פייסבוק סוף סוף תומכת ב-GIFים וזו בשורה סופר מרגשת!

אז יש פתגם ישן שאומר ש”תמונה אחת שווה אלף מילים”, אך אף אחד לא דיבר על GIFים- וזה ככל הנראה הולך להיות הדבר הבא. יודעים למה? כי הם בטוח הרבה יותר מגניבים!
לפני כשבוע, החליטה פייסבוק סוף סוף לאפשר למשתמשים שלה, שימוש ב-GIFים במסגרת הפיצ’רים השונים בפלטפורמה. זה אומר שמהיום, במקום לשתף תמונה, סרטון או טקסט, נוכל להוסיף לרשימה הזו גם את האנימציות הקצרות והמשעשעות הללו.

אך לפני שאתם אומרים “וואו”- לגאונות של פייסבוק,  אסור לשכוח את המתחרות שלה על התואר  “הרשת החברתית המגניבה בעולם”, שעשו זאת כבר בשנה שעברה ותמכו בשימוש ב-GIFים אצלהן- גברת טוויטר ומיס פינטרסט. אז נכון לכתיבת שורות אלה, בעניין הזה- פייסבוק לא בדיוק הייתה חלוצה.

כשאצל המתחרות זה התאפשר, התחילו להרגיש המשתמשים בפייסבוק שקצת זונחים אותם איפשהו. כמובן שלעקשנים שמבינינו, מצאו פייסבוק פתרון שאפשר להם להטמיע כמות מוגבלת של GIFים ספציפיים, בסוף 2013- אבל זה היה רק חימום לקראת מה שהם מסוגלים לתמוך בו כעת.

נראה, כי הפיצ’ר עדיין בתהליך של הכנה ללידה ולא לכולם יש גישה אליו,  אבל כבר רוב המשתמשים יכולים להנות ממנו ממש עכשיו. עמודים עסקיים עדיין מחכים לאור ירוק, בשלב זה.

אז איך בכל זאת בתור בעלי עמוד עסקי אנחנו יכולים להתחיל להתרגש מהמידע הזה?

דבר ראשון, הפונקציונאליות של ההטמעה, לא יכלה להיות יותר קלה. בתוך כל עומס העבודה שלנו, לא היינו רוצים שפיצ’ר חדש יהיה מסובך וכזה שדורש זמן התעסקות גבוה. אז בחסכון של זמן, הרווחנו.

אז עד שאנחנו, כבעלי עסקים נקבל אור ירוק על העניין, מוטב שתדעו איך להשתמש בזה כשיגיע הזמן. כי זה בהחלט הולך להיות הדבר הבא בפוסטים הויראליים, לפי התחזיות שלנו לשנת 2015.

אז איך עושים את זה?

  1. מעתיקים את הלינק של ה-GIF שאתם רוצים להטמיע.
    1
  2. מדביקים אותו בתוך סטטוס או הודעה כלשהיא- רצוי לציין כי ברגע שה-GIF נטען והוא מוצג לכם בתצוגת ה-preview- יש לכם את האופציה להסיר את הלינק, שלא עושה חסד מבחינה אסתטית ולכתוב במקומו כל שעולה על רוחכם.
    2
  3. פרסמו לעולם- כפתור פוסט ישלח את ה-GIF שלכם אל העולם.

כן, זה הכל. פשוט. ממש כמו שמשתפים לינקים או קבצי וידאו.

אבל מה הפיצ’ר הזה יעשה בתחום השיווק?

בתור התחלה, GIFים הם קבצים שהכי נח לצרוך אותם. הם קצרים וקולעים, וזה בדיוק מה שהלקוחות שלנו רוצים בעידן שבו תשומת הלב מתקצרת. הקטעים הקצרים האלה הם התשובה המושלמת למשווקים ללכוד את תשומת הלב של הקהל שלהם ולהאכיל אותו במסרים שמוגשים בצורה קצת יותר משעשעת.

שלא לדבר על זה ש-GIFים, בניגוד לתמונות, יכולים לעורר אצלנו גם סוג של תגובה או התעוררות רגשית. הם יכולים להצחיק אותנו, לגרום לנו לבכות (בעיקר מצחוק, עוד לא ראיתי GIF שגרם לי להיות עצובה) אבל הכי חשוב- ה-GIFים האלה גורמים ללקוחות שלכם להרגיש משהו. וכשהם מרגישים משהו, הם לוחצים על כפתור השיתוף.

אז לפני שאתם פוסלים על הסף את דרך השיווק הזו, כדאי שתחשבו יותר לעומק, איך אתם כן יכולים להשתמש בה לטובתכם.

אנחנו בינתיים מצרפים לכם כמה GIFים שמבטאים התרגשות. כי זו התחושה שלנו לגבי העניין הזה.