מעצבי UX ואתרי stock photos- סיפור אהבה?

מאגרי התמונות, בעיקר כשהם חינמים, הם אחד הדברים הטובים שקרו למעצבי ווב, אבל מה לגבי מעצבי UX?

מחקרי eyetracking מראים שלאלמנטים ויזואלים אין השפעה על חווית המשתמש, אבל איך זה מסתדר עם העובדה שהרשת היא מדיום כל כך  ויזואלי?איך נוכל להסביר למישהו שמעולם לא ראה שלג  איך זה נראה?אפשר להסביר לו ששלג הוא פתיתי לחות שמרחפים באוויר, בצבע לבן, אפשר להסביר כשכשהוא נערם על הכביש הוא הופך לסמיך, אבל סביר להניח שברוב המקרים הוא לא יצליח לדמיין שלג בדיוק כמו שהוא. הדרך הפשוטה ביותר תהיה להראות לו תמונה.  הדרך הקלה ביותר לשתף אחרים בחוויה שלך היא הדרך הוויזואלית. כאשר רוצים למכור משהו, בין אם זה מוצר, תחושה או חוויה, תמונות יכולות לספק “חוויה מוקטנת” של הדבר האמיתי.

 

אז איך אפשר להסביר את המחקרים לפיהם לאלמנטים ויזואלים אין השפעה על חווית המשתמש?

אי אפשר להתווכח עם מחקרים, אבל אפשר לנסות להבין מה גרם לתוצאות שלהם. הסבר אפשרי אחד הוא בחירה לא נכונה של תמונות. בראיון שנערך על ידי המגזין Usabiltygeek, טענה רובין לאנג, האוצרת של ענקית התמונות  Shutterstock, שאחד ההסברים לכך הוא בחירה בתמונות לא נכונות. התמונה הנכונה לדעתה יכולה להיות כלי מעולה לשיפור חווית המשתמש, ולהפוך עיצוב טוב לעיצוב מעולה. לאנג מציעה כמה כללים לבחירת התמונה הנכונה.

הראשון הוא אותנטיות. התמונה הנכונה חייבת להיות קודם כל אותנטית לקהל אליו אנחנו פונים. אם אתם מעצבים אתר עבור קהל ישראלי למשל, התמונות חייבות להציע חוויה ישראלית ולא אירופאית או אמריקאית, כי זה ישדר משהו לא אותנטי. רצוי להימנע מתמונות אילוסטרציה של דמויות, כמו הרופא הבלונדיני או השרברב בסרבל המצוחצח, כי רופאים ושרברבים ישראלים פשוט לא נראים כך. המשתמשים יעלו על הזיוף בקלות, והאתר שלכם עלול להתפס כלא רלוונטי או אפילו לא אמין.  זה לא אומר שכל תמונות האילוסטרציה של דמויות לא רלוונטיות, כי התחושה של קשר עם דמות אנושית יכול לעשות עבודה מעולה. אבל שוב, רק אם התמונה קולעת ומתאימה למשתמשים שלכם.

קריטריון חשוב נוסף הוא בחירת תמונה שמתאימה לפלטפורמות השונות- ווב, מובייל או כל פלטפורמה אחרת. תמונה חלקית, חצויה או לא ברורה לא מוסיפה דבר לחווית המשתמש ויכולה אפילו לפגוע בה.

עוד כלל חשוב, שלא מיושם בהרבה מאוד אתרים הוא “Less is more”- פחות שווה יותר. הרבה אלמנטים ויזואלים קטנים עושים הרבה פחות רושם מאשר מספר מצומצם של תמונות מרשימות שמעבירות את המסר הרלוונטי. וזה נכון לכל סוגי האתרים, בין אם הם מבוססי תוכן כתוב או ויזואליה.

זכרו שתמונה אמורה לתמוך בתוכן, התמונות שתבחרו אמורות לעזור לכם להעביר את המסר או את הרגש הנכון. כאשר התמונה סותרת את התוכן או שאין לה כל קשר אליו, התוצאה תהיה בלבול של המשתמשים או התעלמות מהתמונות, כמו שנמצא במחקרים.

בחירת תמונה נכונה והתאמה שלה לשפה העיצובית הכללית היא תורה שלמה, אבל את זה תשאירו למעצבי הווב. נסו להתמקד בחלק של עיצוב ה-UX, איך התמונה תומכת במסר, תחושה או חוויה שאתם רוצים להעביר.  אם בכל זאת תחליטו לבחור את התמונות בעצמכם, או לכוון את המעצב, הקדישו לזה זמן. בחירת הויזואליה הנכונה היא דבר שלוקח זמן, ויש הרבה מאוד אתרי תמונות שאפשר לשוטט בהם שעות. אל תתפשרו על פחות מהתמונה הטובה ביותר בשבילכם, כי יש לה השפעה גדולה על העיצוב.

בחרנו כמה אתרים טובים של stock photos חינמים ולא חינמים, שמציעים תמונות מקסימות שיכולות לעשות את העבודה:

Unsplash

אתר חינמי שמציע 10 תמונות כל 10 ימים. אפשר למצוא כאן תמונות יפיפיות במגוון רחב של נושאים.

Unsplash

Superfamous

אתר חינמי ששייך למעצב Folkert Gorter, והרקע העצובי שלו ניכר בבחירת התמונות. אפשר למצוא כאן תמונות מקסימות, אבל אל תשכחו לשמור על אותנטיות- אם הלקוח הוא מדריך טיולים בארץ, אל תבחרו בתמונות נוף של חופי אנגליה, יפות ככל שיהיו.

Superfamous

New Old Stock

New Old Stock

כמו שאפשר להבין כבר משם האתר, כאן תוכלו למצוא תמונות וינטאג’ יפיפיות, עם המון אופי והומור. האתר שייך ל Cole Townsend, והתמונות חינמיות ופתוחות לשימוש ציבורי. תוכלו למצוא פרוט על כל תמונה ב Flickr.

The Pattern Library

The pattern library

האתר הזה הוא לא מאגר תמונות, אבל ויזואליה היא לא רק תמונות. אם החלטתם להשתמש ברקע יחודי, תוכלו למצוא כאן תבניות מקסימות וייחודיות.

 Little Visuals

באתר הזה תוכלו לקבל שבע תמונות ברזולוציה גבוהה מידי שבוע. התמונות הן לשימוש ציבורי, ללא כל הגבלה.

Little visuals

יש עוד עשרות Stock photos טובים יותר ופחות, אז חשוב שתתמקדו באלה שהכי רלוונטים לעבודה שלכם. צרו רשימה של הפייבוריטים שלכם, בהתאם לעולמות התוכן איתם אתם עובדים, לתקציב שלכם ולתדירות השימוש שלכם במאגרי תמונות. הרשימה הזו יכולה לחסוך לכם הרבה זמן, אבל חשוב לרענן את הרשימה מידי פעם ולהתעדכן באתרים חדשים.

בכל אופן אל תוותרו על השקעה באלמנטים הויזואליים, והקפידו על הבחירה.