יש לכם אתר Ecommerce? השקיעו בעיצוב חווית המשתמש

מספר אתרי ה-  Ecommerce רק הולך ועולה, והצרכנים נהנים מההיצע הגדול והתחרות בין האתרים. כשיש כל כך הרבה אתרי Ecommerce  והתחרות גדלה, חייבים להקפיד אפילו יותר על חווית משתמש (UX) לא פחות ממעולה.

גם אם המתחרים שלכם מוכרים בדיוק את אותו המוצר, אם האתר שלכם יציע חווית רכישה ברורה, פשוטה ונוחה- הלקוחות יבחרו בכם.

אז איך עושים את זה נכון? הנה כמה טיפים מאתרי Ecommerce  מצליחים שעיצוב UX נכון עשה אצלם את כל ההבדל:

Graze

האתר המקסים הזה מציג עיצוב ממש מעורר תאבון, עם תמונות סטילס מאוד מוצלחות ומחמיאות למוצרים, אבל המאפיין הכי חשוב בעיצוב שלו הוא שברגע שנכנסים לאתר, מאוד ברור מה החברה הזו עושה.

אם יש משהו שאתם לא רוצים לעשות, זה לגרום למשתמשים לתהות מה האתר שלכם מציע ולמה הם אמורים לבזבז את הזמן היקר שלהם על מוצר שהם לא יודעים מה הוא בדיוק. זה ממש לא המקום לאתגר את הקונים הפוטנציאלים שלכם.

Graze

צילום מסך מתוך (Graze)

אלמנט עיצובי נכון נוסף בו האתר עושה שימוש מבחינת UX הוא בשלב של בחירת המוצר. זה לא יכול להיות יותר פשוט: שלוש אפשרויות, עם הסבר קצר לכל אחת וכמה תמונות מוצלחות.

לא כולם מסכימים עם הגישה של לא לתת למשתמש הרבה אפשרויות, אבל מה שבטוח זה שיותר מידי אפשרויות עלולות לבלבל את המשתמש ואפילו לתסכל אותו. בסופו של דבר, אם המשתמש לא יצליח לבחור מבין שלל האפשרויות הקיימות, הוא עשוי לעבור לאתר הבא.

graze2

 Amazon

יש מאות טיפים שאפשר לקחת מהאתרים של Amazon, אחד החידושים המאד מרכזיים בתחום ה UX שהתחילו מאמאזון הוא בחלק של חוות הדעות. חוות הדעת עצמן מדורגות כ”מועילות” ו”לא מועילות”. הפילטר הזה מאפשר למשתמש להגיע מיידית למידע הרלוונטי עבורו, מבלי להשקיע זמן או מאמץ בחיפוש.

amazon

עוד טיפ ששווה לאמץ מאמזון הוא  הדרך בה קיצרו את תהליך הרכישה. לאחר שמזינים את אמצעי התשלום ופרטי המשלוח, יש אפשרות לסיים את תהליך הרכישה בלחיצה אחת.

זה אולי נראה כמו שינוי קטן, אבל הוא מקל על משתמשים, מקצר את משך הרכישה וכך עושה שינוי גדול. הסיכוי שהמשתמש ינטוש באמצע תהליך הרכישה קטן משמעותית.

amazon2

Asos

למצוא את הג’ינס המושלם כשאי אפשר למדוד אותו זו משימה לא פשוטה בכלל. באסוס פיצחו את הבעיה בעזרת הקפדה על תמונות סטילס מאוד ברורות של סוגי ג’ינסים שונים ובנוסף תמונות של איך הג’ינסים נראים על הגוף. לזה הוסיפו גם וידאו עם הסברים מהסטייליסטית של אסוס.

אם המוצרים שלכם קצת יותר מורכבים, מאוד מומלץ להקפיד על חווית משתמש טובה בעזרת מידע מאוד מפורט, כפי שעשו באסוס. זו דרך מצוינת לחזק את ההחלטה של הלקוח לבצע את הרכישה.

The Whisky Exchange

האתר הזה הוא חגיגה לאוהבי הוויסקי, ויש בו גם כמה אלמנטים מאוד מוצלחים של עיצוב UX .

כאשר נכנסים לעמוד מוצר, האתר מציע “מדריך טעמים” – taste guide, שמפרט ללקוח כל מה שאפשר על הטעם של הוויסקי הספציפי. בדרך הזו האתר מציע ללקוח ערך מוסף שאין באתרים אחרים, וגם נותן לו מידע מפורט על המוצר שיכול לחזק את ההחלטה שלו לבצע רכישה.

Bellroy

Bellroy הוא מותג ארנקי גברים שידוע בעיצובי ה- UX  המעולים שלו. הטיפ שבחרנו להדגיש הוא השימוש בוידאו בדף הבית. בכל קבוצה של תמונות, יש וידאו קצר שנותן פרטים על המוצר.

הוספת וידאו הוא כמעט תמיד מומלץ, בעיקר כי הוא מציג איך המוצר מתנהג במציאות, בזוויות שונות ונותן לכם אפשרות להדגיש את כל היתרונות בפריט. אבל זה כמובן תלוי תקציב ולא מתאים לכל אחד.

עוד פיצ’ר מעולה הוא תפריט הניווט שמופיע הכל עמוד מוצר. התפריט מאפשר לבחור בקטגוריות מאוד ברורות כמו  ‘every day’או ‘for travel’, כך שהמשתמש לא צריך להכיר את שמות המוצרים של המותג כדי לחפש.

bellroy

Apple

Apple היא אולי הבחירה הטבעית בתחום של עיצוב אתר ו- UX, אבל מה שאהבנו במיוחד הוא הפיצ’ר  360 viewoption . בניגוד לאתרים אחרים, כאן לא צריך לגרור את האימג’ כדי לראות זוויות שונות. כל מה שצריך לעשות הוא ללחוץ על PLAY  והאתר מציג את הזוויות השונות. הפיצ’ר הזה מייתר העלאה של תמונות מזוויות שונות, ומציג את המוצר בצורה קלה יותר לתפעול.

apple

כמו שבטח שמתם לב, המשותף לכל עיצובי ה- UX  שסקרנו הוא שהם הופכים את החיים של המשתמשים לקלים יותר. אם תעזרו ללקוחות שלכם לקבל החלטה בעזרת מידע ברור במיקום נכון, וידאו, סקירה של 360 מעלות או כל מה אלמנט אחר, הם יגמלו לכם ביותר רכישות ופחות נטישות.