מה הקשר בין כיכר ל UX ?

כל בוקר, אני לוקח את הבת הקטנה שלי לגן. כל בוקר, אותו סיפור. אנחנו נכנסים לאוטו, אני חוגר אותה במושב הבטיחות (בכל זאת, עוד קטנה), ואנחנו נוסעים אל הגן שלה. בדרך לגן, ישנה כיכר. לא כיכר קטנה, אלא אחת מהכיכרות הגדולות האלו, שבאמצע שלהן יש גן שעשועים, ומדרכות, ומקום לטייל עם הכלב. כיכר גדולה. הכביש מסביב לאותה כיכר היה ישן – מתפורר, בורות באספלט שממוקמות בדיוק במקום הנכון כדי לשלוח את הרכב שלכם למוסך לתיקון, וגם המדרכה כבר ראתה ימים יפים יותר. חוויית השימוש בכיכר הזו, לצורך העניין, הייתה לא מוצלחת בלשון המעטה.

ואז, לפני משהו כמו שלושה חודשים, הגיעו מהמועצה כדי לסדר את הכל. הרימו את כל הכביש הישן ואת המדרכות. ריצפו, הניחו בלטות, שמו אבני שפה, מילאו באספלט חדש, סידרו איי תנועה קטנים שיהיה יותר נוח לתושבי המקום (ולכל מי שמסיע את הבת הקטנה שלו לגן) לעבור עם הרכבים שלהם בצורה מסודרת, ובאופן כללי, הפכו את חוויית השימוש בכביש להרבה יותר טובה.

חוץ מקטע אחד. קטע קטן, שנראה לא משמעותי. בכניסה לכיכר באחד האיי תנועה. השאירו את הכביש הישן, עם הבורות, אבני שפה לא מסודרים, ועם ערימת חול קטנה. לא קטע ארוך במיוחד, אולי כמה מטרים. חוץ ממנו, הכביש חדש לגמרי ובאמת, הרבה יותר נוח. רק הקטע הקטן המסכן הזה, שכדי לטפל בו היה צריך לעבוד עוד שעה-שעתיים ובאמת שלא היה צריך הרבה חומרים, נשאר לא גמור. וזה פוגם בכל חוויית שימוש בכביש הזה.

הקטע שם כבר חודשיים. וכמו כל מהלך במועצה, כבר לא כל כך פשוט להגיע לסדר אותו. הרי היו שם רק לפני כה חודשים, אי אפשר להוציא לשם עוד פעם קבלן. ומה שהיה עולה (יחסית) מעט, מאחר והפועלים כבר היו שם, יעלה עכשיו הרבה יותר.

ועכשיו לפואנטה של הסיפור (שהוא אמיתי לגמרי). גם אם חוויית השימוש הכללית באתר או באפליקציה שלכם היא טובה ונוחה, מספיק קטע אחד, והוא לא חייב להיות גדול, ששמתם בצד כדי ‘לטפל בו אחר כך’, שיהרוס את כל התחושה של הלקוחות או המבקרים שלכם. קטע שבאמת הייתם יכולים לטפל בו במינימום השקעה באותו זמן, ושיעלה לכם הרבה יותר לטפל בו אחר כך. כי את הקטע הזה – בדיוק כמו הבורות שאני עדיין עובר כל יום – זה בדיוק מה שיזכרו לכם המשתמשים שלכם.

כי חוויית שימוש חייבת להיות טובה לאורך כל הדרך.