מה מבדיל מעצב ממוצע ממעצב מצוין?

בעולם מלא גירויים ויזואליים, ההבדל בין מעצב ממוצע לבין מעצב מצוין יכול לעשות את ההבדל שיקפיץ את המכירות או את אחוזי השימוש והחשיפה במאות אחוזים. וכאן עולה השאלה – מה בדיוק מבדיל מעצב ממוצע ממעצב מצוין ומה כדאי לחפש כאשר רוצים למצוא את המעצב הטוב ביותר?

מעצבים טובים יודעים כיצד ליצור זרימה טבעית בין מדיומים

כיום אנחנו עוברים ממדיום אחד למדיום אחר (מסכים בגדלים שונים, עיתונים, מגזינים, אתרי אינטרנט והודעות מייל) במהירות הבזק ולכן מעצב טוב יודע ליצור עיצוב שייראה אחיד ויזרום באופן טבעי בין מדיום אחד למשנהו, גם אם יש לו העדפה טבעית רק לאחד המדיומים. למעשה, יש לו יכולת לראות את התמונה הכוללת ברמת המאקרו ולא רק כל מדיום בפני עצמו ברמת המיקרו.

a few mediums

מעצבים טובים יודעים את מקומם בשרשרת ההפקה

הפקת מוצר דורשת שיתוף פעולה בין מומחים שונים וקביעת שרשרת קפדנית של פעולות. מעצב טוב יודע את מקומו בשרשרת ויכול להעריך כמה זמן ייקח לו לסיים את חלקו, כך שהוא לא יעקב את שאר השרשרת שלפניו. לעיתים הוא משתמש בדפוסים חוזרים ולכן לא נאלץ להמציא את הגלגל כל פעם מחדש, כך שהוא יכולים לזרז את התהליך אפילו יותר. תכונה נדרשת נוספת היא היכולת ליצור עיצוב שיהיה ברור מספיק גם לשאר הצוות, כך שלא יהיה צורך לחזור לשלב קודם בשרשרת ולתקן אותו (דבר שיכול לגזול זמן יקר).

מעצבים טובים יודעים שהם לא בעלי הבית

מעצבים רבים סוברים שהם היחידים בצוות שיכולים לעצב ושלאף אחד אחר אסור להפריע להם בעבודה. לעומת זאת, מעצב טוב יודע שלפעמיים צריך לקבל אינפוט ממישהו אחר ולא להציב גבולות נוקשים מדי למי שרוצה לתת חוות דעת.

דוגמה קלאסית לכך היא עיצוב אתרי אינטרנט : מעצב ממוצע ינסה לבנות אתר שנראה נהדר והוא גם ידידותי למשתמש, אבל אם הוא יתעלם ממה שמקדם האתרים או המפתח יגידו לו, הוא עשוי לגלות שהתוצאה הסופית היא אתר שקשה מאוד לקדם בגוגל או אתר שמבחינה  טכנית אי אפשר ליישם בחיבורים איטיים או מוגבלים (למשל, במקומות בהם אין קליטה סלולרית חזקה או שהרשת עמוסה).

מעצבים טובים מבינים באומנות… אבל גם את הביזנס…

מעצבים רבים אמנם הגיעו לתחום העיצוב בשל העניין והתשוקה שלהם למקצוע, אבל מעצב טוב יודע שאחרי הכול מדובר גם בביזנס. לכן, הוא יודע כיצד לאתגר את עצמו במידה הנכונה בלי לבזבז את הזמן שלו ובלי להפוך את העבודה שלו ללא רווחית עבורו או עבור המעסיק שלו. הוא תמיד יחפש אם מישהו אחר כבר נתקל באתגרים דומים לשלו במהלך העבודה. הוא גם ישתמש בפידבק מלקוחות ואמצעי מדידה שונים (במיוחד בתחום עיצוב ממשקים וחווית משתמש) על מנת ללמוד עוד ולשפר את העבודה שלו בעתיד.

designer

מעצבים טובים רואים רחוק יותר…

מעצב טוב רואה רחוק יותר ויודע כיצד להתייחס אל הפרויקט שלו באופן הוליסטי, תוך כדי שהוא מתכנן מעין מפת דרכים ובעזרתה הוא מוסיף תכונות מסוימות לפרויקט. הראייה שלו לטווח הארוך מאפשרת לו לעבוד על פרויקטים בכל סדרי הגודל ועדיין לענות על צרכים ספציפיים של הלקוח שעולים בשלבים שונים של תהליך העבודה.

binoculars

לסיכום – מעצבים טובים תמיד שואפים קדימה

מעצבים טובים יודעים לעבוד על כמה תהליכים במקביל, לבצע זרימה בין מדיומים, ובעיקר לא מפחדים לאתגר את עצמם באתגרים חדשים ולצאת מאזור הנוחות שלהם על מנת להשתפר ולצעוד קדימה.