מנהל שיווק- קבל טיפ: איך לוודא שהצוות שלך מפיק את המרב מכנס או אירוע חשוב?

ישנם הרבה אירועים וכנסים שאתם לבטח מתלבטים האם לשלוח את העובד שלכם או לא. מנהלי צוותי

שיווק בעיקר נתקלים כל העת באירועים שעשויים לתת ערך מוסף לעובדים שלהם ומצד שני נתקלים גם באירועים שהשיווק שלהם נכון אם כי בפועל, הם לא באמת מוצלחים מבחינת אינפוטים מקצועיים.

כמה קולגות שאני מכירה שמנהלים צוותי שיווק, מבקשים להעריך בעצמם כל אירוע כזה ולבצע את השיפוט האם כדאי לשלוח את העובדים תחתיהם אליו בעצמם. עם זאת, בתור מנהלת צוות שיווק, תמיד הרגיש לי כאילו יותר טוב לתת לאנשים בצוות שלך להחליט בעצמם מה הם למדו מאותו כנס או אירוע.

אם וכאשר הם מחליטים להשתתף באירוע שכזה, אני פשוט מבקשת מהם לעשות כמה דברים כדי לוודא שהם אכן מקבלים את המירב מאותו אירוע ולא סתם הלכו אליו כדי לשנות אוירה מאוירת המשרד הלחוצה למזגנים ואורות ניאון ומצגות. גישה זו, הוכיחה את עצמה ככזו שעובדת מצוין ויכול שהיא תעבוד טוב גם עבורך ועבור הצוות שלך.

ממש כאן למטה תוכל למצוא את הדברים החשובים ביותר שאני שואלת את הצוות שלי כל פעם כשהם משתתפים באירוע כזה.

לא מנהל צוות משלך ונתקלת במאמר הזה? אל תמהר לצאת מפה. אתה יכול להשתמש באותם הטיפים כדי לשכנע את הבוס שלך למה כדאי לך לצאת לכנס כזה או אחר.

1. צור תוכנית עבודה-

בקש מהעובד שלך ליצור מעין תכנית עבודה לגבי הסשנים השונים בכנס ואל אילו מהם הם עומדים להיכנס, מה הם מחפשים ללמוד מההרצאות הללו בכנס ומי הם חמשת הדוברים שהם רוצים לפגוש באופן אישי בכנס עצמו (ועל מה הם ידברו איתם במידה וזה יתאפשר). כל זאת מראה כי הם חקרו לעומק את סדר היום וחשבו על תוכן הכנס בפירוט. זה בהחלט יכול להיות טיפ חשוב מאד לכנסים שמתרחשים בחו״ל שכן העובדים לרוב יותר מתרגשים מהנסיעה מאשר מהכנס עצמו.

2. דרוש מהעובדים מיני דו״חות-

אני אוהבת לשאול את החברים בצוות שלי שהשתתפו בכנס מסוים מה הם למדו ממנו, מי הם האנשים המעניינים ביותר שפגשו במהלכו ועוד כל מיני דברים שקשורים לכנס. גם אתה, כמנהל, יכול לבקש מהצוות שלך שהשתתף בכנס כלשהו לכתוב איזהו דו״ח קצר שמסכם את מה שלמד בכנס. כמו כן, אתה יכול לבקש ממנו להציג את הסיכום הזה בפגישת צוות הבאה שלכם וזו דרך נהדרת לפיתוח מיומנויות של מצגות בצוות שלך.

3. דאג ליישם את השינוי-

הרבה אנשים חוזרים אחרי כנס עם אנרגייה מטורפת והם מוכנים לכבוש את העולם, או אז הם חוזרים למשרד ומגלים את השגרה המשמימה שעזבו. דרך אחת להתמודד עם זה היא לבקש ממי שההשתתף בכנס לבחור רעיון אחד מהכנס שאותו הם מעוניינים ליישם על הצוות ולבקש מהם לנסות את הרעיון ל-90 ימים. הסעיף הזה תפקידו לוודא שזה ששלחת את הצוות שלך לכנס מסוים לא ישביז אותם יותר כשהם חוזרים למשרד אלא יזרע בהם עוד חלק של אנרגיות חיוביות ליצירת שינוי ושבירת שגרה.

4. גייס עובדים חדשים-
כראש צוות אתה בוודאי יודע שגיוס הוא הדבר הכי קשה והכי חשוב שאתה עושה. כנסים הם בהחלט מקומות טובים מאד לעשות מינגלינג ונטוורקינג ולפגוש אנשים חדשים שאולי ירצו לעבוד אצלך בצוות. באופן כללי, אני תמיד חושבת על הזדמנויות עסקיות ובעיקר כשאני פוגשת מישהו בכנס מסוים. אתה יכול לשאול אנשים מהצוות שלך שיחזרו עם רשימה מהכנס של חמשת האנשים הכי מוצלחים שהם דיברו איתם בכנס ואז להחליט האם אתה רוצה לראיין אותם או לא.

5. כתוב תוכן על מה שלמדת מהכנס-
רוב האירועים והכנסים מביאים דוברים שיכולים לתת לך השראה עבור דברים ומהלכים שאתה בהחלט תרצה להשתמש בהם באסטרטגיית השיווק של העסק. בכנסים כגון אלה, אתה תוכל למצוא תכנים שמדברים על שיווק, על מכירות אך כמובן על מנהיגות, תקשורת, ניהול ועוד. במילים אחרות, בכל סשן שכזה תוכל ללמוד דברים בעלי ערך שבסופו של דבר, פיסות המידע הללו יהוו תוכן שלם בעל ערך, גם עבור לקוחותייך. כדי להבטיח שהצוות שלך מפיק את המירב מכל כנס שכזה, בקש מהם לכתוב מאמר או שניים שבו אתה תשתמש באסטרטגיית השיווק שלך, בבלוג החברה וכיוצא בזה. כך, שני הצדדים ירוויחו כהוגן.

בהצלחה !