פייסבוק משדרגת שוב את אלגוריתם הניוז פיד שלה- מהיום, אין תעדוף לפוסט שקיבל מאות לייקים.

פייסבוק החליטה השבוע לשנות את הרגלי ההעדפה שלה ולהוציא את החישוב של כמות לייקים ושיתופים מהאלגוריתם שבהסתמך עליו, נקבעים הפוסטים שמופיעים לכם בניוזפיד.

אם עד עתה, פייסבוק העניקה חשיפה רחבה יותר לפוסטים שזכו למספר גדול של לייקים או שיתופים, העדכון הקרוב שהתבצע לאלגוריתם עשוי לשנות שוב את הדרך בה פייסבוק קובעת מה יופיע לכם בפיד.

הרשת החברתית העצומה, החליטה, שזה שאתה לא עושה לייק, משתף או מגיב- לאו דווקא אומר שאתה לא מתעניין בתוכן שאתה קורא או צופה בו. כלומר, המדדים הללו, לדברי מומחים בפייסבוק, לאו דווקא רלוונטים לקביעה האם מדובר בסיפור טוב ומעניין או לא.

בשבוע האחרון, הודיעה פייסבוק שתבצע שינויים נוספים באלגוריתם שבעצם על בסיסו מוצגים לנו תכנים בניוז פיד. האלגוריתם החדש, ימנע מפייסבוק להסיק מסקנות שעשויות להיות שגויות כי עד כה הסתמכו על כמות האינטראקציות להן זכה פוסט מסוים ויאפשרו להעמיק עוד יותר את יכולת הניבוי של פייסבוק לסיפורים שאתם עשויים לאהוב ולהתעניין בהם יותר.

כחלק מהמאמץ של פייסבוק לנסות ולשפר את הדרכים עליהם היא מסתמכת ומציגה את הפוסטים בניוז פיד, ביצעה החברה מחקר בו עלה, כי העובדה שמישהו אהב, הגיב או שיתף לא מעידה על כך שהתוכן מתאים עבורו. היום, כשאנחנו מוקפים מכל הצדדים בתוכן ומבלים המון שעות ביום ״כלואים״ בתוך המסך הכחול הזה שמציג לנו סרטוני פספסוסים של כלבים או תינוקות שגורמים לנו לחייך באמצע יום עבודה סטנדרטי, ״האצבע קלה על ההדק״ ואנחנו לא מהססים לעשות לייקים לפוסטים שאולי פחות רלוונטיים לתחומי העניין שלנו, סתם כי הם חמודים.

פייסבוק אומרת שהיא מקווה ״לעזור״ לתוכן בעל משמעות רבה יותר להזין יותר אנשים על ידי הסתכלות רחבה יותר מאשר מטריקות שנוגעות לכמות לייקים, תגובות או שיתופים, כאשר הם שופטים מה עשוי לעניין את הגולשים יותר.

״הגורמים האלה לא תמיד מספקים לנו את התמונה המלאה לגבי מה באמת מעניין את הגולש״, אמרו מתכנתים בכירים בפייסבוק בבלוג פוסט שכתבו על סקר השוק האחרון שנערך על ידי פייסבוק.

״נודע לנו שבהרבה מקרים, זה שמישהו עשה לייק, הגיב הוא שיתף פוסט מסוים בניוז פיד שלו, לא בהכרח אומר שאותו פוסט הוא בעל ערך עבורו. לפעמים יש מקרים שבהם אנשים רוצים לראות מידע על אירוע מסוים אבל לא בהכרח ירוצו לעשות going או לעשות לפוסט על האירוע לייק.״

גורמים בחברה הדגישו כי האלגוריתם החדש יעשה מדידה שתסתמך על כמה שניות אנשים בילו באותו פוסט, בהתחשב בזה ש-10 שניות שהייה בפוסט יכולה להחשב כהתעניינות או פשוט כחיבור אינטרנט איטי בצד המשתמש. ופה החידוש. פייסבוק תעשה השווה של כמות הזמן שהמשתמש שהה בפוסט מסוים, בהשוואה לפוסטים אחרים- ובכך תדע בצורה פרסונאלית, מה יעניין את עליזה מרמת השרון.

כלומר, במידה ועליזה התעכבה על פוסט מסוים פי חמש מהזמן שהשקיעה בקריאת פוסטים אחרים, ניתן להניח שהפוסט הזה, מצא חן בעיניה או שהתעניינה בו יותר. תכנים בסגנון הפוסט שבו עליזה התעמקה, יקבלו תעדוף גבוה יותר בניוז פיד שלה ושל חבריה.

פייסבוק גילתה כי אם אנשים מבלים באופן משמעותי יותר זמן על פוסט ספציפי בניוזפיד, בהשוואה להרבה פוסטים אחרים שהם הסתכלו עליהם אבל לא העמיקו קריאה בהם- זה בהחלט סימן טוב שהתוכן שבו שהו זמן רב יותר, הוא זה שהיה רלוונטי עבורם.

פייסבוק מדגישה בהצהרה שלה לגבי האלגוריתם החדש, ומרגיעה את החברות והסלבריטאים שמנהלים עמודים שהם לא עשויים להיפגע בעקבות השינוי- למרות שבעבר כבר הייתה היסטריה לגבי ירידה משמעותית של תעדוף פוסטים של עמודים עסקיים ברשת החברתית בפני האוהדים שלהם.

העדכונים של פייסבוק הפכו לכמעט הרגל, מאז הכרזתם על שיפור האלגוריתם של חדשות הניוז פיד באוגוסט 2013. אז, החברה הסבירה כי משתמש ממוצע יכול שיראה 1500 פוסטים פוטנציאליים מחברים ועמודים בכל פעם שהוא מתחבר לפייסבוק- ומאז הצטמצמו מספר הפוסטים הפוטנציאליים לכ-300 בלבד.

אז האם יש לנו, בעלי העסקים סיבה לדאגה? כמובן, שעלינו לנסות כל מיני אפשרויות שונות של תכנים על מנת לבחון את השפעת האלגוריתם החדש על הפרסומים שלנו. מה שאנחנו כן יודעים, זה שאם עד עכשיו המדידה של פייסבוק הסתמכה על כמות (לייקים, שיתופים ותגובות) שזוהי דרך מדידת פעולות אקטיביות של משתמשים, היום- עם דרך המדידה החדשה, ייתכן שהפיד שלנו ושל הלקוחות שלנו, יניב פוסטים שיותר מעניינים ותוצאות שקרובות יותר למציאות. האם נוכל כמנהלי שיווק להשתמש בדרך הזו גם בביצוע קמפיינים? לשווק לאנשים שאנו יודעים שאוהבים בהכרח כלבים? כי צפו בתכנים שקשורים לכלבים בצורה עקבית יותר מאשר שאר התכנים שצפו והגיעו אליהם. כל זאת, הזמן יגיד.