ליל כל הקדושים 2015: קמפיינים מפחידים ברשת

ליל כל הקדושים מצויין ברחבי העולם כל שנה בליל ה-31 באוקטובר ותמיד מלווה מהלכים שיווקיים מעניינים בכלי התקשורת השונים. חברות מסחריות עולות עם קמפיינים עליהן עבדו במשך חודשים וסדרות טלויזיה כמו “משפחה מודרנית” או “משפחת סימפסון” הפכו את פרקי החג למסורת עם פרקים מיוחדים ברוח החג.

המאפיינים בולטים של ליל כל הקדושים הם תחפושות, איסוף ממתקים וכמובן אווירה מפחידה ואפלולית. כל אלו מהווים קרקע פורייה לרעיונות קריאייטיבים וצבעוניים ואפשרות לחברות לצאת מהקופסא ולהציג גישה שונה מבחינה שיווקית ממה שהם רגילים להציג בשאר השנה. היתרון של ליל כל הקדושים בא לידי ביטוי גם ברוח החג- הוא לא משפחתי כמו חג ההודיה או חג המולד ופחות פטריוטי מיום העצמאות האמריקאי או יום הזכרון. האווירה המשוחררת נותנת פרץ ליצירתיות של אנשי העיצוב והקריאייטיב. המסורת לקמפיינים יצירתיים הפכה לתחרות בין החברות על הקמפיין הויראלי ביותר ונראה כי השנה, יותר מתמיד, נעשה שימוש בכלים דיגיטליים משולבי פלטפורמות,  בניצול מירבי של המדיות השונות ובחיבור בין אופליין לאונליין בצורה טובה יותר משנים קודמות. בואו ונראה כמה קמפיינים מעניינים שעלו השנה:

שתפו את הגולשים, עשו זאת בעצמכם

חברות שונות כמו Cotton או מגזין Prevention צייצו הצעות שונות לתחפושות ומאכלים שכל אחד יכול להכין בבית. הם דאגו לצייץ בבטוויטר, פייסבוק ובאינסטגרם את תמונות התוצרים בימים לפני החג ולקשר לאתר שלהם. רעיונות מסוג עשה-זאת-בעצמך נפוצים מאד ומביאים הרבה תנועה ועניין לקהל.

חברות שונות עורכות תחרויות ואף מציעות פרסים כדי לקדם את המוצר שלהם. לכבוד הסרט החדש בסדרת הסרטים של משחקי הרעב נערכה תחרות תחפושות נושאת פרסים למעריץ שיתחפש באופן הכי מוצלח לדמות מהסרט.

תחנת הטלויזיה NHL הזמינה את הגולשים לשלוח לה תמונות ברוח החג תחת האשטג ייעודי ובהמשך שידרה את התמונות בשידור.

ספק בצחוק ועם המון מודעות עצמית, חברת גרופון חילקה חבילות של נייר טואלט “איכותי” (לדבריהם) שישמשו כתחפושת מומיה מושלמת. כל מה שצריך לעשות זה להרשם למערכת גרופון, להכניס את הפרטים ואתם בהגרלה.

גיפים ואימוג’יים: הם בכל מקום!

שני הטרנדים החזקים ביותר בשנה וחצי האחרונות הם האימוג’ים- אייקונים קטנים המוכרים לכולנו בעיקר מהוואטספ, והגיפים שמשתלטים שוב על הרשת.

אמנם לא מדובר בקמפיינים מאד מתוחכמים, אבל גם חברות אשר לא יוצרות קמפיינים עתירי תקציב במיוחד לחג המולד, מבינות שהן חייבות להראות נוכחות ברשת ולייצר אינטרקציה עם הגולשים.


אפילו שירות ההודעות המיידיות סקייפ הציעו אימוג’ים מיוחדים לכבוד ליל כל הקדושים

אמנם הסרטון הבא הוא לא קמפיין פרסומי קלאסי, אבל מדובר כבר במסורת. מנחה הטוק-שואו ג’ימי קימל מזמין הורים לספר לילדים שלהם שהם אכלו את הממתקי החג. זאת כבר השנה החמישית ברצף שג’ימי קימל עורך את התחרות ובכל שנה מספר ההורים ששולחים את ההורים עולה. לקמפיין כזה אין, כביכול, שום משמעות פרסומית אבל אם נבחן לעומק את המהלך הרי מדובר ביצירת תופעת רשת שנצפית בכל שנה ע”י עשרות מיליוני אנשים. הסרטונים מהשנים הקודמות נמצאים במקומות הראשונים ברשימת הסרטונים הנצפים בערוץ של ג’ימי קימל ואפילו המבצע עצמו נקרא “היי ג’ימי קימל, אמרתי לילדים שלי שאכלתי להם את כל ממתקי חג המולד” (חיזוק ה”מותג” ג’ימי קימל). בסוף הסרטון ישנה שקופית שמזמינה לתרום לחיילים את הממתקים שנותרו מהחג.

