוק מה שאתם צריכים, אבל לא תמיד זה מספיק: עמוד הבית שלכם צריך לכלול קישור לעמוד הזה, או לפחות מספר טלפון. גם כתובת היא מאוד חשובה במידה והיא רלוונטית: אנשים נותנים אמון באתרים ועסקים שמקושרים למקום פיזי: אתר שאין לו שיוך פיזי יכול להיתפס כאתר שרק נועד לקחת מהגולש את הפרטים ולהעביר אותם לחברה אחרת. כמובן שאם אתם לא רוצים להיות בטלפון כל היום, רצוי לתת רק את המספר במשרד, וגם לא יזיק לציין את שעות הפעילות.

אל תחביאו את הבלוג

בהנחה שהבלוג שלכם באמת נותן ערך מוסף לגולש והוא לא רק שם קוד למאמרים לצרכי קידום אתרים, חשוב מאוד שיהיה אפשר להגיע אליו בקלות כבר מעמוד הבית, ותתפלאו כמה אתרים מצליחים להחביא אותו ממש טוב בחלק התחתון של האתר או באחד התפריטים הפחות בולטים.

המלצות

המלצות (באנגלית הביטוי המקובל יותר הוא Testimonies, עדויות) הן כלי שיווקי מאוד אפקטיבי, במיוחד כשהן מפורטות ומגיעות מאנשים בעלי מוניטין בתחום שלכם. מצד שני, הן בדרך כלל תופסות הרבה מקום ועשויות להצניע דברים אחרים שחשוב לכם שישימו לב אליהם. הפתרון לכך יכול להיות פס נגלל (סקרולר) או קישור לעמוד המלצות נפרד. אם אתם משתמשים במכתבים סרוקים או צילומי מסך, שימו לב שהם באיכות הכי גבוהה שיש ושאפשר לפענח את כתב היד. YNET

סרטונים

לא צריך להסביר מדוע סרטוני וידאו הם אחד המדיומים היותר פופולאריים כיום באינטרנט, ועדיין, לא מספיק אתרים משתמשים בהם בעמוד הבית שלהם. אם לעסק שלכם חשוב להציג את עצמו כמו במקרים של נותני שירותים או בעלי מקצועות חופשיים אחרים (עורכי דין), צילום וידאו יכול להקפיץ את הפניות אליכם בעשרות אחוזים. גם שירותים מקוונים יכולים להרוויח מסרטונים באמצעות סרטוני הסבר. בחו”ל זה כבר מאוד נפוץ, בארץ פחות… אגב, לפעמיים הסרטונים נמצאים במקומות ממש לא צפויים. למשל, סביר להניח שמעולם לא חשבתם שתיקון אספלט יכול להיראות ככה. וזה המקום לציין שהסרטון לא חייב להיות בסגנון הקלאסי של לחץ והפעל, אלא הוא יכול להיות מוצג בשכבה אחורית.

תמונות מקוריות

כמה פעמיים יצא לכם להיכנס לאתר מרשים, אבל לגלות שהתמונה בעמוד  הבית שלו עושה לכם פלשבק לאתר אחר לגמרי? זוהי בדיוק הסיבה שכדאי להשתמש בתמונות שצילמתם בעצמכם או תמונות מקטלוג שכבר הפקתם בכל מקרה. גם כאן מפתיע עד כמה זה פשוט, אבל עסקים רבים עדיין לא עושים זאת…

קטלוג וירטואלי

ואם כבר דיברנו על קטלוג, בהחלט אפשר ליצור קטלוג וירטואלי בעמוד הבית שלכם בנוסף לתפריט עליון. הקטלוג בדרך כלל יכלול מספר קוביות עם תיאור קצר של כל שירות, או שכל שהשירותים ישבו מתחת לשני על מנת שיהיה מקום גם לתמונה וגם לטקסט (כמו בעמוד הבית של רילקומרס).

תו איכות

תו איכות (Badge) נותן לעסק שלכם עוד דרגה אחת של אמון. לדוגמה, אם יש לכם עסק בתחום הקידום הממומן (PPC) ועברתם הכשרה על ידי גוגל, חשוב מאוד לצרף את התו לעמוד הבית עם קישור לתכנית או המוסד שמעניק את התו (צאו מנקודת הנחה שהגולש הממוצע לא שולט בז’רגון המקצועי). אם יש לכם תו תקן כמו בתחומי ההסעדה או מכירת מוצרים שצריכים לעמוד בתו תקן של מכון הייבוא, חשוב לשים גם אותם, אפילו אם מבחינה שיווקית יש להם אפקט פחות מורגש.   google-partner

זכויות יוצרים: google partner

מה חשוב לכם להשיג?

לבסוף, חשבו מה הכי חשוב לכם להשיג מן הגולש כפי שהסברנו בתחילה. לפעמים זה יכול להיות מאתגר. לדוגמה, אם אתם מציעים מספר שירותים בתחום הפיננסי, יהיה זה רעיון טוב להציג בעמוד הבית טופס יצירת קשר אחד שבו הגולש יכול לבחור מבין מספר אפשרויות. לעומת זאת, אם אתם חברת סלולר, סביר להניח שהכי חשוב לכם לגייס לקוחות חדשים אפילו אם אתם מציעים גם שירותי ערך מוסף כמו מכירת טלפונים. במקרה הזה אפשר לפצל את עמוד הבית ללקוחות עסקיים ופרטיים במקום ליצור שני עמודי בית נפרדים.