תקשיבו לגוגל: הגיע הזמן להתאים את האתר שלכם למובייל

בימים אלה ממש גוגל מעדכנת פעם נוספת את האלגוריתם שלה כך שאתרים המותאמים למובייל יקודמו עוד יותר בתוצאות החיפוש ואתרים לא מותאמים ימשיכו לרדת בדרוג.

ההודעה של גוגל ממשיכה את המגמה הקודמת שלה וגם להודעה זו תהיה השפעה דרמטית על מיליוני עסקים ברחבי העולם, אבל השינוי לא מתחיל בגוגל. המשתמשים הם ששינו את הרגלי צריכת התוכן שלהם דרמטית ובשנים האחרונות מחקרים מצביעים על מגמה חד משמעית- רוב הזמן של משתמשים במרחב הדיגיטלי מוקדש למובייל ולאפליקציות. אם בעבר האתר שלכם במובייל היה מעיין הפנייה לאתר הווב, היום אפשר להגיד שהמגמה כמעט הפוכה.

עיצוב למסכים

 

אם עוד לא התאמתם את עיצוב האתר שלכם למובייל, זה הזמן הנכון לעשות זאת.  יש כמה דרכים לעשות את ההתאמה למובייל: עיצוב רספונסיבי, אתר נפרד למובייל או אפליקציה המיועדת למובייל. איך בוחרים ביניהן? ערכנו בשבילכם סקירה של שלוש הדרכים, היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן כדי שתשקלו מה טוב עבור העסק והאתר שלכם.

עיצוב רספונסיבי

עיצוב רספונסיבי הוא למעשה אתר אחד בעל אותו URL לכל סוגי הפלטפורמות- דסקטופ, טבלט או מובייל. העיצוב הזה מתאים את עצמו למידות השונות בכל פלטפורמה, מה שאומר שלא מעצבים בנפרד דף לאתר ווב ודף למובייל, אלא שכל תהליך העיצוב לוקח בחשבון מראש את הגדלים השונים של המסכים ומותאם אליהם.

התחזוקה של אתר רספונסיבי היא קלה וזולה יותר משתי האופציות האחרות, מכיוון שכל שינוי שתעשו יתעדכן בכל הפלטפורמות. לא תצטרכו לשלם בנפרד לקידום או ל- SEO במובייל כי התוכן הוא אותו תוכן הזמין למשתמשים גם במובייל וגם בדסקטופ.

אחת הבעיות בעיצוב הרספונסיבי היא שדפים גדולים שמתאימים לווב עלולים לעלות באיטיות במובייל ולכן עניין זה דורש מחשבה בעיצוב לכתחילה, על מנת לא לפגוע במשתמשי המובייל.

הטכנולוגיה של אתרים רספונסיביים היא חדשה יחסית, לכן עלולה לא להתאים למכשירים ישנים; במקרה כזה ייקח לאתר שלכם זמן רב לעלות, ואילו לעלות בצורה חלקית.

מלבד זאת, חווית המשתמש בעיצוב רספונסיבי לא מותאמת ספציפית לפלטפורמות השונות, לכן גם אם אתר אחד לכל הפלטפורמות עשוי להיות נוח עבורכם, הוא עשוי להיות פחות נוח עבור המשתמשים. הצרכים של הגולשים בווב ובמובייל יכולים להיות שונים מאוד, יכול להיות למשל שמי שנכנס לאתר במובייל מעוניין בעדכון מאוד ספציפי אך כאשר אותו משתמש יכנס לווב הוא יצפה לתוכן יותר מגוון או ליותר מידע כללי על המוצר או החברה.

מאפיינים, מעצבים וגם גוגל אוהבים עיצוב רספונסיבי, אבל זה לא אומר שזו הדרך הטובה ביותר ליצירת אתר מותאם למובייל. אם למשל אתם לא מעוניינים להציג בדיוק את אותו המוצר בווב ובמובייל, לא כדאי לכם לבחור בעיצוב הזה.

אתר נפרד למובייל

הקמת אתר נפרד למובייל מאפשרת לכם ליצור תוכן ספציפי ומבודל למוביילעם כתובות URL נפרדות וכך להתאים את חווית המשתמש לעולם הסלולרי. יתרון נוסף הוא שהאתר יעלה בצורה מהירה וקלה יותר באשר באתר רספונסיבי. החיסרון העיקרי של בחירה באתר נפרד הן העלויות. הקמת האתר תעלה  לכם קצת יותר מהקמת אתר רספונסיבי וגם ה- SEO וניהול האתר יעשו בנפרד מאתר הווב ויהוו הוצאה נוספת.

כמו כן, יכול להיות שהאתר לא יתאים לכל סוגי המובייל ולכל המסכים השונים, אבל תוכלו לשלב אלמנטים רספונסיביים גם כשאתם מעצבים באופן נפרד למובייל וכך להתאים את האתר שלכם לכמה שיותר מסכים.  עיצוב לטאבלט דורש מחשבה אחרת מעיצוב לסמארטפון וגם הסמארטפונים נבדלים אחד מהשני. חווית המשתמש בטאבלט ובמובייל תשתפר פלאים אבל השאלה הרלוונטית היא מי קהל היעד שלכם? במי אתם רוצים להשקיע את המירב? פתרון אפשרי לבעיית המסכים הנבדלים היא שילוב של אלמנטים רספונסיבים באתר המובייל כך שהדפים יתאימו את עצמם למסכים השונים.

כמו כן אל תשכחו להפנות את גוגל לתוכן המקורי וכך לא “להיענש” על כך שיש לכם תוכן כפול.

אפליקציה למובייל

המוצר הבולט ביותר בעולם המובייל הן האפליקציות, ומה יכול להיות מותאם יותר למובייל מאשר פיתוח אפליקציה מקורית? אך לאפליקציה יש כמה חסרונות בולטים- היא לא נותנת לכם מענה בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש (יש אפשרות לפיתוח אפליקציה שמותאמת לגוגל, אבל מדובר בפיתוח יקר מאוד נכון לעכשיו), היא צריכה להתאים למערכות הפעלה שונות עם צרכים וחוקים שונים וכדי להשתמש בה צריך להוריד אותה מחנות אפליקציות ולהתקין אותה במכשיר. לבסוף, כמובן שמדובר בהשקעה גדולה הרבה יותר מזו של הקמת אתר.

היתרון העיקרי של אפליקציה היא האפשרות להשתמש בפונקציות של המובייל שכמובן לא קיימות בדסקטופ כמו מצלמה, חיוג במקשר אחד , נתוני GPS ועוד וכך לפתוח בפניכם עולם שלם דרכו אתם יכולים לשדרג את החוויה של הלקוחות ולהציע שירותים או מוצרים שונים.

אז באיזו דרך לבחור?

הדרך הטובה ביותר היא זו המתאימה ביותר לצרכים שלכם ומעניקה את החווית המשתמש האופטימאלית למשתמשים. כדי לקבל החלטה נכונה, כדאי להתייעץ עם מומחים ולהציג בפניהם את כל הנתונים האפשריים כדי שיכירו את העסק שלכם, את קהל היעד שלכם ואת הצרכים שלכם.

לא משנה איזו החלטה תקבלו, חשוב שתעלו במהירות על רכבת המובייל הדוהרת ולא תישארו מאחור. אף עסק, גם לא החזק והמבוסס ביותר, לא יכול להרשות לעצמו לוותר על כמות עצומה כזו של לקוחות רק בגלל שהם החליטו לעבור למסך קצת יותר קטן.