 

מסורת רשת נוספת היא כמובן הדודל של גוגל. והשנה גוגל מזמינים אותנו לטורניר מירוץ מכשפות בסגנון Flappy Bird.

במשחק אתם מוזמנים לבחור את אחת מארבעת המכשפות (שכל אחת מהן היא כמובן בצבע אחר של גוגל) ולהצטרף לטורניר עולמי לאיסוף ממתקים שבסופו יוכרז איזו מכשפה אספה הכי הרבה ממתקים בשכלול הנקודות מכל המשתתפים ברחבי העולם. לכל מכשפה/קבוצה יש סיפור, אופי וצבע. הדודל של גוגל הפך למסורת בפני עצמו ועם השנים הדודלים משתכללים והופכים לתופעות רשת מדוברות ומסוקרות ברחבי העולם.

 

 

זומבים, דלעות וממתקים

איך אפשר בלי קצת רוחות ודלעות?

חברת הנדל”ן housenetwork השיקה קמפיין לכבוד ליל כל הקדושים שבו שולחת לדירות שעומדות למכירה בעלי מקצוע מתחום  “בדיקת הרוחות” שיבדקו האם הבית רדוף רוחות או לא. הבתים שיעברו את הבדיקה המקיפה יזכו לתעודת “בית ללא רוחות”. מי יודע, אולי זה עוזר במכירות.

 

מותג המזון המהיר והאיכותי צ’יפוטלה, לקחו את הרעיון המפחיד לכיוון הקולינרי והראו מה קורה למזון שהוא גם מהיר וגם לא בריא (או במילים אחרות- לא צ’יפוטלה)

 

חייך, אכלת אותה

רשת המרכולים טאסקו השיקו קמפיין שכולו על טהרת המצלמות הנסתרות והפחדת אנשים תמימים בסופר. כנראה שיש בדיחות שאף פעם לא מתיישנות.

טריק דומה נקטו גם בחברת הממתקים Candy Kittens

 

טכנולוגיה מפחידה

ואיך אפשר בלי טכנולוגיה לכבוד החג?

על האפליקציה ששולטת על דלעת לדים כבר שמעתם?

 

חברתTarget  יצרה אפליקציית ניווט ייעודית לליל כל הקדושים שבה תוכלו לסמן את הבתים בהם מחלקים ממתקים ואפילו לדרג ולסמן מאיזה בית הזעטוטים כבר לקחו ממתקים ואיפה לא.

האפליקציה אפילו מעוצבת עם שדים, זומבים ודלעות ברוח החג.

 

המהלך של טארגט לא מסתיים שם. הם יצרו סדרת סרטוני 360 (ממש כמו אלה שכתבנו עליהם לפני מספר שבועות) ברוח החג והצופים מוזמנים להסתובב בין חדרים בבית רדוף רוחות ולהתבונן בדברים המשונים שקורים בו וכמובן- לקנות מוצרים שמופיעים בחדרים.

 

 

סיכום

ליל כל הקדושים אמנם הסתיים, אבל עונת החגים הנוצרים רק החלה. קמפיינים לחג המולד כבר החלו להחשף והספירה לקראת הבלאק פריידיי כבר החלה. עונת המכירות בפתח ואיתה גם הקמפיינים הגדולים והמהלכים המעניינים ביותר של השנה.

זה ממש לא חשוב אם אתם מפתחים או מעצבים אפליקציות, מנהלי שיווק או תוכן, או יוצרי סרטונים עצמאיים- כל חג או אירוע הוא מטרה נהדרת כדי לחשוב מחוץ לקופסא ולייצר תוכן מעניין, רלוונטי וחדשני.

 

נתקלתם בתוכן שאהבתם? ראיתם קמפיינים מיוחדים לחג המולד? כתבו לנו בתגובות.