תקציבי שיווק דיגיטלים יגדלו ב 17% ב 2015, לפי הדוח האחרון של גרטנר

גרטנר מצאו שארגונים מתכננים להגדיל את תקציבי השיווק הדיגיטלי שלהם ב 17% לקראת שנת 2015. יותר מחצי מהחברות אמרו שיגדילו את תקציבי השיווק הדיגיטלי שלהם ב 17%, עם דגשים על טכנולוגיה שתומכת בחוויית הלקוח שלהם.

ברוב החברות, כך עולה מהדוח, יש תקציב נפרד לשיווק דיגיטלי, שהוא כרבע מהתקציב השיווק הכולל. שני שליש מהחברות מתכננות להגדיל את תקציב השיווק הדיגיטלי בשנה הבא על ידי השקעה מחדש של תקציבי שיווק שכרגע מיועדים לערוצים אחרים.

בכל מקרה, ניתן להבין מתוך המסקנות והממצאים של הדוח, הקו בין שיווק הדיגיטלי והשיווק מסורתי ממשיך להיטשטש. מנהלי שיווק מנהלים כיום, וכמובן גם בעתיד, שילוב יותר מאוזן של שיווק דיגיטלי ומסורתי, מאשר שנים קודמות אשר התאפיינו בחלוקה הרבה יותר מוגדרת בין עבודה אופליין ועבודה אונליין. כמוכן, בגלל שיפור החוויה הדיגיטלית של לקוחות הארגונים, והאפשרויות של קנייה עצמית ומקוונת שקיימות היום, ישנה הפחתה בתקציבי המכירות שתוכננו סביב מודלים פיזיים, ישנים יותר, של מכירות מול הלקוח.

בנוסף, ההשקעה בטיפול בחוויית המשתמש, וחווית הלקוח, יגדלו לקראת השנה הבאה. מאחר ולפי הדוח אחד האתגרים הגדולים שניצבים בפני ארגונים כיום הוא חיבור יותר טוב עם הלקוח, בטח שמול התחרות הגוברת בכל התחומים, 18% מהתקציב השיווק הדיגיטלי הושקע בשיפור נושא זה בשנת 2014, והאחוזים צפויים לעלות ב 2015.

לפי ג’ייק סורופמן, מנהל מחקר בגרטנר, “סכום תקציב הוצאות השיווק שהוצא על חוויית הלקוח בשנת 2014 הוא עקבי להפליא בכל סקרי המפתח הדמוגרפיים, עם ממוצע של 18 אחוזים. הסקר גם מצא כי ההשקעה הגבוהה ביותר בטכנולוגיה שיווקית בשנת 2014 היא בחוויית הלקוח. חוויית הלקוח נחשב גם על ידי חברות רבות להיות פרויקט החדשנות העליון, כשהוא מדיח חדשנות מוצר מהמקום הראשון.”