לפעמים כל מה שצריך זה פוקוס

אתמול פרסת נוח קגן (אחד הראשונים שהגיעו ופוטרו מפייסבוק, למי שלא מכיר) פוסט מעולה בהאבספוט על איך הוא הגדיל את הנרשמים לרשימת הדיוור שלו ב 300%.

תכף אעבור על הפוסט עצמו, אבל בשורה התחתונה, מה שאפשר ללמוד מזה הוא שפוקוס הוא דבר חיוני. כשאנחנו עובדים עם תכנית השיווק שלנו, לפעמים אנחנו נוטים להתפזר. עושים קצת פייסבוק פה, משקיעים תקציב בפרסום בבאנרים שם, הולכים לכנס ההוא, ושולחים מיילים מסביב. כשאין לנו פוקוס על מטרה מאוד מסוימת, לפעמים קשה לנו לעמוד ביעדים שלנו. מה גם שפוקוס נותן לנו את האפשרות לעבוד בצורה מאוד יעילה ולשפר נושא אחד ספציפי בכל פעם.

לדוגמא, שיפור יחסי ההמרה של הרשמה לניוזלטר ב 300%.

יש רק יעד אחד – וכל הפעולות מכוונות אליו

קודם כל, כמו שאמרנו – הוא התמקד ביעד אחד. לא היו לו חמישה או שישה יעדים, שרובנו באמת מסתכלים ככה על התוכניות שיווק שלנו. הוא הציב לעצמו יעד אחד במהלך חודש אחד, בנה טבלת אקסל פשוטה שתראה לו בכל יום איפה הוא עמוד וכמה קרוב (או רחוק) הוא מהיעד שלו. בצורה הזו, כל פעולה שאתה עושה מכוונת להצלחת היעד הבודד שלך. כל פעולה אחרת, אשר לא מובילה אותנו לתוצאות הרצויות, מונחת בצד.


לקבלת עדכונים חמים מהשטח עשו לנו לייק בפייסבוק


מתחילים מה LOW HANGING FRUIT

כשאנחנו מסתכלים על יעד מסוים, תמיד יש פעולות פשוטות שאנחנו יכולים לעשות שאנחנו יודעים שיעזרו לנו להגיע ליעד הזה. אולי זה הגדלת כפתור ההרשמה, אולי זה יצירת עמוד נחיתה, אולי זה אפילו פשוט לתת את האופציה להירשם לניוזלטר שלכם, שלא קיימת בעמוד.

במקרה של נוח, הוא אמנם נתן לאנשים מקום להירשם, אבל בעמוד שהיה עמוס לעייפה בכל מני הסחות דעת. ברגע שהוא ניקה את השולחן, והראה לאנשים את הפעולה היחדה שהוא רצה שהם יעשו, בלי להפריע מסביב עם תכנים אחרים – זה הכפיל את מספר הנרשמים שלו. כן, לפעמים יש דברים פשוטים שאתם לא עושים באתר שלכם, שאתם יודעים שצריך, ויום אחד תגיעו לזה – והם יכולים להיות ההבדל של פי 2 לקוחות.

אז לפני שמתחילים עם הדברים המסובכים – תחשבו אתם. מה הדבר הכי פשוט שאתם יכולים לעשות שיקדם אתכם ליעד שבחרתם?

ממשיכים עם אופטימיזציה

אחרי שהוא עשה את הדבר הפשוט, נוח התקדם הלאה, והתחיל לעבוד על העמוד נחיתה שהוא יצר. גם אתם, אחרי עשיתם את הדבר הראשון, הדבר הבא הוא לשפר אותו.

בניתם עמוד נחיתה מכוער זמני, רק כדי לראות איך זה ישפיע לכם על המספרים? עכשיו זה הזמן לעצב אותו. תבנו אותו כמו שצריך, עם הנעה לפעולה שמדגישה את היתרונות לקהל שלכם ולא את הפיצ’רים שאתם מציעים, תבדקו כפתורים שונים – אתם מכירים את הנוהל. כמובן שלעיני רוחכם עומד תמיד היעד שלכם, והאם הפעולות שאתם עושים עכשיו אמורים לקדם אתכם ליעד.

ולא שוכחים ניטור ניטור ניטור

יש לכם יעד ויש לכם דף אקסל שיעזור לכם להגיע ליעד הזה. תוודאו שאתם מכירים שם את הנתונים בעל פה. עוד כמה מבקרים באתר אתם צריכים כדי להגיע ליעד? כמה מכירות? כמה כתבות PR?

לא משנה מה היעד שקבעתם לעצמכם. חשוב שתדעו בדיוק לאן אתם צריכים להגיע, כדי שתוכלו למקד את כל המאמצים שלכם ואת כל הפעולות שלכם כדי להגיע ליעד הספציפי הזה.

נגמר החודש? קדימה, ליעד הבא. כי יש לכולנו, ברוך השם, הרבה עבודה לעשות 🙂

רוצים לקבל עוד טיפים כאלה? עשו לנו לייק לעמוד הפייסבוק שלנו!