פרסום באינסטגרם: כבר לא אוטופיה

אינסטגרם הודיעה כי בקרוב ניתן יהיה לפרסם עסקים דרך מודעות בין התמונות שמשתמשים מעלים לרשת החברתית. המפרסמים יוכלו למקד מודעות ל-300 מליון המשתמשים באפליקציה לפי תחומי עניין, גיל, מגדר ומאפיינים נוספים- בדיוק כמו בפייסבוק. הרשת שרכשה את אינסטגרם ב-2012. למי שלא זוכר.

מאז שהשיקה הרשת החברתית, אינסטגרם, את פיצ׳ר הפרסום שלה לפני שנה וחצי, הפכה הרשת למוקד עליה לרגל עבור בעלי עסק ומפרסמים. רובם, רצו להכין את השטח לפני שיושק הפיצ׳ר באופן רשמי, בעזרתו יוכלו לקדם את המוצרים שלהם בצורה ויזואלית רחבה יותר ולהגיע לעוד לקוחות.

התהליך היה לא פשוט. תחילה, הגבילה הרשת את שיטת הפרסום לשמונה מדינות בלבד כחלק מניסוי וראתה שרבים מסוכנויות הפרסום והמשווקים נוטים לאמץ את השיטה על מנת להשיג את יעדי המיתוג שלהם. אינסטגרם עבדה קשה מאד והתמקדה בבניית חווית משתמש איכותית ייעודית לעסקים ולמשתמשים הפרטיים כאחד תוך שימת דגש על מה שלמדו בניסוי וכן לקחה בחשבון פידבקים מהשותפים העסקיים שלה ומשתמשי הקצה.

לפני כחודש הכריזה אינסטגרם בקול גדול שהיא משיקה את המודעות האינסטגרמיות לעסקים מכל הסוגים והגדלים. ההרשאות לפרסום יינתנו בהדרגה ועד סוף השנה, עדכנו בכירים ברשת, שכולנו נוכל לפרסם מודעות אינסטגרמיות כדת משה וישראל.

כעת, יש היצע לא רק בכלל של אפשרויות פרסום ברשת, שהתחילה כרשת לחובבי צילום. המודעות השונות שמוצעות ללקוחות המפרסמים, עשויות להגדיל את ההשפעה של המותגים בקרב קהלים פוטנציאליים. מודעות התמונה, מודעות הוידאו ואף מודעות הקרוסלה (שהושקו בשלב מקביל גם ברשת האם- פייסבוק) מאפשרות למותגים לספר סיפור עמוק יותר ולספק למפרסמים את האופציה לשלב קישורים במודעות כדי ללמוד ולמדוד את תוצאותיהם.

 

אינסטגרם בשירות הקהילה, לכאורה
המפרסמים כיום, נמדדים על תוצאות עסקיות שהם מגדירים טרם העלאת הקמפיין. אינסטגרם טוענת כי היא תמשיך לשפר את המודעות שלה על מנת שהן ישרתו את הלקוחות העסקיים לכל מטרה שהיא. הטענה הרווחת שלצד הסיוע למפרסמים להגיע לקהלים הפוטנציאליים, המודעות יסייעו גם ללקוחות עצמם ללמוד על מוצר או שירות מסוים ולאחר מכן לנקוט בפעולה ישירה כמו להירשם לאתר, לרכוש את המוצר או להוריד את האפליקציה.  אינסטגרם תתחיל בניסוי לבדוק את המטרות הללו כבר ברבעון הקרוב.

 

פוסטים יותר רלוונטיים באמצעות מיקוד משופר

אנשים נכנסים לאינסטגרם כדי לעקוב אחר התשוקות שלהם. מהמקום שאליו הם רוצים לנסוע, לחולצה או השמלה אותה היא חושקת ללבוש הערב ועד למכוניות ואירועי פנאי ובידור. אנשים רוצים לראות מודעות שמשקפות את הדברים שמעניינים אותם. יש שיגידו שהמיקוד הפרסונאלי של אינסטגרם ושינוי מהותי באסטרטגיה של הרשת היה מתווה ישיר של לא אחר, ממר צוקרברג. אבל אנחנו גם לא יכולים להגיד שפרסום ממוקד הוא לא יעיל. כי הוא כן.

אנו המפרסמים, גם כן, רוצים למקד את המסרים שלנו לאנשים שרוצים לצרוך אותם. הן מבחינה כספית- מיקוד טוב עולה לנו פחות והן מבחינה מיתוגית ועסקית. אנחנו כבר מזמן הפסקנו להתלהב מטרגוט לפי גיל, מיקום ומין- והיום מנסים כמה שיותר לטרגט קהלים בהתאם לתכונות האנושיות שלהם (כפי שניתן להסיק אותם מהרשתות החברתיות), התחביבים שלהם, המקומות שהם מבקרים והדברים שהם אוהבים לעשות.

אינסטגרם טוענת כי השנה, היא תשים דגש על הנושא הפרסונאלי. היא תמשיך להרחיב את אופציות המיקוד של המודעות. העבודה של אינסטגרם עם פייסבוק תאפשר למפרסמים להגיע לאנשים באינסטגרם תוך התבססות על נתונים דמוגרפיים ואינטרסים ובכך, אנו נניב פירות משיתוף הפעולה הזה. כמו בפייסבוק, גם אינסטגרם תמשיך לשפר את מנגנוני המשוב שיאפשרו לה לדעת אילו פוסטים המשתמש רוצה לראות ואילו בכלל לא מעניינים אותו- כדי למקד כמה שיותר את הפרסום שהיא מציעה.

כיום, ישנם יותר מ-2 מליון מפרסמים המשתמשים באופן פעיל בפייסבוק ומבצעים פעילויות שונות כדי לשווק את העסק שלהם ועל כן, סביר שנראה מנגנוני ניהול ומדידת הצלחה דומים גם במודעות אינסטגרם בעתיד.

 

ומה בגזרתנו, המפרסמים?

המודעות יוצגו למשתמש כחלק מהפיד האינסטגרמי שלו ויתמזגו בין התכנים המועלים על ידי המשתמשים אחריהם הוא כבר עוקב. אנחנו, המפרסמים, נוכל לרכוב על כך על ידי פרסום תמונות וסרטונים שאינם hard selling וללכוד את תשומת ליבו של הלקוח, שגם ככה מחפש מה לעשות עם התשוקות שלו ואיפה לפרוק אותן. אז איזה מקום טוב יותר מאשר אצלנו באתר? בנוסף למודעות שיופיעו בפיד, ציפור לחשה לנו שנבדקת האופציה להציג מודעות ממומנות גם באיזורי החיפוש (חיפוש שם משתמש או חיפוש האשטג) כך שבכל פעם שהמשתמש הפוטנציאלי שלכם יחפש משהו שאתם רוצים לפרסם הוא יקבל תוכן פרסומי. לנו, המפרסמים, זו תהיעמדה חכמה וחזקה נוספת ללכוד את הלקוחות כשהם ״חמים״, אבל בתור משתמשת וחובבת אינסטגרם מושבעת? אני חושבת שלמשתמש הפשוט, לא תהיה דרך לחמוק ממנה.