מהיום, WhatsApp גם בשולחן העבודה

הכרזה רשמית של אפליקציית חילופי המסרים המצליחה בעולם: WhatsApp גם בגרסת web

אם גם אתם נמנים עם חצי מיליארד הלקוחות של וואטסאפ, וגם אם לא, בוודאי שמעתם על הידיעה שהתפרסמה אתמול רשמית בבלוג של האפליקציה. ענקית חילופי המסרים,WhatsApp, אשר נרכשה באוקטובר 2014, על ידי לא אחר מטייקון הרשתות החברתיות, מר צוקרברג, מודיעה כי היא משחררת גרסת דסקטופ. מעתה ואילך, כל מי שנמאס לו להקליד את כל ההודעות שלך דרך הטלפון הנייד שלו, יוכל לעשות את זה דרך המחשב.

נשמע פשוט ונח לא? לא בדיוק. כל מה שעליך לעשות כדי לזכות באלטרנטיבה נוספת להקלדה הוא (שימו לב!): להתחבר על שולחן העבודה לאחר שצילמתם תמונת קוד QR דרך האפליקציה מהטלפון הנייד. דוברי WhatsApp טענו כי זה הכרחי מכיוון שהאפליקציה משתמשת באימות מספר טלפון ולא על ידי שם משתמש או סיסמא.

הגרסה הוובית כרגע שוחררה רק למשתמשי אנדרויד, Windows ו-וBlackBerry והשאירה את משתמשיה-iOS מחוץ לתחום. שואלים למה? אנחנו מסיקים כי הסיבה טמונה בתחרות עסקית, כמובן.  שירותי ה-iMessage (מערכת ההודעות החינמיות הפנימית בקרב משתמשי אפל) שבה משתמשים בעלי האייפון ביניהם הועברה בשנה האחרונה גם היא לדסקטופ. מהרגע ההוא, יכלו אותם בעלי iPhone שמחזיקים גם במקינטוש לקבל את ההודעות שמגיעות מהנייד ישירות על צג המחשב. כאחת שהשכילה לעבוד עם הצירוף המוזר הזה של שני מכשירים ב״קופסא שחורה״ אחת, אני יכולה להגיד לכם שזה די מעיק. לפעמים, אתה רק רוצה קצת שקט מהנייד, כשאתה מתרכז במשהו על המחשב.

כמו כן, למרבה הפלא, אם חשבתם שתוכלו לסמס לאמא או לאישה, גם כשהסוללה של הסמארטפון הסתיימה, אם רק תמצאו אינטרנט באיזור ותוכלו להיכנס לחשבון ה-WhatsApp שלכם, אז טעיתם ובגדול. הודעה כתומה וגדולה בגרסת ה-web מסבירה, כי במידה והטלפון שלך מת, כך גם חיבור האינטרנט ל-WhatsApp שלך.

אז איך השינוי הזה הולך לתרום לנו? בעלי העסקים ומנהלי השיווק? במחשבה רחבה, ניתן לומר כי קמפיינים של שיווק מסרים ישירים באמצעות SMS יהיה הרבה יותר פשוט מעכשיו. ישנם המון עסקים שאסטרטגיית השיווק שלהם מתבססת על הגעה אל הלקוח באמצעות sms והיא אכן עובדת טוב יותר עבור המוצרים שהוא מספק. הטבות למיניהן, שהלקוחות יכולים לממש רק באמצעות הצגת ההטבה בהודעה שנשלחה בתפוצה רחבה או אפילו עכשיו, פוליטיקאים בתקופת בחירות שרוצים להגיע לכמה שיותר מתפקדים ופעילים שהשאירו את מספר הטלפון שלהם באחד מימי הפעילות. כמובן ששטח הפרסום של האפליקציה גם גדלה מעבר למסך ה(עדיין) קטן של המכשירים שלנו, וכשיש לך עמוד שלם בדפדפן להציג בו מודעות, כנראה שתשכיל לעשות בהן שימוש. דבר נוסף שנותן ל WhatsApp המעבר הזה לתוך עמוד דפדפן הוא יכולות הדפדפן עצמו – אפשרויות לעשות REMARKETING למי שנכנס, האפשרות לדעת מאיפה גלשו אליהם ולאיפה יצאו, ועוד. הרי היום אנחנו חיים בעיקר בשני עולמות. בנייד, שם WhatsApp כבר שולטת, ובאינטרנט – שם היא מגיעה עכשיו.
ייתרונותיה של הגרסה בעיני בעלי עסקים ומנהלי שיווק עדיין נמצאים בגדר ספקולציות מכיוון שהגרסה לא עובדת בצורה המיטבית, נכון לכתיבת שורות אלה, אבל אנחנו מהמרים שזה עניין של זמן עד שיחלו קמפיינים שיווקיים גם באמצעות הפלטפורמה הזו- אחרי הכל, צוקרברג הרי חייב להצדיק את 19 מיליארד הדולר שהשקיע, לא?!